Najprostszy tuning (4T-chińskie)

Siemka po długiej przerwie :)
Mam do Was pytanie, jak najprościej poddać tuningowi mojego Router'a Pluss (bez zmiany cylindra),żeby przyspieszenie wzrosło ?
Nie zależy mi tak na v-maxie co na przyśpieszeniu :)

jeśli chodzi o przyspieszenie to zmień rolki wariatora na lżejsze, i spręzynki sprzęgła, posciągaj blokady ;)

SWAP silnika na piaggio ;)

Może dodam,że w miare tanie ;P

rolki w wariatorze zmień

ja zmieniłem na wario i są lżejsze rolki i gorsze przyśpieszenie i v-max.

szyszu3 napisał:

ja zmieniłem na wario i są lżejsze rolki i gorsze przyśpieszenie i v-max.

Ale Ty założyłeś uzywke :)

ale w dobrym stanie..

Na jakie zmienić,żeby zwiększyć przyspieszenie,ale nie stracić na v-maxie ? Wiem,że mam 5,5g
Jak je założyć ?
Wiem,że potrzebna jest blokada wariatora.. Za pewne muszę ją kupić.
Taka ?
http://allegro.pl/blokada-wariatora-4t-gy6-139qmb-qma-chinskie-50-i2211677821.html
I co jeszcze mi będzie potrzebne ?

Szkoda kasy na tą blokade.. bierzesz klucz 10 jednym końcem o żabek a drugim zapierasz o to w środku i odkręcasz. Nie ma sensu wydawania kasy na takie coś. bardzo łatwo to ściągnąć. Odkręcasz to, zdejmujesz i masz wariator wyciągasz go i z drugiej strony wariatora masz taką pokrywe i ją ściągasz normalnie i masz rolki.:)

Jak dodge ma zbedny grosz na ta blokadę to dlaczego jej nie kupić, choć tanie to to nie jest to według mnie lepiej mieć pod ręką taki bajer niż odwalać jakieś druciarstwo. A rolki 5,5g sa za ciężkie bardziej do 50ccm to 4g moze 4,5g nie wiem trzeba to tak zgrać żeby podczas przyspieszania silnik kręcił się w okolicach swojego najwyzszego momentu obrotowego a to jest około 7000 obr/min z rolkami 5.5g podczas przyspieszania nawet 80ccm nie bedzie się kręcił na takich obrotach a co dopiero pięćdziesiątka

Jeśli rolki są za lekkie (a za lekkie są już 5,5g) to wariator nie będzie mógł ścisnąć paska bo sprężyna i kolektor momentu obrotowego będą przeciwstawiać się mu. Owszem, silnik będzie pracował na wysokich obrotach (większy hałas co powoduje uczucie większej prędkości) ale szybkość zmiany przełożenia na większe będzie za mała a moc silnika będzie nie wykorzystana. To tak jakby silnik pracował z prędkością obrotową 6500 rpm a my byśmy dodawali powolutku gazu do 7000 rpm. Po co polowi jak można szybciej.

Zmiana rolek na typowo sportowe ( bardzo lekkie) bez dopasowania sprężyny centralnej nic nie da.

Ja do swojego wlaśnie dałem chyba za lekkie. Bo jest wolniejszy i tak jakby jest na obrotach ale nie jedzie.

Ja miałem serię 7,5g.
6,5g - wolniejszy, ruszał przy 5500 rpm, spadał na 5000 rpm i nic się nie zmieniało dopóki nie osiągnął 55 km/h, potem obroty wzrastały.
5,5g - cały czas w okolicach 6000 rpm, maksymalnie 55 km/h.
8,5g, szybko rozpędzał się do 35 km/h potem wolno do 80 km/h.
7 g - najlepsze jakie potem miałem.

Silnik 4T 139qmb

Jak myślicie jaką wage musze mieć ich ?
I jakie wymiary?
Dziś po wymianie sprzęgła mi pokazał mechanik ze mam troche kwadratowe te rolki ;

Nikt nie wie jakie rolki kupić ?