Motorower. 50 cm3 na dojaz do pracy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Motorower. 50 cm3 na dojaz do pracy

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Ramzes Ramzes 1 lat, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #633673
    Zdjęcie profilowe Ramzes
    Ramzes
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam, pisze tego posta ponieważ chciałbym prosic o pomoc w wyborze zakupu motoroweru. Wiem ze takich tematów jest pełno lecz czytając je, żaden w pełni nie utwierdził mnie w wyborze konkretnej marki/modelu. Zakupu chcialbym dokonac na wiosnę aczkolwiek juz teraz chcialbym sie na cos ukierunkować. Mam 182cm wzrostu,ważę 83 kg.Za sprzet moge dac do 6500 zł.Czego szukam: duzego motoroweru(nowy lub używany) zastąpi mi moje auto w sezonie od kwietnia do pazdziernika na dojazdy do pracy i dla przyjemnosci poruszania się dwoma kółkami. Nie mam uprzedzen co do marki sprzetu, Więc jestem otwarty na sugestie. Będe wdzieczny za każdą pomoc. Pozdrawiam

    #633674
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    a nie załapujesz się na 125 na B?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #633675
    Zdjęcie profilowe Ramzes
    Ramzes
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Normalnie to tak, lecz przez jakis czas bede zmuszony poruszac sie 50 wiec 125 odpada. Dlatego prosze o pomoc na forum.Szukam w miare możliwości najmocniejszej i najwiekszej 50. Chodzi mi o to zeby miał siłę mnie uciągnąć i zebym nie wyglądał na nim śmiesznie.Kiedys(jakieś 15 lat temu) mialem Rometa kadeta,Ogarka 205, WSK 125,Jawe cz350.To co ja znalazlem wz sieci z wiekszych motorowerow to Junak 905 i Yamaha tzr50. Dlatego ponawiam pytanie i prosze o pomoc

    #633676
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Weź nowego chińczyka, ten Junak 905 wygląda nieźle, silnik jest nie do zdarcia i wiesz że nikt tego nie katował przed tobą. Ja mam chinola od 8 lat, pokonał ponad 52000km i nigdy mnie nie zawiódł. A też jeżdżę dużo – tyle tylko że poza pierwszym przeglądem olałem gwarancję i wszystko przy nim robię sobie sam. Jeżeli miałeś styczność z takimi starymi motorkami to wymiana oleju, klocków hamulcowych, naciągnięcie i nasmarowanie łańcucha, czy ustawienie zaworów nie powinna sprawić ci żadnego problemu. A zazwyczaj tylko to się robi w tych sprzętach. A za cenę przeglądu (prawie 200zł.) to mam najlepszy olej syntetyczny za 50zł. i 150 zeta w kieszeni.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #633680
    Zdjęcie profilowe Ramzes
    Ramzes
    Użytkownik
    • Postów: 5

    No fakt nowe to nowe. W sumie podoba mi sie ten Junak, bo nie wyglada na typową 50 tylko na 125 w moim przekonaniu. Widzialem na alledrogo nowe z wiekszym cylindrem 80 lub z wiekszym silnikiem 125. Warto brac pod uwage ten wiekszy cylinder?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #633684
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    warto. tylko zaczynasz wtedy prawu podpadac i trzeba mieć tego świadomość a konsekwencje ew. brać na klate

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #633686
    Zdjęcie profilowe Ramzes
    Ramzes
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Tak, zdaje sobie z tego sprawe.Chcę bezproblemowo poruszac się do pracy(10km) z wioski do wioski i rzadziej po miescie, sprawnie ruszać z pod świateł i nie byc zawalidrogą.Nie jezdzilem nigdy takim Junakiem w 50cc i być może byłby wystarczajacy do bezpiecznego przemieszczania się. A czy przy ewentualnej kontroli ( jezdzac przepisowo) czepiaja sie motoroweru czy aby na pewno jest 50 a nie 80?

    #633687
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    nie są w stanie sprawdzić. chyba że cię dopadną jak sobie jedziesz 70km/h+ skuterem co powinien dobijac max do 50km/h.
    Poza tym to nie jest kwestia sprawdzenia pojemności. I bez zmiany pojemności po zdjęciu blokad przekroczysz 50km/h – im lepszy sprzęt tym więcej.
    Motorower ma spełniać dwa warunki – pojemność do 50cm i prędkość do 50km/h. Złamanie którejkolwiek z tych zasad jest traktowane identycznie bo oznacza zmiany w konstrukcji pojazdu. A nawet jakby się tak „samo zrobiło” albo „bo taki kupiłem” to i tak odpowiadasz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #633688
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Jak będziesz jeździł normalnie, żeby nie zwracać na siebie uwagi to nikt się nie zainteresuje. Cylinder 80 z wyglądu jest identyczny jak ten 50cm3. Za to masz trochę więcej mocy przydatnej przy górkach lub ruszaniu. 125 już można rozróżnić na pierwszy rzut oka, tak więc z nim bym nie ryzykował.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #633689
    Zdjęcie profilowe Ramzes
    Ramzes
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Aha, dziekuje za pomoc.Wiec wybor padnie na 905 z lekko większym cylindrem.Dzieki i pozdrawiam 😉

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie