Muł na starcie

Witam, posiadam skuter Cpi Oliver sport z silnikiem yamahy, ma strasznego muła na starcie i nie wiem jak ten problem wyeliminować :( Co mogło się sypnąć w skuterze?

Pierwsze co to zobacz w jakim stanie jest pasek napędowy i rolki.

Pasek ostatnio sprawdzałem i jest w dobrym w stanie, więc muszę jeszcze sprawdzić rolki, dzięki.

A więc sprawa wygląda tak, zajrzałem dzisiaj do wariatora okazało się że jest to wariator polini+rolki polini(nie wiedziałem o tym dopiero dzisiaj pierwszy raz zaglądałem do wariatora) rolki są w stanie idealnym, mają zero odkształceń! Przy okazji skusiło mnie zajrzeć do sprzęgła odkręcam wszystko i widze czerwone sprężynki sprzęgła(chyba to są +2000). Czy przez to może mieć muła na starcie? Jeżeli tak to na jakie zmienić.

PS za tydzień zakładam nowy komin tecnigas trek:P

Sprężynki sprzęgła powinny wręcz przeciwnie. Zwiększać przyspieszenie skutera. Ale według mnie to jest katowanie. Na twoim miejscu założył bym zwykłe.

Niestety przy kupnie skutera tę sprężynki musiałybyć założone, niestety ja o tym nie wiedziałem;p Zwykłych nie posiadam.

Startowanie wygląda u mnie tak: daje manetke na full i skuter toczy się tak do 15-20 km/h i dopiero ładnie ciągnie, później już równo idzie.
Tzn jeżeli dałbym sprężynki sprzęgła seryjne albo np +1000 niebieskie to start byłby lepszy?

Tego nie wiem, teoretycznie powinno być odwrotnie. Na tych sprężynkach co teraz masz, powinien lepiej przyspieszać. Ale może skuter jest już słabszy i nie daje rady. To tylko moje przypuszczenia. Na twoim miejscu bym je zmienił. To nie jest duży koszt.

Bardzo możliwe że jest słabszy, zdaje mi się że sprężynki sprzęgła czerwone+2000 są do skuterów tuningowanych, a nie do (prawie) full seri. Z tego co wiem to takie sprężynki można dostać w granicach 20-50zł więc w najbliższym czasie takie zakupie i zobaczymy czy będzie lepiej chodził.

No, skutery po tuningu lub z lekka większe pojemności. Rozumiem jeszcze jakby ktoś np. +1000 założył do serii, ale +2000 to z lekka katowanie... Jeśli ktoś to zakładał, to nie wiadomo czy rolek też bardzo lekkich nie założył dla jeszcze większego przyspieszenia.

Rolki wyjmowałem lecz nie było na nich nic napisane o wadze, były tylko wymiary, możliwe że przed kupnem ten człowiek co tuningował skuter zostawił sprężynki sprzęgła i wariator polini a np cylinder czy wydech zabrał.

Dzisiaj zamówiłem zestaw 9 sztuk sprężynek sprzęgła(34zł) i tłumik tecnigas trek(332zł). W okolicach tygodnia wszystko zmontuje i zobacze czy się coś polepszyło i napisze o tym na forum, możliwe że wyeliminuje sprężynkami problem z pszyspieszeniem.

Po założeniu trzech rodzaji sprężynek miał jeszcze gorsze przyspieszenie niż na tych co obecnie są. Co to może być?

Ktoś założył te czerwone sprężynki żeby zmniejszyć muła przy ruszaniu. Sprężynki przesuwają tylko moment w którym skuter rusza - na tych co masz startuje o 2000rpm wyżej niż na zwykłych, to nie jest żadne katowanie. Czasami jest tak właśnie odczuwalny "efekt dwóch biegów". Na moje możesz popróbować z rolkami, jak już to one coś tu poradzą. Kupując wydech powinieneś do niego dostać rolki do założenia. Jak ich nie dostałeś to spróbuj założyć lżejsze niż masz (wariator będzie się schodził przy wyższych obrotach).

Szczęki sprzęgła zostały pryśnięte wd40 i teraz jest troche lepsze przyspieszenie o jakieś 10%. Do mojego tłumika akurat rolek nie dokładają więc może pokombinuje z rolkami.

Czy jak założe lżejsze rolki to mi może v-max spaść?

Wzrośnie przyspieszenie, a jeśli v max spadnie to nie bardzo.
Ale czegoś tu nie rozumiem. Przecież wcześniej Ci ładnie przyspieszał, dopiero od jakiegoś czasu masz z tym problem. Więc coś się musiało stać.

Utargowałem z tatą że moge zmienić rolki, tylko jest teraz problem, po rozkręceniu wszystkiego nie ma wybitej wagi rolek. Gdzie można zważyć? Pomyślałem że może taką wage ma jubiler albo apteka.

Idź do sklepu ze śrubami tam zawsze mają dokładne wagi, ewentualnie do tej apteki bądź jubilera

To zależy jaki masz przebieg, ale zamiast bawić się w spręzynki itp jak radzą inni to zacznij od podstaw: świeca, filtr powietrza napewno jest zasyfiony, potem patrz na gaźnik. Jeśli jeździłeś w zimę tudzież w trudnych warunkach atmosferycznych to możesz faktycznie zabrać się za przegląd układu napędowego

Filtr i gaźnik jest czyszczony co około 500km, po czyszczeniu przyspieszenie się nie poprawia, świeca była wymieniana 1,5 miesiąca temu-też nic się nie zmieniło. Jedyny co może być to regulacja napędu, obecnie nic innego mi nie przychodzi do głowy oprócz rolek.

Rolek mam dwa rodzaje, były włożone a,b,a,b,a,b . Przy okazji wariator polini speed control.
1. Polini 4,95 grama
2. Bez firmy 3,5 grama
Średnia wychodzi że rolki mają 4,225 g.
Więc jakie założyć? o 1gram lżejsze czy może szukać problemu w sprężynie centralnej?