Zamierzam kupić derbi sende 50 w dwusuwie, ale troche odstrasza mnie specyfikacja działania tego silnika. Wyczytałam, że jak przez 5 sekund nie daje sie moto gazu to silnik może sie zatrzeć. Czy tak sie bedzie dziać jezeli olej jest dozowany, a nie wlewany jako mieszanka?
Silnik się nie zatrze jeżeli będzie miał olej . Więc jeżeli będziesz lał olej to będziesz jezdził
Czyli sposób jazdy 2t nie różni się od 4t?
Znaczy zasada działania silnika jest zgoła inna ale i tym i tym da się jezdzić Styl jazdy jest inny bo 2t jest szybsze i zrywniejsze . W 4t lejesz olej i śmigasz na jednym do czasu jego wymiany , w 2t olej jest mieszany z benzyną i w ten sposób jest smarowany
skuter 2T jest smarowany mieszankowo - tzn że olej jest podawany równocześnie z paliwem (mieszany automatycznie w gaźniku lub ręcznie w baku) ale leci jako jedna “chmura” paliwowo-olejowa. Wiec jeżeli ma paliwo na zapłony to ma i olej na smarowanie.
Teoretycznie smarowani mogło by zabraknąć w sytuacji kiedy byś wpadł rozpędzony, na bardzo wysokich obrotach na baaaaaaardzo długi zjazd, zamknął przepustnice i tylne koło by napędzało silnik (hamowanie silnikiem). Wtedy silnik by utrzymywał wysokie obroty a smarowania by było tyle co na wolnych obrotach (zamknieta przepustnica i działa tylko dysza od wolnych obrotów). Po dłuższej chwili takiej jazdy mogło by zerwać film olejowy z cylindra
Dzieki, to chyba lepiej kupic 4t a nie martwic sie czy bedzie smarowanie czy nie.
a myślisz że w 4T smarowanie to taki pewniak ?
Kurde, teraz nic nie wiem, wszystkojest pokręcone. Lepiej rower kupie
Nie zrażaj się w 4t po prostu sprawa smarowania ( według mnie ) jest rozwiązana lepiej bo nie musisz ciągle dolewać oleju . Oczywiście jeśli wszystko jest cacy