Motocykl na Kategorię A(2). Moc powyzej 95km.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #639839 Reply
    Rahmen
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Witam.
    Posiadam prawo jazdy kategori A2 ktore upowaznia mnie do prowadzenia motocykli o mocy 48ps.

    Jednak w internecie widoczne sa ogloszenia z r1, hp4, s1000rr I innymi motocyklami ktore maja moc wieksza niz 95km/70kw.

    Jesli kupie taki motocykl ktory ma zamieszane papiery I wbite w nich 48 oraz na Kategorię A2, czy w urzedzie ktos moze robic mi problemy?
    Wiem ze w czasie wypadku jesli motocykl nie bedzie zblokowany to pojawia sie problem, ale nie w tym rzecz.

    #639902 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    myślisz że policjanci są idiotami?
    No to powodzenia przy kontroli.

    #639918 Reply
    Rahmen
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Kawasaki z900 (949ccm) na a2.

    Gixxer 750 na a2 w papierach.

    Ta, mysle ze sa idiotami bo masz litrowe a nawet wieksze motocykle ponizej 95km, wiec skad maja swirowac ze 600ccm to za duzo a 950ccm jest w porzadku.

    #639920 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    człowieku. Ale Z900 jest jedno takie i musi być z rocznika 2017 i nie starsze z wbitym w dowód A2.
    Trafisz na burka z Chrzczonowic Dolnych to to puści. Trafisz na kumaty patrol to cie wyjmą z tego motocykla jak marchewkę z miękkiej ziemi. A patrol na moto bedzie na 99% zorientowany w sytuacji.Przecież oni takich cwaniaczków widują na pęczki a motocyklami się interesują – myślisz że pierwszy będziesz taki sprytny?

    #639933 Reply
    Rahmen
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Ale ten litr w dowodzie tez ma wbite 35 lub nawet 25kw, wiec to samo co w przypadku z900. W obu jest informacja, ze to na kat A2.

    #639936 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    no i co z tego że ma wbite w dowodzie?
    w dowodzie też masz wbite że 3 dni temu miałeś przegląd i go przeszedłeś i w niczym to nie przeszkadza żeby zabrać ci dowód za zły stan techniczny podczas kontroli.
    Tutaj spokojnie mogą zakwestionować stan techniczny i niezgodność dokumentu ze stanem faktycznym – i jak sam wiesz mają wszelkie podstawy. Mogą nawet zakwestionować prawdziwość dokumentu.
    To nie jest tak że jak masz „wbite w dowód” to już nikt nie drąży tematu. Jakby tak było to by sie nikt nie czepiał 125/250 rejestrowanych jako motorowery bo mają w dowodzie że to motorower. Po coś te kategorie są.
    Prędzej ktoś uwierzy że zabytkowy motocykl z silnikiem 1200 ma 20KM niż w to że nowczesna konstrukcja z 600-800 pojemności ma 40KM.
    Jakbyś zobaczył na ulicy Gallardo które brzmi jak Gallardo i jeździ jak Gallardo oraz wygląda jak Gallardo to byś uwierzył że to pojazd do 400kg zarejestrowany na B2 co jeździ do 45km/h – mimo że taki by miało dowód?
    Trafisz na służbiste w urzędzie lub na drodze i sie nie migniesz – a to ty odpowiadasz za stan pojazdu i oryginalość dokumentów.

    #639937 Reply
    Rahmen
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    A jesli sprzedajacy podpisze mi dokument w ktorym jest zawarte to wszystko, tak jak jego zdaniem, ze to r1, ten gsxr czy Inna rzecz jest na A2 I można legalnie sie tym poruszac?

    Przeciez wtedy jest Dokument z jego podpisem I jesli wprowadzil mnie w blad przy sprzedazy to przeciez on odpowiada.

    Jest po prostu mnostwo ogloszen z litrami na A2 I kazdy zapewnia ze nie ma problemow a nawet oferuja pomoc z dokumentami w urzedzie. Nawet salon, nie tylko prywatni.

    #639946 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    Poprzedni właściciel może ci napisac nawet oświadczenie że jest pomarańczowym kosmitą z Marsa i sprzęt jest z innej galaktyki. Jego oświadczenia nie mają tu żadnego znaczenia. Rzeczoznawca nazywa się ten pan co może takie rzeczy oświadczać i jest to wiążące. Za stan sprzętu i prawdziwość dokumentów w chwili kontroli odpowiadasz tylko ty.
    Który salon oferuje ci wydanie sfałszowanych dokumentów??

    #639951 Reply
    Rahmen
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Na przyklad salon BMW oferujacy HP4 2013r za cene 59999zł na Kategorię A2.

    Po rozmowowie telefonicznej tam – nie ma zadnych problemow z rejerstracja I sama jazda / zapewnia osoba odpowiedzialna za sprzedaz. Mozna wziasc dokumenty, I przyjsc z tablicami po motocykl.

    Napisalem tez mail do oficjalnego salonu Ducati, I tam nawet oferuja elektroniczna mape do Panigale tak by spelniala wymagania A2.

    #639959 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    no tak. tylko to ne jest zakup motocykla nie spełniającego wymogów na A2 jako A2 z lewym kwitem tylko wyłożenie kilkudziesięciu tysięcy w salonie za dostosowanie fabrycznie nowego sprzętu do A2. Sprzęt zdławiony do A jest A2. Dostajesz na to wyciąg z homologacji.
    Bo to też nie jest tak że salon każdy motocykl ci przerobi na A2. Tzn technicznie się da ale i tak taki pojazd musiał by uzyskać homologacje na A2. Wiec importer/producent z góry założył jakie modele może dostosowywać na A2, kilka dostosował, homologował po dostosowaniu i wtedy tak je może sprzedawać.
    W razie zakwestionowania na drodze udajesz się do salonu/polskiej centrali i dostajesz papier że pojazd o takim to a takim numerze VIN spełnia wymogi na A2. Oficjalny papier autoryzowanego importera to inny papier niż oświadczenie ziomka z allegro.

    Dlatego że:

    a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym NIE MOŻE on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla [to oznacza, że np. 96-konnego sprzęta nie można tak po prostu „zdławić” – przyp. red.]

    To tak jak z samochodami „z kratką” co robią za „ciężarówki” i sobie ludzie VAT odpisują. Tylko niektóre wersje można dostosować do „kratki”. Np octavia kombi (te co można) staje się wtedy formalnie 4-ro miejscowa choć ma 5 miejsc…itd.
    Ale też nie każda octavia (wersja) była homologowana jako ciężarówka.

    Nie bardzo rozumiem na co liczysz? Że ktoś ci powie „bierz ziomek 1000RR i jeździj śmiało na A2 bo można”? Nikt ci tego nie napisze. Znajdzie się na pewno ktoś kto napisze że już 5 lat śmiga litrem na A1 albo i bez prawka i go nie skontrolowali – ale to dla ciebie żadna pomoc.
    W razie kontroli ryzykujesz mandat 300zł i odholowanie motocykla (jeżeli ktoś nie bedzie mógł po niego przyjechać) wiec i koszty holowania/nocowania na parkingu policyjnym. W razie wypadku oczywiście konsekwencji może być więcej.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Motocykl na Kategorię A(2). Moc powyzej 95km.
Twoje informacje:




Back to top button