Motorower dla początkującego

Witam!
Od pewnego czasu planuje zakup motoroweru. Jestem kompletnie zielony w temacie motorowerów jak i jazdy na nich (za kierownicą byłem raz w życiu na skuterze). Chciałbym aby mój pierwszy motorower wytrzymał trochę więcej niż rok. Budżet do 5 tysięcy. Nie ma dla mnie znaczenia czy będzie to używane czy nowe. Planuje nim jeździć codziennie ok 20km.
Po przeszukaniu wielu stron, większość ludzi poleca:
-Yamaha TZR
-Kymco K- PIPE
-Derbi GPR
-Aprilia RS
Moim celem (dosyć tanim) był Junak 901, którego niestety więcej niż połowa użytkowników odradza. Który z tych powyższych motorowerów wytrzyma codzienną jazdę, nie zależenie od pogody? Jestem otwarty na wszelkie inne propozycje :D

Z tego jedynie Kymco będzie nowe, co ma swoje zalety (dla początkującego) i wady (uwiązanie do serwisu gwarancyjnego), jedynie Kymco będzie miało automatyczne sprzęgło (co tez ma dla początkującego zalety, ale się nie uczysz obsługi zwykłej skrzyni, więc i wady - reszta ma 6 biegów), będzie też jedynym 4T w tej grupie, no i odstaje, bo to coś na kaształt nakeda, a reszta, to a la ścigacze... Pewnie wybrałeś K-Pipa ze względu na cenę (nowy w zasięgu) i dobrą opinię. Wytrzyma każdy pewnie, w zależności od stanu w jakim kupisz i sposobu użytkowania (już przez ciebie). Ja bym wybrał KYMCO z kilku powodów:
1. nowe (bo wolę)
2. 4T (bo wolę)
3. naked (bo też wolę)
Problem polega na tym, że sam musisz dokładniej określić, czego potrzebujesz, co lubisz, co się podoba i co ci bardziej pasuje (kręci).
Do tego jeszcze dochodzi sprawa wygody (wzrost do modelu). Mierzyłeś się do któregokolwiek z nich...?

Po 1. Chce aby ten motorower jeździł długo i bez awaryjnie, to jest podstawa :D
Po 2. Mało palił.
Po 3. Nie zależy mi na zawrotnych prędkościach - vmax 80km/h w zupełności mi wystarczy (Kymco osiąga 70, też może być).
Po 4. Musi wyglądać, nie koniecznie jak ścigacz, odpowiadają mi wszystkie podane.