Napęd 2t regulacja

Witam, nie sądziłem, że będę potrzebował pomocy. Przeszukałem wszystkie tematy stosowałem wiele konfiguracji i nadal ten sam efekt czyli dziura w przyspieszeniu. Skuter to zipp quantum 2t 2007r 70ccm china, wariator wm niby sport. Ostatnio wymieniłem sprzęgło na nowe. Chcę uzyskać efekt, w którym przy rolkach 4g-4,5g nie będzie dziury. Jedyną konfiguracją, w której nie ma dziury to rolki 3,5g czerwone sprężynki sprzęgła i oryginalna sprężyna centralna ale skuter osiągał baaardzo wysokie obroty przy starcie, które nie przekładały się na przyspieszenie. Wariator nie ma progów na talerzach. Domyślam się, że pozostała mi regulacja sprężyną centralną, ale jaką zastosować…miękką czy twardą?

centralną raczej nie regulujesz. po prostu ją zmieniasz na twardszą jak sie pasek ślizga i adekwatnie do niej wsadzasz cięższe rolki. I jakby “regulacja” pozostaje taka sama tylko pasek jest lepiej ściskany.

Tak na oko i troche zgadując.
Nie masz dziury w przyśpieszeniu na bardzo wysokich obrotach bo masz… bardzo wysokie obroty. I już.
Kiedy przyśpieszasz wykorzystując cały zakres obrotowy (użyteczny) silnika to masz dziure - ale ta dziura wynika z charakterystyki oddawania mocy przez silnik a nie problem w napędzie.
Np taka dziura to kwestia regulacji gaźnika albo złego zgrania charakterystyki wydechu z charakterystyką cylindra.

Przy rolkach 3,5g dziury nie ma ale włąsnie mam wrażenie, że pasek się ślizga, startuje z wysokich obrotów, obroty rosną prędkość nie

musiał bym zobaczyć albo poczuć doopom żeby coś sensowniej powiedzieć czy sie ślizga czy nie.
Czasem tak jest na rolkach zbyt lekkich że właśnie obroty “na pusto” wzrastają ale że wariator nie jest jakoś mocno otwarty to i to przyśpieszenie sie mało zmienia.
Generalnie te chińskie 2T to się najcześciej na rolkach koło 5.3-6.5g reguluje. 4g i niżej to już jest za lekko - kilka wariatorów zmieniłem i nigdy sensu nie miało wkładanie rolek lżejszych niż 5g - ale wiadomo że tu robi też masa wału, masa sprzęgła rozrusznika…itd a ja miałem pozmieniane wszystko i cylinder z dużym zapasem mocy - wiec sie może tak dokładnie na inne podobne silniki nie przekładać.
W każdym razie u mnie szło wyregulować identycznie na sprezynie S6 Soft i na S6 Medium zmieniając jednocześnie ze sprezyną rolki na cięższe. Może i tam jakiś niuans w przyśpieszeniu sie zmieniał ale dla mnie było to nie do wyczucia - w zasadzie nie widziałem między nimi różnic.
Może z tym gaźnikiem co masz wpadasz w tą wąska grupe pechowców w których regulacja gaźnika komplikuje sie bardziej niz tylko dobór dyszy i wysokość iglicy. Może iglica o innym kształcie by była lepsza albo inna dysza ale z inaczej ustawioną iglicą - bo musisz operować tam gdzie masz dziure czyli przy cześciowych uchyleniach przepustnicy… czyli m.in kształt iglicy.
Może potrzebujesz mniejszego gaźnika ustawionego na bogato albo większego i na ubogo… cholera wie.

Na tę chwilę założony jest 17,5, wcześniej był oryginalny mikuni i chyba do niego wrócę jak już nic lepszego nie wymyślę. I powiem Ci, że nie ma znaczenia ustawienie iglicy wymiana dyszy, w dziurę wpada zawsze przy 30km/h…da się trochę tę dziurę przesunąć w okolice 40km/h stosując rolki ok 4,5-5g

ale dziure masz przy konkretnych obrotach silnika czy przy konkretnej prędkości??

bo to jak sobie gmerasz rolkami to raz masz przy 6000 obr 30km/h a raz masz 40km/h ale zawsze przy tych 6000.
No i wtedy by wynikało że nie to regulujesz.

Zawsze przy tej samej prędkości ok. 30Km/h niezależnie od obrotów

Mogę ruszać na 1/4 manetki przy niskich obrotach i gdy dochodzi do 30Km/h jest dziura i zaczyna się powoli zbierać od nowa. I jeszcze jedno przy rolkach 3,5g muła nie ma a potem im cięższe rolki tym czas trwania muła jest dłuższy.

za dużo paliwa

Hmmmm świeca kawa z mlekiem… Dysza w gaźniku 75 nie zalewa go nie gaśnie ale zmienię dysze na 70 i zobaczymy

Rozwiązaniem okazał się taki zestaw : rolki 4g, sprężyna +30%, sprężynki sprzęgła czerwone i co dziwne krótszy i szerszy pasek niż powinien być. V max spadł o 5 Km/h przyspieszenie wzrosło no i w końcu muła brak, ciągnie równo w całym zakresie obrotów. W tej chwili V max według GPS to 78 Km/h realne więc jest super, przyspieszenie 0-50Km/h 6,5 s. Te 0,5 s to może być błąd pomiarowy więc jestem zadowolony.