Następny problem z regulacją tego szmelcu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Następny problem z regulacją tego szmelcu

Ten temat zawiera 23 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 10 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #246402

    Anonimowy
    • Postów: 0

    No i znów. kilka dni temu zamontowałem sprzęgło z dzwonem i w porównaniu z seryjnym na starcie ma faktycznie dużo więcej mocy, ale przyśpiesza tak trochę jakby wolniej, więcej mocy ma jak jest jeszcze na niskich obrotach przy prędkości około 10kmh niż jak jedzie np. 40 i ma już wysokie obroty, tak jakby obrotów na koło nie przekładał ;/

    I teraz problem z gaźnikiem, mam stożek i dyszę 110 w dell’orto 17.5mm, iglica na samym dole, skuter jakoś tak dziwnie jeździ, czasem ma takiego dołka na chwileczkę że obroty spadają a po sekundzie znów rosną, jakby się krztusił i strasznie kopci z tłumika, próbowałem nawet lać mniej oleju ale bez skutku, z tłumika nadal wydobywają się chmury dymu. Próbowałem na dyszy 100 regulować, ale iglice musiałem dać najwyżej jak się da a i tak spadał z obrotów i ledwo jechał w zakresię od 30 do 45kmh z tłumika też kopcił aczkolwiek już trochę mniej, ogólnie czym mniejsza dysza tym ma większego muła od 30 do 45kmh a czasem nawet nie jedzie więcej jak 40. na dyszy 110 muszę znów mieć iglice najniżej bo jak dam ją wyżej to znów gorzej jeździ. i zarówno na dyszy 100 jak i 110 czym śrubka od mieszanki jest bardziej wykręcona tym skuter gorzej jeździ, i również w obu przypadkach czym śrubkę od mieszanki bardziej wkręcę tym skuter trochę lepiej jeździ.

    podsumowując, czym mniejsza dysza muszę dać wyżej iglicę aby dostawał więcej paliwa i muszę też wkręcić śrubkę od mieszanki aby dostawał mniej powietrza, wtedy skuter jeździ najlepiej na danej dyszy.
    Znów czym dysza jest większa tym iglice muszę dać niżej aby dostawał mniej paliwa i wkręcić śrubkę od mieszanki żeby dostawał też mniej powietrza.
    i na obu dyszach jak się przejadę to potem pełno paliwa w gaźniku jeszcze jest i przepustnica razem ze sprężyną cała mokra a z filtra powietrza kapie benzyna.

    Proszę o pomoc, membranki są dobre bo sprawdzałem i nigdzie nie odstają.

    Cały tuning opisany w linku w podpisie.
    Ja już nie mam do tego siły, próbowałem kiedyś też na dyszach 75,85,90,95 i czym była mniejsza tym było gorzej.

    #246403

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Skuter dostaje za dużo paliwa, a Ty jeszcze mu powietrze odcinaszł
    Ja tu widzę niekonsekwencje.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #246404

    Anonimowy
    • Postów: 0

    też myślałem że może mieć za dużo paliwa, ale jak mu powietrza dam więcej wykręcając tą śrubkę od regulacji to jeszcze gorzej jeździ, łapie muła przy 30 i jak odkręcę manetke na maxa to robi takie buuuu i prawie że gaśnie, jak ma mniej powietrza to tak nie robi.

    #246405

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Masz wydech z dyfuzorem. Takie zachowanie jest normalne i niweluje się je poprzez odpowiednią regulację przekładni.
    Zamontuj w sprzęgle twardsze sprężynki. Będzie się zbierał z wyższych obrotów.

    #246406

    Anonimowy
    • Postów: 0

    no, ale tu nawet nie chodzi o start tylko o to że jak dam więcej powietrza to nie mogę odkręcić manetki więcej jak połowę bo się dusi i prawie gaśnie, tylko takie buuu robi, to raczej nie wina przekładni.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #246407

    Anonimowy
    • Postów: 0

    W czasie jazdy czy na postojuż

    #246408

    Anonimowy
    • Postów: 0

    na postoju, na stopce centralnej jak koło w powietrzu jest to jest wszystko ok, wchodzi schodzi z obrotów ładnie, a w czasie jazdy lipa, jechać się nie da bo się dusi i gaśnie.

    #246409

    Anonimowy
    • Postów: 0

    No to jak mowie, regulacja przekładni się kłania.

    Dzieje się tak dla tego, że wydech z dyfuzorem bardzo oslabia moc na wolnych obrotach.
    Dla tego jest ten muł i dla tego przy takich wydechach przekładnie reguluje się tak aby skuter startowal przynajmniej ze srednich obrotów

    #246410

    Anonimowy
    • Postów: 0

    no mi na oko startuje z 4/5tyś obr, do 10kmh te obroty się utrzymują a potem nagle wzrastają już praktycznie na najwyższych jedzie no i przy 30kmh te obroty znów spadają i wtedy ledwo jedzie i jak manetkę odkręcę więcej niż połowę to się dławi. Co dziwne od startu do tych 30kmh skuter jedzie normalnie nawet jak manetkę przekręcę do samego końca, dopiero potem przy 30kmh zaczyna się dusić.

    Nadal uważasz że to przekładnia skoro wchodzi na maksymalne obroty i dopiero później one spadają?

    #246411

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Zamontuj seryjną sprężynę centralną w sprzęgle. Ewentualnie daj cięższe rolki.

    Objawy które opisałeś są spowodowane tym, że rolki nie są w stanie przeciwdziałać sile sprężyny centralnej. Efekt jest taki, że skuter szybko łapie wysokie obroty i nagle następuje zmiana przełożeń – sprężyna centralna ustępuje. Zwiększa się przełożenia – zwiększa się obciążenie silnika, spadają obroty i silnik łapie muła.

    Daj seryjną sprężynę.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie