Moto ventus 70 nie wkręca się na vmax

Witam, mam problem z moim skuterem Moto Ventus 50 z cylindrem 70. Nie idzie ustawić skutera tak aby jechał ze swoim vmaxem. W każdej konfiguracji jedzie tak sobie, max 60. Ogólnie skuter mało używany i więcej stoi niż jeździ a na dodatek nie mogę z nim dojść do ładu. Niegdyś potrafił jechać te 60 i jak wkręcił się na dobre obroty to leciał do 80 na spokojnie. Teraz 60 max i ani myśli wkręcić się dalej.

Testowałem go na 3 dyszach, 68, 81 jedna jest bez opisu ale jest jakoś pomiędzy nimi. 68 jest za mała ale brałem ją pod uwagę dlatego że jak jeździł na 81 to nie chciał się wkręcić, przy zdjętym filtrze zatkałem częściowo dolot to potrafił się dużo lepiej wkręcić. Przy okazji dzięki temu zauważyłem że przy wysokich obrotach ze strony dolotu leci po prostu mgła mieszanki i palce mokre. Sprawdziłem membrany ale były w idealnym stanie. Dodam że wydaje mi się że strasznie dużo pali. Jakby jeszcze jechał to by było ok no ale skuter po tuningu i nie dość że dużo pali to nie jedzie! Co robić? Gdzie szukać? Jakieś pomysły jak uwolnić ten potencjał?

to jest 4T czy 2T? Jaką średnice ma gaźnik?
Ile to jest “strasznie dużo” tego spalania?
Paliwo świeże? Kompresje mierzyłes?

2t, paliwo świeże, kompresji nie mierzyłem. Gaźnik jest oryginalny, bodajże 16 średnicy.
Nie potrafię określić dokładnie ile spala bo jedyne ile jeździłem to te w koło komina żeby sprawdzić jak chodzi. Tak pi razy oko nawet koło 6-7l/100

no to jak ci sie tylko “wydaje” to nie ma o czym gadać. zmierz kompresje

16mm gaźnik do jakiego cylindra ? Jaka marka ? Do 70ccm 17,5mm jest za mało tak naprawdę więc jak ma się bujać ? W 70ccm chińskim min gaźnik to 19mm a w markowych 21mm aby to miało moc.

bez przesady. do chińskiej 70cm gaźnik 19mm wystarczy w zupełności - to przecież generuje z 6-7KM i to przy maksymalnych wiatrach.
Co innego do 70cm co sie ocierają o 10KM i więcej. Tam 19-21 ma sens

Co do kompresji to nie mam obecnie kiedy tego zmierzyć.
Cylinder pewnie jakiś chińczyk, nie ja go zakładałem.
Co do gaźnika to czytałem inne fora i też mówili o gaźnikach powyżej 17,5 i dyszach od 80 w górę, ale w zasadzie co mi to da skoro on z obecnym setem daje sobie radę tak sobie? Wiem że bywało tak (to chyba od jego kaprysu zależało bo nie widzę innej opcji) że jechał te 60 na w miarę wysokich obrotach i nagle jak dostał obrotów to 80 poszedł lekko.
Szczerze mówiąc, że skoro wiem na co go stać przy obecnych ustawieniach to nie chce za bardzo w niego inwestować. Ostatnio wymieniłem wariator na sportowy z rolkami 3,5g (stare 5g) i sprzęgło z czerwonymi sprężynami. Może to tu trzeba dobrze ustawić a gaźnik zostawić w spokoju?

zgaduj dalej skoro uważasz że tak lepiej