Nadzwyczajny problem z Inca Spartan 2T

Witam. Mam ogromny problem z tym skuterem. Niedawno kiedy go kupiłem wszystko było w miarę OK , tzn. jeździł , co prawda wolno bo podobno ma blokadę na module(tak twierdził sprzedawca) ale chociaż zapalał. Ostatnio nie wiedzieć czemu nagle przestał palić . Sprawdziłem już teoretycznie wszystko ,tj. gaźnik wyczyszczony , iskra jest , paliwo dochodzi. Zwracam się więc z prośbą o poradę co jeszcze może być nie tak.
Skuter kupiłem używany z przebiegiem 550 km. Ale widać że ktoś już pchał paluchy do gaźnika bo w membrankach za króćcem znalazłem śrubkę, o mały włos nie wpadła do skrzyni korbowej gdyby nie magnes.

podlej go w gaźnik od strony filtra powietrza

Robiłem już takie sztuczki i wszystko na nic. Wczoraj po ponownym przeczyszczeniu gaźnika w końcu odpalił , przejechał jakieś 2 km i dalej to samo. Kolega też ma taki sam skuter i mówił że wymienił iskrownik ale według mnie skoro jest iskra to chyba nie wina iskrownika.

Sprawdź świecę

hmm a sprawdź kompresję, trochę dziwne czemu ktoś sprzedawał skuter z tak małym przebiegiem. On chyba jeszcze do końca dotarty nie jest

podlej pod świecę oleju i zobacz czy odpali

Pod świecę oleju? Zmierz gorączkę.

Michał napisał:

hmm a sprawdź kompresję, trochę dziwne czemu ktoś sprzedawał skuter z tak małym przebiegiem. On chyba jeszcze do końca dotarty nie jest

Kompresja jest OK bo znajomy mechanik mi sprawdzał. Wymieniłem też membranki na nowe bo stare były rozgięte. Gaźnik przeszedł generalny remont , świeca jest nowa i dalej się nie odzywa. Już nie mam pojęcia co dalej. Gdzie szukać przyczyny . Może to wina zapłonu ?

A może moduł jest popsuty? Mi też nie chciał jechać. Wymieniłem i jest ok. A można kupić już za 40 zł. Rozważ to tym bardziej, że masz zablokowany.

Kisiu1981 napisał:

A może moduł jest popsuty? Mi też nie chciał jechać. Wymieniłem i jest ok. A można kupić już za 40 zł. Rozważ to tym bardziej, że masz zablokowany.

Bardzo ciężko jest znaleźć moduł do tego ustrojstwa a te z allegro nie pasują bo testowałem. Na tym module z allegro nie wkreca sie na obroty i strzela.

Jedź do salonu Zippa, Rometa czy innego takiego. Kup do 2T z wtykami 2 plus 4 (jesli taki masz, a pewnie tak) i tyle.

Kisiu1981 napisał:

Jedź do salonu Zippa, Rometa czy innego takiego. Kup do 2T z wtykami 2 plus 4 (jesli taki masz, a pewnie tak) i tyle.

Ale u mnie moduł jest na 4 piny

Dziwne, bo Spartan to prawie to samo co mój Street, a u mnie jest 2+4. Widać prawie robi wielką różnicę...

A kręci Ci on chociaż? Tzn rozrusznik czy kręci .

Witam wszystkich . Chciałbym odświeżyć ten temat bo nie udało mi się jak dotąd odpalić 'spartana'. Sprawdziłem już chyba wszystko. Gaźnik czyściutki jak łza , paliwo dochodzi , iskra jest ,itd.Jeśli mielibyście jeszcze jakieś rady to bardzo proszę o pomoc.

Rozumiem, że próbowałeś odpalić silnik zarówno na CDI jak i na kopkę? Jak zachowuje się silnik, jak już go odpalisz?

Sęk w tym że w tym roku jeszcze nie odpalił ale z tego co pamiętam z ubiegłego roku to jak już zapalił to silnik pracował w miarę normalnie tylko podczas jazdy była masakra. Przyspieszenie było straszne (wiem że to tylko 50ccm ale kumpel miał spartana i latał jak szatan heheh) a v-max to 40 km/h i nic więcej.Martwi mnie tylko jedna rzecz bo niby jak go kupiłem miał 500 km przebiegu a jak sprawdzałem stan membranek(były rozgięte), (już po kupnie) to na łączeniach karterów widać było silikon więc jestem prawie pewien że ktoś przy nim grzebał,tylko po co ?
Podejrzewam że to może być wina pierścieni-(nie wiem czy słuszna diagnoza)zobacze co z nimi ale pewnie je wymienię.Ciekawe czy to pomoże :D

No dobra zrobiłem już tzn. uszczelniłem silnik . i znowu problem -nie chciał zapalić . no to go podlałem od strony filtra i wreszcie złapał. Przejechałem jakieś 200m zgasiłem i już nie chciał zapalić. Zauważyłem że tak jakby brakuje mu paliwa . Ale dlaczego? wszystko drożne , paliwo dochodzi bo świeca jest mokra,ale wydaje mi się że chyba za mało. Wychodzi na to że jak go nie podleje dodatkowo od strony np. filtra to ani rusz.Tak więc pewnie coś nie tak z gaźnikiem ,hmmm...tylko co . Czyściłem go niedawno. Jeśli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc bo już naprawdę ręce opadają .

A dyszę główną i obrotów również czyściłeś? Ssanie także?

Nie rozbierałem całego gaźnika ale dokładnie przedmuchałem sprężonym powietrzem . Ale tak jakby za mało paliwa dostawał wg mnie.