Motorower dla "zielonego".

Witam.
Zamierzam zakupić sobie motorower. Budżet 3500 zł. Oczywiście cena może być troszkę większa. Góra 4100 PLN. Wiem, że markowca raczej nie kupię, a używany nie wchodzi w grę.
Troszkę o mnie: 15 lat, ok. 160 cm wzrostu i waga wahająca się od 47 do 50 kg.
Szukam dobrego motorowera z którm sobie poradzę. Jestem zielony w temacie mechaniki, szczególnie w temacie motorowerów. Więc chciałbym się dowiedzieć jaki model polecacie i coś o utrzymywaniu tego pojazdu. Jak często serwisować, jak o niego dbać by wytrzymał dłużej niż rok i takie rzeczy które powinienem wiedzieć na początku.
Z góry dziękuję i pozdrawiam :).

Toros f16 razy dwa badz trzy jak taki dziany jestes

bartek86 napisał:

Toros f16 razy dwa badz trzy jak taki dziany jestes

Jednym f16 może jeżdzić a dwa pozostałe może w leasing dać :D

Jak dla zielonego to może jakiś elektryczny ;)
A tak na poważnie to ja polecam Ci kymco nexxon, sam takiego ujeżdżam i nie ma z nim problemu. Cechą charakterystyczną tego motoroweru jest skrzynia Citymatic (automatyczne sprzęgło). Zaletą tego motoroweru jest to, że jest małe prawdopodobieństwo że trafisz na zajeżdżony egzemplarz, gdyż wybierają go zazwyczaj ludzie którzy chcą dojechać nim na działkę, ryby, grzyby itp. U mnie spalanie oscyluje w granicach 2l/100km. 17" koła są dobrą sprawą jeśli chodzi o polskie drogi. Za tę cenę kupisz używanego nexxona z małym przebiegiem lub też możesz dołożyć kilka stów i będziesz miał nowego albo z 2014 (4600zł) albo z poprzednich roczników (4200zł). Pamiętaj że musisz mieć jeszcze na ubezpieczenie (ok 126 zł w Twoim przypadku, jeśli chodzi o ubezpieczenie w PZU) i kask.

bartek86 napisał:

Toros f16 razy dwa badz trzy jak taki dziany jestes

To był sarkazm? :)

A coś o Aprilli? Wiele osób poleca tan motorower. Podobno łatwy w utrzymaniu i dobrze się sprawuje.

Kymco Nexxon mnie zaciekawił, ale jeszcze poczekam na parę opinii :)