Napęd - temperatura sprzęgła?

Skuter sie dotarł wiec korzystam z manetki :). Mam tak że po 10-15km "miasta" skuter rusza wyraźnie mniej chętnie. Ale nie jest to związane jakby z brakiem mocy tylko raczej z napędem.
Objaw jest taki że w stanie normalnym (prawie zimnym) rusza płynnie z 3500-4000 obr tak prawie jakby z "półsprzęgła" (wiadomo że to CVT i sprzęgła brak) i jedzie chętnie. Po 20 minutach jazdy takie ruszenie kończy sie lekkim poszarpywaniem a sprawę załatwia mocniejsze odkręcenie manetki tak do 5000 obr - ale wtedy też ruszanie jest ciut gwałtowniejsze (niekoniecznie fajne to w korku kiedy precyzja powinna być większa).
Po 45 sekundach postoju na światłach problem znika i jeżeli pojadę dłużej to już przyśpiesza bez oporu ale jeżeli po 40m znowu sie zatrzymam na chwilkę to znowu jest źle. Chyba że stoję dłużej niż kilka sekund.. no to znowu dobrze.
Krytyczny jest moment kiedy sprzęgło zaczyna brać przy rozgrzanym układzie napędowym. Jak już "złapie" to trzyma i chce jechać.
Wariator jest Stage SportPro, pasek jest Stage Performance (bando), sprzęgło to motoforce racing, spreżyna centralna Stage Soft - tutaj raczej nic nie powinno niedomagać.
Ale seryjny (chiński) jest dzwon sprzęgła (i bieżnie korektora momentu) i tak mi wychodzi że może ten dzwon niekoniecznie się tu sprawdza przy tej mocy i sprzęgle "racing". Zastanawiam sie czy wymiana na jakiś Stage6 Wingcooler - podobno nie do przegrzania) nie zlikwiduje problemu.
Ślizganie się paska wydaje mi sie tu mniej prawdopodobne.

A jaki masz rozmiar dzwonu 105, 107 czy 112?

wewnętrzna dzwonu 107mm

sprubuj ten z linku mi się sprzwdzil mimo że firma krzak a co do Stage6 Wingcooler faktycznie kozak tylko ta jego cena.
https://motor-x.pl/dzwon-sprzegla-tuning-r-vent-112mm-2t,p.html

za 140zł można już kupić stage, jest teraz obniżka za 20% w scooterkingz. zastanawiam sie dlaczego wedle tego motor-x 112mm pasuje do 1PE40QMB jak bym se dał uciąć ręca że ja mam wewnętrzną 107mm

Montowali i takie i takie twój model jest nowy i ma 107 a np longjia i cpi [nie wszystkie] i stare silniki yamahy miały 112.ale gdy zmieniasz cały komplet to nie ma różnicy.Według mnie wszystkie rozmiary powinny być zunifikowane [jeden dla wszystkich] tak samo z wario czy mocowaniem wydechu.

że montowali co im było wygodnie to wiem :).
Doczytałem się że do około 1996r minarelki miały bęben 105mm a potem powiększyli do 107mm. A 112mm się pojawiło jakoś nagle i nie bardzo wiem z czym i skąd. Może ukośniki niską pojemność termiczną wynikającą z badziewności materiału nadrobili średnicą

Te 112 to zaraz po skopiowaniu minarelki [jakaś różnica musiała być] i myślałem że stare minarelki miały dzwon [bęben?] 105 i sprzęgło dwu szczękowe w oryginale