Mrygajaca kontrolka cisnienia oleju – Kymco

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Mrygajaca kontrolka cisnienia oleju – Kymco

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe alextok1 alextok1 3 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #653332
    Zdjęcie profilowe alextok1
    alextok1
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam!
    Kilka dni temu wymienilem olej w moim Kymco Xciting 250iR 2009rok. Zalalem 10w40 full syntetyk – Castrol.
    Ostatnio zaczela mi pojawiac sie i znikac kontrolka cisnienia oleju gdy silnik jest rozgrzany gdy nie dodaje gazu (stoje na swiatlach, albo zjezdzam z gorki). Ale zaraz po tym jak dodam gazu kontrolka gasnie i jest wszystko okej. Skuter ma moc, jedzie caly czas rowno i ladnie. Jedyne co to jest lekkie podszarpywanie na poczatku ruszania przy malej ilosci gazu gdy skuter jest nierozgrzany do konca, ale to jest juz od kiedy go kupilem.
    Czy ktos z was mial podobny problem jak ten w skuterze? Co moze byc tego przyczyna? Dodam ze olej w silniku jest.

    #653334
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 541

    niestety takie klasyczne przyczyny (oprócz uszkodzenia samego czujnika albo zapchanego smoka olejowego/filtra) to padająca popa oleju lub uszkodzenie łożysk na stopie korbowodu – jak jest tam luz to olej ucieka do miski zamiast być transportowany wyżej.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #653349
    Zdjęcie profilowe alextok1
    alextok1
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Powinienem sie wybrac na serwis jak najszybciej?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

    Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.
    #653356
    Zdjęcie profilowe Spider
    Spider
    Użytkownik
    • Postów: 150

    Tak na moje oko to została zalana tam za rzadka *oliwa* do z deka przechodzonego silnika. Olej do wymiany na *gęściejszy*, przy tym pompa oleju do weryfikacji w niedalekiej przyszłości. Słowem… potrzebny serwis.

    Czujnik ciśnienia oleju?

    W sumie też można sprawdzić. A co tam. http://castrolprofessionalacademy.pl/klasyfikacja-olejow/

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Spider Spider.
    Eee. 😛
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Spider Spider.
    #653360
    Zdjęcie profilowe alextok1
    alextok1
    Użytkownik
    • Postów: 9

    jaki olej proponujesz do takiego silnika w takim razie?

    #653361
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 541

    5W50 lub 10W40 z klasyfikacją SJ (i NIE LEPSZĄ) zaleca producent. Te silniki są stare kosntrukcyjnie i nie lubią ultranowoczesnych cienkuszy olejowych z energy saving…itd

    Do tego w manualu jest napisane że kontrolka oleju zapala sie jak silnik stoi lub może okazjonalnie migac w czasie pracy kiedy rozgrzany silnik zbliża się do wolnych obrotów.
    Niestety kwestia oceny czy to jeszcze dopuszczalne czy już symptomy usterki to pozostawiają do własnej oceny użytkownikowi

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #653394
    Zdjęcie profilowe alextok1
    alextok1
    Użytkownik
    • Postów: 9

    dzieki postaram sie zmienic i zobaczymy

    #658250
    Zdjęcie profilowe alextok1
    alextok1
    Użytkownik
    • Postów: 9

    jakby ktos myslal to dalej to samo, nic sie nie dzieje. Jakby bylo cos z pompa oleju to pewnie juz by sie rozklekotalo po tylu miesiacach i kilometrow jazdy.
    Dzieki za rady!

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie