Motorower do 2800 zł, a najlepiej jeszcze taniej

Ten temat zawiera 22 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Gumol344 Gumol344 7 lata, 11 miesiące temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #103073 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Planuję w najbliższych miesiącach kupić swój pierwszy motorower, a w następnym roku jak się już unormują przepisy, a jazda na jednośladach mi się spodoba zdobyć prawo jazdy kategorii A2, bo niestety przespałem normalne przepisy. Dlatego maszyna, którą kupię powinna mnie przygotować do jazdy na normalnych motocyklach chociaż w minimalny sposób i mieć jakieś przyzwoite osiągi, żeby po zdjęciu blokad potrafiła chociaż bez problemu osiągnąć 70 km/h. Motorower musi starczyć na minimum 4 lata(15-20 tysięcy km), czyli przez te 4 lata powinien pracować w miarę bezproblemowo.
    Dodam że od paru lat posiadam prawo jazdy kategorii B.

    Teraz pytania.
    1.Interesują mnie jedynie oferty z okolić, co trochę ogranicza mój wybór, ale chyba lepiej kupić blisko i mieć dostęp do gwarancji?
    2.http://allegro.pl/listing/user.php/run?category=5557&us_id=10455690 znajdzie się tutaj jakieś przyzwoity motorower? Bo lokalizacja mi w miarę odpowiada.
    3.W jakich miesiącach najbardziej opłaca się kupować?

    PS: Kupiłbym Simsona, ale niestety nie znam się jeszcze na mechanice.

  • #103077 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Z tego co widze to gościu tutaj ma same chińczyki. Są 2 wyjścia. Albo kupujesz nowego chinola i dbasz o niego ( oleje, nie katowanie), albo używanego markowego ale to też nie wiadomo na jakiego trafisz. Mówisz ze simsona nie bo nie znasz się na mechanice? Tam nie ma nic trudnego. Sam mam simsona to wiem co mówie. Raz na jakiś czas przeczyścic gaznik, świece i to wszystko. Ja na twoim miejscu brałbym nowego chińczyka ale z troche wyższej półki, dobrze go dotarł i dbał.

    Najlepiej kupować w listopadzie-grudniu. Wtedy są przeceny

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
  • #103078 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Coś z chińczyków na silniku 139FMB. GB Street nie jest zły, wystarczy nawet samemu robić podstawowe czynności obsługowe, a odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją. Silnik 139FMB jest bardzo trwałą jednostką która potrafi bez problemu spalić poniżej 2l/100km. Może osiągami nie powala lecz po zastosowaniu dłuższych przełożeń 70km/h jest jak najbardziej realne. Jak widzisz w moim podpisie przebieg mam już spory, lecz motorower przez ten czas nie sprawiał praktycznie problemów. Po prostu odpalałem i jechałem.
    Simson to najgorsze rozwiązanie, sprzęt dla konesera, trudno dostępne części dobrej jakości, i trzeba się znać na mechanice – nie mówię że jest zły, ale kupując sprzęt mający już naście lat nigdy nie wiesz co siedzi w środku. Czyszczenie gaźnika czy świecy rzeczywiście jest banalnie proste – lecz w razie kupna niezbyt dobrego technicznie egzemplarza rozpoławianie silnika to już wyższa szkoła. Używane markowe sprzęty raczej za tą kwotę też będą zajechane – no i ceny części są spore. Kupując chiński motorower masz pewność że silnik jest w porządku i znasz jego historię od pierwszego kilometra.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
  • #103083 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Simson to dobry wybór. Jest w necie mnóstwo manuali, gdzie krok po kroku objaśnione jest co trzeba przy motorku grzebać – wszystko wzbogacone fotkami, gdzie każdą śrubkę masz pokazaną. Simson ma swoje fora internetowe, chłopaki na pewno na nich w razie czego Ci pomogą.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

  • #103084 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Simson naprawde jest banalny w obsłudze a części dobrej jakości są na zawołanie na allegro. Ja zawsze powtarzam „jak dbasz tak masz” i to się sprawdza. Mam zippa quantuma z 2011r i przez do tej pory nie było najmniejszej awarii

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
  • #103086 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe sebek
    sebek
    Użytkownik
    • Postów: 91

    Stoję przed identycznym wyborem, ale już zdecydowałem się na coś chińskiego. Ws50, Barton Fighter itd… Silnik to tylko jedna z wielu rzeczy, która może się popsuć w poczciwym simsonie. Jeżeli będziesz dbał o chińczyka, to też Ci posłuży ładnych parę lat. Co do instrukcji to są tak samo dostępne i do Simsona, i do 139fmb(chińczyk).

    Edit. Za 2800 możesz wyrwać simka po kapitalnym remoncie z nówką lakierem, siedzeniem itd, więc to też nie jest zły wybór.

    Pozdrawiam.
  • #103088 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Właśnie chodzi o to że w simsonie nie ma co sie psuć :D. W nowych motorowerach i skuterach jest więcej elektroniki, plastików.

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
  • #103089 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Jednak Simsonem bałbym się wybrać w dalszą trasę. Szczególnie zapłon platynkowy ma swoje humory i lubi nawalić wtedy kiedy akurat jest to niewskazane. W Chińskich motorowerach zapłon jest tak dopracowaną i sprawdzoną konstrukcją że silnik po prostu zawsze musi odpalić jeżeli jest sprawny i zadbany. Ja w zeszłym roku pojechałem w trasę ponad 300km – potem wróciłem. Oczywiście zabrałem kilka części które teoretycznie mogły nie wytrzymać. Okazało się że sprzęt taką trasę zniósł tak samo dobrze jak 40km które robiłem codziennie w drodze do pracy. Po prostu zero problemów.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
  • #103090 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Tu sie zgodze. Starsze motorki mają swoje humory 😛

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
  • #103091 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    No i jeszcze silnik w Simsonie lubi się przegrzać w upalne dni. 139FMB na dobrym oleju wytrzyma wszystko. Mam termometr oleju i w tej 300km trasie w temperaturze 28 stopni w cieniu, olej nie dał rady osiągnąć więcej niż 80 stopni, a dla tego silnika wartością graniczną jest 95-100 stopni.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
  • #103092 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe matol1798
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    To lepiej weź nowego chińczyka na jako takiej gwarancji.

    Barton Fighter 50 2012 r.
  • #103093 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    Michalk001 napisał:

    No i jeszcze silnik w Simsonie lubi się przegrzać w upalne dni. 139FMB na dobrym oleju wytrzyma wszystko. Mam termometr oleju i w tej 300km trasie w temperaturze 28 stopni w cieniu, olej nie dał rady osiągnąć więcej niż 80 stopni, a dla tego silnika wartością graniczną jest 95-100 stopni.

    to nie dużo bo w samochodach olej ma temperaturę znacznie wyższą niż 100*C , a komarki też się grzały 😀

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
  • #103097 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Panowie przyznam się szczerze, że nie spodziewałem się aż tak dobrych opinii popartych argumentami, za co serdecznie dziękuję.

    Widzę że opinie odniesienie Simsona są podzielone, ale ja jednak się na niego nie zdecyduję, po prostu nie mam ochoty się bawić w ciągłe drobne naprawy, a takie na pewno będą bo w końcu Simson ma swoje lata. Dlatego jednak chińczyk, o którego planuje dbać i go nie katować, bo w końcu kupuję go za własne pieniądze i ma mi służyć dobre lata.

    Motorowery poniżej mają taki sam silnik? Którymi warto się zainteresować, a które od razu odrzucić? Biorąc pod uwagę dostępność części zamiennych, osiągi, awaryjność itd.
    GB STREET
    Barton FIGHTER
    ENZER SHAFT
    YANKEE BENZER
    Gb Street BAXTER
    Mondo RAIDER
    BENZER WS
    Barton Ranger Classic
    Mondo Motors Z500

    monek100 napisał:

    Ja na twoim miejscu brałbym nowego chińczyka ale z troche wyższej półki, dobrze go dotarł i dbał.

    Niestety brak funduszy, ale obojętnie co kupię to będę o to dbać.

  • #103122 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Tak – silnik mają ten sam – 139FMB z poziomym cylindrem. Jak po okresie docierania zaczniesz wlewać olej syntetyczny (ja leję Castrol Power 1 Racing 10W50) i będziesz tankował dobrej jakości paliwo na renomowanych stacjach – to sprzęt odwdzięczy się bezawaryjnością. A inne mechaniczne drobnostki w stylu poluzowana śrubka czy inne drobne niedomagania usuniesz bez problemu we własnym zakresie. Poza silnikiem motorower nie jest bardziej skomplikowany od roweru i na pewno sam dasz radę wszystko zrobić. Nawet takie rzeczy jak regulacja zaworów co 4000km nie jest trudna – wystarczy kupić szczelinomierz z listkami 0,05 i 0,07 – na Allegro kosztuje kilkanaście złotych. Jak go kupisz i poznasz to wtedy dobierz tak przełożenia żeby silnik przy 50km/h miał około 5 tysięcy obrotów. Wtedy najmniej się grzeje i najlepiej pracuje.
    Z tych co wymieniłeś to Benzer Yankee, Router WS50, GB Street i Barton Fighter. Aha – wybierz najlepiej ten w którym skrzynia biegów ma wszystkie biegi w dół, może nie jest to rozwiązanie typowe lecz biegi wrzuca się intuicyjnie i jest to dużo wygodniejsze.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
  • #103125 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Dzięki, brałbym Router WS50, ale niestety w okolicy go nigdzie nie ma.

  • #103128 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe matol1798
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Routera dostaniesz w każdym salonie Rometa za 2500 zł .

    Barton Fighter 50 2012 r.
  • #103133 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19
  • #103171 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe matol1798
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Stronami Rometa radzę się nie sugerować bo jest niedokładna. Np. nie ma w ofercie 2012 Rometa 767

    Barton Fighter 50 2012 r.
  • #103209 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe a123659
    a123659
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Pojedź, oglądnij, na pewno coś wybierzesz. Chodzi o to, że mniej więcej są one takie same, więc ciężko będzie nam powiedzieć, który będzie lepszy. Najlepiej jakbyś pojechał i popatrzył na wszystkie dokładnie, jak są spasowane plastiki, na którym Ci jest najwygodniej i w ten sposób podjął decyzję. Nie patrz tylko na cene. Czasami lepiej dołożyć z 200zł i mieć ładniejszy, lepiej spasowany motorek 😉
    Bartona rangera, ale i to całe mondo bym od razu odrzucił. Strasznie zalatuje tandetą. Patrząc na zdjęcia od razu mnie te plastiki odrzucają.
    Ja bym celował w benzera yankee/shaft wydają się być najporządniejsze z tej całej gromadki 😉

    o
  • #103376 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Dziękuję Panowie za wszystkie rady, ale niestety z nich nie skorzystam. Ponieważ w Polsce nie można odblokować motoroweru i zarejestrować go jako motocykl, a na pewno nie jest to łatwe, tylko granicy z cudem.

    Szczegóły tutaj: http://www.skuterowo.com/forums/topic/zarejestrowany-skuter-a-zdjecie-blokadprzerejestrowanie?replies=1#post-104461

  • #103378 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Kup motorower, a jak zrobisz prawko, sprzedaj go i kup motocykl…
    To chyba logiczne i najprostsze rozwiązanie.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

  • #103381 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Piscator
    Piscator
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Używany chińczyk traci bardzo wiele na wartości, a motocykl kosztuje minimum 4000 zł.
    Możliwe że kupię jakiś tani skuter, a do motocykli wrócę za kilka lat.

  • #103383 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Gumol344
    Gumol344
    Użytkownik
    • Postów: 25

    ogar 900

Odpowiedz do: Motorower do 2800 zł, a najlepiej jeszcze taniej
Informacje o Tobie:




Back to top button