muli na dziurach :/
- This topic has 21 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 12 years temu by
Suawek.
-
AutorWpisy
-
12 maja 2011 dnia 19:12 #29144
Witam. kupiłem nie dawno Speedfighta 2 i jest w nim taki problem że jak poskoczy to spada na obrotach poprostu go zamuli tak że nawet potrafi zgasnąć na jakiejkolwiek dziurze :/ co to może być ? powiem wam że jak go odpaliłem i ruszałem fajką na świecy to miał cały czas takie same obroty tak że to raczej nie będzie to ?
aha i cylinder wymieniony na 70ccm przez poprzedniego właściciela12 maja 2011 dnia 19:58 #29145Sprawdź kabel wysokiego napięcia z drugiej strony czyli przy cewce czy się nie poluzował.
Kolejne rzeczy to puszka filtra, połączenia od filtra, go gaźnika, króciec czy nie ma luzów. Może na podskoku się rozszczelniać, Generalnie obejrzyj wszystkie elementy które odpowiadają za dostęp paliwa, powietrza i zasilania.12 maja 2011 dnia 20:16 #29149Suawek napisał:
[…] Kolejne rzeczy to puszka filtra, połączenia od filtra, go gaźnika, króciec czy nie ma luzów.
filtr paliwa czy filtr powietrza ? niewiem gdzie i czy w ogóle jest filtr paliwa :/ ??
12 maja 2011 dnia 20:46 #29153Filtr paliwa jest na pewno ale mi chodzi o filtr powietrza. Generalnie wygląda to tak że w czasie podskoku łączenie np. między puszką filtra a gaźnikiem się porusza i zaciąga lewe powietrze i się przydusza. Takie miejsca mogą być w całym układzie.
12 maja 2011 dnia 21:21 #29155Suawek napisał:Generalnie wygląda to tak że w czasie podskoku łączenie np. między puszką filtra a gaźnikiem się porusza i zaciąga lewe powietrze i się przydusza. Takie miejsca mogą być w całym układzie.
ok to jutro rozkręce puszke i sprawdze przewody ! dam znać co wykombinowałem .
13 maja 2011 dnia 11:18 #29171może sie nie znam na tym ale moim zdaniem filtr powietrza nie powinien być w takim stanie:
cały sie klei jak by był ze smoły albo jakiegoś oleju chyba nie przepuszcza żadnego powietrza 😕a tak wygląda puszka filtra która jest po przejściach i pewnie będzie do wymiany razem z filtrem:
tutaj widać że już ktoś kombinował coś przy tym bo są dziury robione gwoździem:
od spodu była dziura niewiem w jakim celu była zrobiona ale potem ktoś zrezygnował z pomysłu i za sylikonował:
a tu jeszcze jak gaznik wygląda, niewiem dlaczego wyrzuca olej ? :/
P.S. w puszce filtra powietrza też jest niewielka ilość oleju niewiem jakim cudem tam sie znalazła ale może to rzuci jakieś światło na tą sprawę ?
13 maja 2011 dnia 11:23 #29176wkład i puszka do wymiany… 🙄
13 maja 2011 dnia 11:27 #29177no tak właśnie myślałem !
puszkę lepiej brać nową na allegro i zamiennik czy oryginał używany ?a moge sie bez filtra przejechać żeby sprawdzić czy teraz mu przeszło i go już nie muli ?
13 maja 2011 dnia 11:33 #29178Filtr ma się kleić właśnie po to żeby przyklejał się brud z filtrowanego powietrza. W każdym razie ten co masz jest strasznie uświniony. Myjesz filtr detergentem, nasączasz olejem (mocno wyciskasz i zakładasz) ale ten wygląda już na mocno sfatygowany.
Nie wolno jeździć bez filtra bo cały syf kurz poleci Ci do komory korbowej i komory spalania – szybka degradacja silnika. Uruchomić na chwile żeby zobaczyć jak pracuje i się wkręca – tak, ale jeździć po ulicach już nie.
Olej z paliwem może być w filtrze, nic w tym złego.
Straszną rzeźbę ktoś robił, widać jakiś amator – grzebacz – tuner.13 maja 2011 dnia 11:59 #29179wyczyściłem jeszcze ten filtr w benzynie i ładnie wygląda ale to tylko takie chwilowe rozwiązanie bo i tak wymienie całą puszkę.
sprawdze jeszcze tą cewke czy moze gdzieś nie styka13 maja 2011 dnia 13:13 #29183Nawet w chińszczakach nie widziałem tak zniszczonego filtra 😐 Ewidentnie całość do wymiany,bo sama „gąbka” też nieźle sfatygowana a co dopiero puszka…
13 maja 2011 dnia 13:54 #29192cewka jest ok ! mocno sie trzyma ! wyczyściłem styki !
po wyczyszczeniu filtra jak by troche mu sie poprawiło bo już tak nie muli i prędkośc wzrosła bo już daje 78km/h ze mną (waże ok. 90kg) a wczoraj max to było 65km/h na tej samej trasie.
czyli wymienie ten filtr z całą puszką i myśle że będzie ok.a powiedzcie mi czy dam rady sam ustawic mu obroty ? bo moim zdaniem są chyba troche za niskie i dlatego jak sie go puści z górki na wolnych obrotach (bez gazu) to potrafi zgasnąć na postoju jest ok nie gaśnie a z górki ma problem :/
i drugie jeszcze pytanie:
gdzie sie zakłada gazboxa ? bo dostałem razem z motorkiem tylko nie był założony bo brakowało trójnika. więc dokupiłem trujnik i chciałbym go założyć tyle że niewiem na który przewod paliwowy ?? 😕wiem że trzeba przewód rozciąć i nałożyć na to trójnik i do trójnika podłączyć gazboxa na krótkim wężyku. jak krótki ma być ten wężyk ?
ma być wpięty przed czy za gaźnikiem ?
13 maja 2011 dnia 14:06 #29193Gazboxa montuje się w kombinacji z filtrem stożkowym, skoro zostajesz przy oryginalnej puszce, po co ci gazbox?
13 maja 2011 dnia 16:31 #29223mój gażnik też pluje olejem… nie wiem czemu i skąd…
ktoś ma jakiś pomysł?13 maja 2011 dnia 18:36 #29259Pietro napisał:
Gazboxa montuje się w kombinacji z filtrem stożkowym, skoro zostajesz przy oryginalnej puszce, po co ci gazbox?
a bez filtra stożkowego to nić nie da ?
mam w crossie filtr stożkowy to może by spasował ?
chinol i już padł to moge wymontować ale czy to coś da ?13 maja 2011 dnia 18:38 #2926013 maja 2011 dnia 18:51 #29268Nic ci to nie da, lepiej nie kombinuj…Fabryczna obudowa filtra ma obliczoną objętość, dostosowaną do silnika i to jest najlepsze rozwiązanie.. używając stożkowy filtr, możesz zajechać silnik.
13 maja 2011 dnia 19:34 #29272Ja nie wiem co to za głupia moda na zakładanie stożków.
W samochodach cztero, cześcio czy ośmiocylindrowych szczególnie po tuningu gdzie zapotrzebowanie na powietrze jest bardzo duże, stosuje się stożki żeby tą podaż zwiększyć czyli żeby niedostatek powietrza nie był problemem. Ale nadmiar powietrza jest korygowany dzięki komputerowi, przepływomierzowi, czujnikowi położenia przepustnicy, dynamicznie zmienianym czasom otwarcia wtryskiwaczy.
W pojazdach gaźnikowych nie ma to racji bytu bo zakłada się że powietrze dostaje się do cylindra w określonej ilości a nie jest doń wtłaczane np podczas podmuchu wiatru, czy w czasie szybkiej jazdy. Dlatego wloty do puszki są umieszczane tam gdzie jest w miarę spokojnie, przepływ powietrza jest stały i powietrze może zostać zassane.
Efekt jest jedynie taki że zwiększa się drastycznie podaż powietrza i trzeba założyć większą dysze żeby dało się to wyregulować. Osiągi żadne a spalanie większe.
A jak ktoś do kompletnej serii zakłada stożek to już mi ręce opadają.13 maja 2011 dnia 19:53 #29275Małolaty zakładają stożki bo wtedy ich kosiarki jeszcze bardziej ryczą,a ich to chyba jara.
13 maja 2011 dnia 20:04 #29279Suawek napisał:
Efekt jest jedynie taki że zwiększa się drastycznie podaż powietrza i trzeba założyć większą dysze żeby dało się to wyregulować. Osiągi żadne a spalanie większe.
A jak ktoś do kompletnej serii zakłada stożek to już mi ręce opadają.no ja nie chce zakładać żadnych stożków tylko gazboxa a kolega wyżej powiedział że do tego musi być „stożek” no to już teraz niewiem? musi czy nie musi ?
takiego mam gazboxa:
14 maja 2011 dnia 13:45 #29311no i co z tym gazboxem ? musi być do tego ten stożek czy jednak nie musi ?
14 maja 2011 dnia 15:07 #29314Ja o tych gasboxach nic nie wiem.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.