Motorower a'la ścigacz do 3000 zł
- This topic has 26 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 10 years, 11 months temu by
RoboCop.
-
AutorWpisy
-
23 czerwca 2012 dnia 10:04 #65551
Czesc. Chcę kupic sobie pierwszy motorower. Moje oczekiwania to… W sumie nie mam zadnych specjalnych wymagań. Chciałbym zeby to był motorower a’la ścigacz(jak w temacie). Dobrze by było jak by był dwuosobowy, ale nie musi. Chcę też, żeby palił nie za dużo. Przygotowałem małą listę. Czy cos z tego się nada?
Derbi GPR
Aprilia RS
Rieju SR2 Matrix
Yamaha TZR
BARTON SPRINT
Ps. Zapomniałem na śmierc! To moze byc motorower uzywany 🙂23 czerwca 2012 dnia 11:12 #65555Barton Sprint wydaje być się najwygodniejszy we 2 osoby. Miałem okazje oglądać go na żywo i jest całkiem fajny. Nie należny jednak zapominać że jest to chinol. Ma silnik 4t czyli pali mniej, ma ładniejszy i cichszy głosik, ale jest mniej zrywny i slabszy. Cod do innych motorowerów które wymieniłeś: Wszystkie mają ten sam silnik Minarelli AM6 – najlepszy w swojej klasie. 6 biegowy, 2 suwowy silnik zapewnia po tuningu ponad 10 KM tak więc jest bardzo mocny. Nie da się kupić nówki firmówki za 3 tyś. ale może utrafisz coś używanego. Ja osobbiście brałbym firmówkę. Sam może będę miał Peugeota XR7 (ten sam silnik, ładniejszy wygląd, ale jest droższy). Tak na zdjęciach to Yamaszka TZR wydaje się byc w miarę wygodna dla drugiej osoby. Pamiętaj że dwusuwy palą więcej benzyny ale są bardziej efektywne. Osobiście Aprilla mi się nie podoba gdyż wygląd owiewki przypomina JAJO!
23 czerwca 2012 dnia 11:45 #65561Czyli ile tak mniej więcej paliłaby ta Yamaha?
23 czerwca 2012 dnia 11:47 #65562przy jeździe v-max to z 6 l/100 km. A jak spokojnie to koło trójki.
23 czerwca 2012 dnia 12:16 #65566Eeee,to spoko. Myślałem ze będzie gorzej. Nie mam zamiaru jej katowac. Ważę też niedużo więc powinno byc OK. Czyli brac Yamahę albo Bartona?
23 czerwca 2012 dnia 12:53 #65574TheMiqlaq napisał:
Barton Sprint wydaje być się najwygodniejszy we 2 osoby. Miałem okazje oglądać go na żywo i jest całkiem fajny. Nie należny jednak zapominać że jest to chinol. Ma silnik 4t czyli pali mniej, ma ładniejszy i cichszy głosik, ale jest mniej zrywny i slabszy. Cod do innych motorowerów które wymieniłeś: Wszystkie mają ten sam silnik Minarelli AM6 – najlepszy w swojej klasie. 6 biegowy, 2 suwowy silnik zapewnia po tuningu ponad 10 KM tak więc jest bardzo mocny. Nie da się kupić nówki firmówki za 3 tyś. ale może utrafisz coś używanego. Ja osobbiście brałbym firmówkę. Sam może będę miał Peugeota XR7 (ten sam silnik, ładniejszy wygląd, ale jest droższy). Tak na zdjęciach to Yamaszka TZR wydaje się byc w miarę wygodna dla drugiej osoby. Pamiętaj że dwusuwy palą więcej benzyny ale są bardziej efektywne. Osobiście Aprilla mi się nie podoba gdyż wygląd owiewki przypomina JAJO!
Tylko starsze Aprilie mają silnik AM5 i AM6, nowsze mają już silnik Derbi. To samo tyczy się GPR.
Generalnie ten Barton jest tam wepchnięty na siłę, bo nie przypomina ścigacza tylko nakeda. Poza tym jak ktoś chce ścigacza to jazdy w dwie osoby to powodzenia, ścigacze nie w tym celu się produkuje, dlatego mają symboliczne miejsce dla pasażera. Tak samo jest w miniaturowych replikach.
PS. Rieju robi model RS2 Matrix.
PS2. Jest jeszcze Leone RK 5023 czerwca 2012 dnia 13:07 #65577Dwuosobowy motor nie jest mi niezbędny. Może byc ale nie musi 🙂
23 czerwca 2012 dnia 14:11 #65586MichalWujak napisał:
TheMiqlaq napisał:
Barton Sprint wydaje być się najwygodniejszy we 2 osoby. Miałem okazje oglądać go na żywo i jest całkiem fajny. Nie należny jednak zapominać że jest to chinol. Ma silnik 4t czyli pali mniej, ma ładniejszy i cichszy głosik, ale jest mniej zrywny i slabszy. Cod do innych motorowerów które wymieniłeś: Wszystkie mają ten sam silnik Minarelli AM6 – najlepszy w swojej klasie. 6 biegowy, 2 suwowy silnik zapewnia po tuningu ponad 10 KM tak więc jest bardzo mocny. Nie da się kupić nówki firmówki za 3 tyś. ale może utrafisz coś używanego. Ja osobbiście brałbym firmówkę. Sam może będę miał Peugeota XR7 (ten sam silnik, ładniejszy wygląd, ale jest droższy). Tak na zdjęciach to Yamaszka TZR wydaje się byc w miarę wygodna dla drugiej osoby. Pamiętaj że dwusuwy palą więcej benzyny ale są bardziej efektywne. Osobiście Aprilla mi się nie podoba gdyż wygląd owiewki przypomina JAJO!Tylko starsze Aprilie mają silnik AM5 i AM6, nowsze mają już silnik Derbi. To samo tyczy się GPR.
Generalnie ten Barton jest tam wepchnięty na siłę, bo nie przypomina ścigacza tylko nakeda. Poza tym jak ktoś chce ścigacza to jazdy w dwie osoby to powodzenia, ścigacze nie w tym celu się produkuje, dlatego mają symboliczne miejsce dla pasażera. Tak samo jest w miniaturowych replikach.
PS. Rieju robi model RS2 Matrix.
PS2. Jest jeszcze Leone RK 50Nie miałem pojęcia że Aprilia ma silnik od Derbi :P. Dzieki za uświadomienie. No ale koledze trudno byłoby wychaczyć nowszą Aprilę za 3 tyś. W starszych wersjach raczej będzie AM6 lub AM5.
Co do tych dwóch podanych przez ciebie modeli:
Rieju RS2 – Bardzo trudno będzie wychaczyć za 3 tyś, no chyba że jakiś totalnie zajeżdżony 😛
Leone – Tu również trudno znaleźć coś za 3 tyś :P. Nie warto kupywać używki bo to taki strzał w ciemno. Mało kto schodzi z ceny o ponad 2 tyś. zł za model z tego lub tamtego roku23 czerwca 2012 dnia 14:15 #65588Nawiasem mówiąc jestem zielony 😀 Nie mam pojęcia o czym rozmawiacie. Jak już to jakich roczników Aprilii i Yamahy szukac?
23 czerwca 2012 dnia 14:32 #65589Moim zdaniem rocznik nie ma większego znaczenia. Silnik Minarelli AM5 ma 5 biegów, a Minarelli AM6 (co za zaskoczenie!) 6 biegów. Poza tym niczym się nie różnią. Mają podobną prędkość maksymalną (AM6 ma inne zębatki dlatego jeździ szybciej). Łatwiejszy do ogarnięcia na początek będzie dla ciebie silnik AM5 ale z AM6 sobie również powinieneś poradzić. Większość motocykli ma skrzynię sześciobiegową więc będzie ci później łatwiej jeśli będziesz chciał się przesiąść na coś lepszego.
Tak więc jedyna różnica między silnikiem AM5, a AM6 to ilość biegów. AM5 ma 5 biegów, a AM6 6 biegów. Nie wiem w od kąd do kąd montowano AM5 ale teraz główną jednostką napędową jest silnik AM6.
23 czerwca 2012 dnia 15:10 #65597W moim poprzednim poście chodziło mi o to, że zrobił literówkę w nazwie modelu Rieju, a Leone podałem jako przykład chińskiego ścigacza.
W Aprilii montowali AM5 do 1998 roku, później już zakładali AM6.
23 czerwca 2012 dnia 15:40 #65602A jeszcze tak spytam. Ważę 50 kg i mam 165 wzrostu. Utrzymam taką 120 kilową Yamahę?
23 czerwca 2012 dnia 17:15 #65615Jasne! Nie ma się czego bać. Motor naprawde wydaje się być lżejszy. Jeśli umiesz utrzymać skuter pownineneś poradzić sobie również z Yamaszką. To nic strasznego, najwyżej będziesz się musiał troszkę przyzwyczaić.
23 czerwca 2012 dnia 17:20 #65616Jeśli mi nie wierzysz to poszukaj jakiejś Yamaszki w swojej okolicy, czy to kolegi, czy to na sprzedaż i sobie chwilkę na niej posiedz, sprawdz jak manetki leżą ci w dłoniach, czy pozycja ci nie przeszkadza.
Jeśli to twój pierwszy dwusuw to pamiętaj by na 5l benzyny lać 100 ml oleju, bo zatrzesz silnik :). Firmowe motorki potrafią dużo znieść. Np. taka Yamaha DT z tym samym silnikiem wytrzzymune wszelkie katowania i wywrotki, czeo jednak nie polecam sprawdzać w naszprycowanym plastikami TZR.
23 czerwca 2012 dnia 17:32 #65620Mój znajomy ma hondę nsr. Popytam jeszcze,bo kilka osób też ma motorowery. Możecie mi podac jakąs stronkę z instrukcjami jak pielęgnowac taki motorek? Bo serio, jestem zielony 🙂
23 czerwca 2012 dnia 17:50 #65621Wklep sobie w google coś jak „jak dbać o motocykl”
24 czerwca 2012 dnia 10:46 #65725Właśnie rozmawiałem z kolegą na temat tego,czy dam radę podniesc taką yamahę, jeżeli się przewrócę. Ciężko jest ją podniesc samemu?
24 czerwca 2012 dnia 11:04 #65731Jak masz trochę siły to dasz radę. Najwyżej będziesz musiał troszke pokombinować, ale dasz rade. Nie życzę ci jednak gleby :). Lepiej się przed tym strzec.
Pamiętam, kiedyś z tatą jechaliśmy nad rzeką Kawasaki EN500 – na zakręcie trafił się sypki piach i zaliczyliśmy glebe. Ja nogą prosto na tłumnik :). Wyczołgaliśmy się i jakoś daliśmy rade go podnieść, a waży tak na oko z 250 kg.
24 czerwca 2012 dnia 11:10 #65734Okej. Czyli mogę smiało brac Yamahę,tak? Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
24 czerwca 2012 dnia 13:00 #65750Jak dajesz radę NSR-ce to z Yamaha nie będzie problemu.
24 czerwca 2012 dnia 14:18 #65772Na tej hondzie nawet nie siedziałem ;). A czy wgl jest sens kupowac 50? Zablokowana jedzie tylko 45,tak? Fajnie by było jak by jechala z 60 chociaz 🙂
24 czerwca 2012 dnia 14:58 #65777Wszystko co z rynku wtórnego jest już odblokowane, w przypadku TZR w dobrym stanie mechanicznym możesz liczyć na realny v-max ok. 80km/h.
24 czerwca 2012 dnia 15:01 #65779Na YT co niektórzy jeżdżą 111 km/h :D. Ale wątpię że to prawda. TZRką pociśniesz co najmniej 70 km/h.
A mam takie pytanie. Teoretycznie peugeot xr7 ma taki sam silnik jak tzr. Jaką prędkość osiąga ten motorek? Też 80 pociśnie?
24 czerwca 2012 dnia 16:13 #65794Okej,dziękuję ślicznie 🙂 Nie mam zamiaru cisnąc nie wiadomo ile, więc te 60 km/h mi starczy. Mam 14 lat, ale głupot w głowie nie mam.
25 czerwca 2012 dnia 15:35 #65941Sorry ze tak post pod postem ale mam jeszcze pytanie, a nie chcę zakładac nowego tematu. Jeżeli w moim motorowerze są zdjęte blokady to czy nie będę miał problemów z przeglądem?
25 czerwca 2012 dnia 15:41 #65942na przeglądzie sprawdzaja ci swiatlo stopu, hamulce i tyle:) z gwarancja mozesz miec jedynie problem:)
25 czerwca 2012 dnia 15:44 #65944Gwarancja to tam picuś. Używaną kupię,więc i tak bez gwarancji. Dzięki za info.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.