Motorower turystyk?

Elo. Chciałbym kupić motorower który wygląda jak turystyk. Bardzo podoba mi się honda varadero i coś takiego bym chciał ale w 50cc. Jest w ogóle taki motorek?

Jak bardzo ci się podoba ta honda to możesz kupić 125 zarejestrowaną na 50. :)

Varadero nie da rady na 50 bo to jest v2 :P
Tzn kiedyś widziałem, ale to nie może się udać bo silnik jest na wierzchu i każdy, ale to każdy się zorientuje

Cagiva wypuściła kiedyś 8N. http://allegro.pl/cagiva-8n-50ccm-i3425378574.html

Takiego typowego turystyka nie dostaniesz, musiałbyś kombinować. Ale to nie jest wielki problem. : ) na allegro czy innym sklepie moto-online poszukasz sakwy. Naxa 200 zł kosztują. : )

Tato nie pozwoli mi 125/50. Chodzi mi o konkretny model podobny do varadero? nic nie ma takiego?

Nie znajdziesz turystycznej 50-ątki... Skutery/motorowery są przystosowane do jazdy po mieście, więc to by się mijało z celem...

Sam jestem zawiedziony, że takiego nie ma bo bardzo lubię dalsze wyprawy skuterkiem :)

50ccm to zbyt mała pojemność żeby robić maszyny turystyczne.
Turystyki zaczynają się od 125ccm - Honda Varadero 125, Honda CBF125

Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h! Dlatego nikt w takiej pojemności nie zrobi turystyka!

Osobiście miałem CBF-kę - bardzo wygodny, mocny motorek. Prędkość przelotowa 80-90km/h spalanie zaledwie 2L/100km!

benekpe napisał:

....
Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h!
......

Widzisz znawco - tu Cię muszę dla Ciebie niemiło zaskoczyć :) Pojedziesz nawet 60 :) . Oczywiście nie wdaję się w dyskusję z Tobą ale wprowadzasz takimi wpisami ludzi w błąd.

Pozdrawiam

No tak... Ty jak zwykle masz rację.
Proponuję na motorower z 3 konnym silnikiem załadować 50kg bagażu i przejechać dystans 300km... Powodzenia. Masa całkowita takiego pojazdu to jakieś 250kg! (120kg motorower, 50kg. bagaż, jakieś 80kg. kierownik - razem ok. 250kg!)
Jak myślisz, z jaką prędkością polecą te 3 kucyki?

Spokojnie 50-55km/h non stop. Moje 2,5KM jakoś dają radę utrzymać taką prędkość z masą rzędu 250kg w 2 osoby.

A może jakiegoś Junaka ? Na przykład 901 , 901 RS , 902 ? Dołożysz kufer , sakwy boczne i masz turystyka :-)

W zasadzie każdy klasyczny motorower by się nadawał. Wyposażony w kufry i sakwy - jak pisze kolega wyżej. Tylko przy pojemności 50ccm będzie trochę ciężko. Słaba dynamika, słabe osiągi. Jedynie tuning do 80ccm coś by pomógł. Tylko że to już jazda motocyklem i wszelkie konsekwencje jazdy bez uprawnień.

Ten Neken

kilka dni temu załadowany po brzegi namiotem , 2x śpiwór, materac, laptop, koc, na baku plecak z żywnością itp. plus 2 osoby zrobił 160 km
średnia przelotowa to 60 km/h max mierzona z Hondą CBR-600 to 105 ale on jest po małym tuningu :) idzie jak burza :)

A może nowy K-Pipe?

Silnik mocniejszy i trwalszy od podobnych chińskich. W turystyce to ważne.

Benekpe, nie masz racji twierdząc, że 50tka nie nadaje się do turystyki.
Od kilku lat jeżdżę swoim Tirexem i nie mam z tym żadnych problemów. Jeśli komuś nie przeszkadza prędkość przelotowa w granicach 50 kilometrów i 30 na liczniku na stromych podjazdach to nie ma problemu. W lipcu zrobiłem Góry Świętokrzyskie. Przejechaliśmy ponad 600 km w trzy dni. Skuter był maksymalnie obładowany i silnik o pojemności 50 cm pchał około 260 kilogramów i dał radę. Prędkości przelotowe jak powyżej a ostatni 250 kilometrowy odcinek powrotny przejechaliśmy zatrzymując się tylko na tankowanie i siusiu, i nie było żadnych problemów ze skuterem, dał sobie doskonale radę. Na forum jest wiele relacji z podróży na 50tkach, wystarczy poszukać.
Monek100, a może Zipp Quantum, duży, wygodny o dobrym dostępie do tanich części.

benekpe napisał:

50ccm to zbyt mała pojemność żeby robić maszyny turystyczne.
Turystyki zaczynają się od 125ccm - Honda Varadero 125, Honda CBF125


Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h! Dlatego nikt w takiej pojemności nie zrobi turystyka!
Osobiście miałem CBF-kę - bardzo wygodny, mocny motorek. Prędkość przelotowa 80-90km/h spalanie zaledwie 2L/100km!

- powiem krótko HEREZJE pan głosisz !!!
Podam przykład: ADASTRA, MADI i Ja - trzy dni jazdy - Podlasie , Mazury i Mazowsze - łącznie 1000 km zrobione - 60 km/h prędkość podróżna.

Sam bzdety piszesz.
Żaden fabrycznie zablokowany motorower, objuczony sporym bagażem nie przejedzie jednorazowo dystansu 200-300km ze średnią prędkością 60km/h! 3 konie mechaniczne nie uciągną motorowera z całkowitą wagą 250kg! ze średnia prędkością 60km/h!
Bo pamiętaj, że mówimy tu o MOTOROWERZE, a nie o motocyklu - bo odblokowany i ze zwiększonym cylindrem motorower to już motocykl.
Oczywiście nikt nie będzie nikogo namawiał, by jeździł na motocyklu turystycznie i narażał się na konsekwencje jazdy bez uprawnień.

Słyniesz pan na tym forum z dość kontrowersyjnych opini-to raz , zaletą tego miejsca że każdy może pisać co mu "ślina na język przyniesie" , nawet nie mając praktyki w danym temacie- to dwa.
Wzorem WODZA apeluję :
"Oczywiście nie wdaję się w dyskusję z Tobą ale wprowadzasz takimi wpisami ludzi w błąd." - to trzy.
Kończę bo "nie ma sensu gryż kredensu" i pozdrawiam.
P.

Tak ,ale szczerze wątpię żeby kolega monek100 miał zamiar nie odblokować swojej maszyny. Wiadomo że to niezgodne z prawem , ale każdy tak robi ( no może poza emerytami ,którzy jeżdżą skuterkiem na działkę, raz w tygodniu). I wątpię , żeby czterosuwowy silnik K-Pipe , który jest chłodzony powietrzem , miał większą moc od silnika takiego Nekena.

Padalec, skoro przyznajesz się, że "nie masz praktyki w danym temacie", to po co komentujesz wypowiedzi innych? Dlaczego skoro sam wprowadzasz innych w błąd, innym to zarzucasz? Jak się nie potrafi merytorycznie dyskutować, brakuje argumentów to posuwacie się do obelg i wyzwisk. Wasza grupa wszak z tego słynie.
Jak motorower jadący z prędkością 45-50km/h, po pokonaniu dystansu kilkuset kilometrów w zróżnicowanym terenie może mieć średnią prędkość 60km/h! Kto tutaj wprowadza innych w błąd?
Chcesz jeździć motocyklem bez uprawnień - Twój problem i Twoich kolesi. Tyle w Temacie.

matol1798 - tłumaczenie, że wszyscy tak jeżdżą nie jest żadnym tłumaczeniem. Jak nie daj Boże potrącisz jakieś dziecko na przejściu dla pieszych, czy idące na poboczu, to wówczas nie będziesz się tłumaczył, że wszyscy tak robią. A wież mi, prawnik rodziców tego dziecka skutecznie wyegzekwuje od Ciebie, albo Twoich rodziców odszkodowanie, albo dożywotnią rentę. Takie przypadki się zdarzają.
Co do silnika K-Pipe - to zdecydowanie będzie miał lepsze osiągi z racji chociażby jakości użytych materiałów i reżimu technologicznemu przy jego produkcji, spasowania wszystkich elementów itd. Cylinder i pozostałe elementy nie puchną tak bardzo pod wpływem przegrzania, efektywność chłodzenia jest lepsza ze względu na jakość użytych materiałów elementów użebrowania korpusu silnika. I wiele, wiele innych aspektów ma wpływ na różnice w osiągach. Nie raz poruszany był ten temat w wielu wątkach.