Moretti czy Mcn?

Witam serdecznie może ktoś na forum miał styczność z tymi firmami i może podzielić się opinią który zestaw lepiej wybrać?

https://gmoto.pl/cylinder-80-gy6--glowica--modul-mcn,76757.html

https://gmoto.pl/cylinder-80cm--4t,86031.html

Siema ja mam już 1000 km na zestawie MCN tzn. głowica wałek zawory pierścienie tłok cylinder uszczelki zabezpieczenia itd. Na oleju castrol 4t 10w40 półsyntetyk dysza 85 gaźnik seria wariator top racing rolki 5,5 g. v-max 85. Jestem zadowolony

Moretti nie jest złe aczkolwiek wiele osób ceni sobie mcn .Może być lekka przewaga na korzyść mcn ale są dość podobne :wink:

Jedna chwała. Te cylindry o pojemności 72- 80 to nie wytrzymują wysokich obrotów, abo jest zawsze problem z samoczynnie zmniejszającym się luzem zaworu ssącego. Kiedyś jechałem z pracy do domu, gdzieś około 80 km na godzinę, aż tu nagle, ni stąd, ni zowąd- słyszę tylko trzask. Po zapchaniu motorka do domu i rozebraniu głowicy okazało się, że tłok spotkał się z zaworem wydechowy. Teraz kupiłem sobie 110, sam wstawiłem i jeżdzę już ponad 2 lata bezawaryjnie. Kup sobie 110 i nie rób sobie problemów :slight_smile:

ale to nie jest o tym czy 50 czy 110 tylko czy moretti czy mcn. może sobie kupić fajans 110 i bedzie to samo co na twoim 50.

obie firmy dają radę, dobrze skręcisz i nie zakatujesz na docieraniu to powinno być wszystko dobrze.

Dziękuję wszystkim wybiorę chyba wtedy jednak Mcn.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie… Czy do chińskiego 4t da się wstawić 110?

A to ty masz skuterka. Ja myślałem, że masz motorower z biegami. Ale pewnie się da wstawić, skoro te silniki 110 cm wielkością są teoretycznie takie same jak standardowe 50/ tki. Tylko czy w ogóle są produkowane takie pojemności do skuterów, to tego ja już nie wiem…

nie wstawisz 110cm do 139qmb bez rozwiercania karterów

Chyba że kupi cały silnik a takie są nawet 150 cc

no tak. Jak sie operuje ogólnikami to każdy pote rozumie jak mu wygodnie.
Uściślając: do silnika 4T chińskiego 50cm nie da się wstawić gara 110 bez rzeźby i rezania karterów.
Natomiast wstawić cały silnik 4T 110-125 zamiast całęgo 4T 50 idzie wcisnąć.

A realne 80 Airsal wejdzie bez rozwiercania ?

http://www.jednoslad.pl/forums/topic/pojemnosc-skokowa-cylindra-139qmbgy6/

Co byś wambad wybrał naraku 90 czy airsal 80 ?

żaden - nie znam tych cylindrów bo się nigdy nimi w kontekście 4T nie interesowałem gdyż uważam że 4T nie nadaje się do efektywnego podkręcania :).
Kupił bym chińczyka o wiekszej pojemności nie najtańszego na allegro i nie licząc na cuda założył.

Chcialem kupic 2 t ale nic nie ma ciekawego w mojej okolicy jest gilera stalker ale znajomy mi odradza silniki piagio bo mowi ze pompa oleju i cos tam jeszcze jest na 3 mm paseczku i jak strzeli to silnik zatarty.

Co do pompy : paliwo możesz rozrabiać sam a co do paska to nie ma możliwości że po urwaniu się go zatrzesz silnik ,po prostu nie będziesz miał przeniesienia napędu i koniec :smile:

Rider ten mały paseczek napędza pompe wody i oleju nie chodziło mi o główny napęd. Zreszta ta gilera nie ma cieczy. Wezmę ja zrobie cały napęd tłumik wrzuce sobie Airsala sport 50 i gaźnik 17,5 zobaczymy co sie będzie działo.

Aaa widzisz nie dogadaliśmy się :smile: W każdym bądz razie mieszankę i tak dobrze jest rozrabiać samemu :wink:

I tak tez zrobię. Litr oleju i miarka w siedzeniu i jazda :wink: