Mondial ZW50QT-16 - luźny pasek?

Witajcie ;)

Jestem posiadaczem jednego z dziesiątek tysięcy chińczyków na polskim rynku. Więc myślę że ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Otóż mam czasami problem z wystartowaniem. Silnik normalnie(może odrobinę wolniej) wchodzi na obroty, ale skuter stoi w miejscu. Dopiero odepchnięcie nogami sprawia że zaczynam jechać.
Nie znam się na silnikach 4T(139QMB), jest to mój pierwszy skuter kupiony z myślą o tańszych dojazdach na działkę i do pracy.
Moim pierwszym podejrzanym jest pasek napędowy. Przy użyciu siły da się go na wyłączonym silniku przesunąć po wariatorze i sprzęgle, ale wyczytałem że przy wyłączonym silniku tak właśnie powinno być.
Więc tutaj rodzi się moje pytanie: Po czym poznać luźny pasek, oraz dlaczego skuter nie zawsze przenosi napęd na koło?

Pozdrawiam!

Masz u siebie przekładnię CVT. I to tak działa.

http://www.youtube.com/watch?v=t7KiyPgoh2E

Jeżeli wszystko jest należycie poskręcane, powinno działać właściwie. Problemem może tutaj być mała moc silniczka. Trzeba go sobie odblokować (przeważnie śrubką w plastikowym dekielku gaźnika lub taką blokującą półksiężyc przy przepustnicy). Wówczas powinno być znacznie łatwiej ruszyć, a nawet skuter pojedzie nieco więcej niż te homologowane 45 km/h. Ot cały sekret. Silnik jest skutecznie dławiony i dlatego tak się dzieje. Odblokuj, niemal każdy tak robi. Silnikowi tym nie zaszkodzisz, a będziesz bardziej mobilny i bezpieczny w ruchu ulicznym.

O odblokowaniu dobrze wiem ;) Po wykręceniu śrubki z gaźnika przyspiesza bardzo dobrze, ale mogę mieć wtedy rozkręconą manetkę do połowy, bo szybciej niż 45 i tak wtedy nie jedzie a tylko bardziej hałasuje i więcej pali. Czekam aż przyjdzie mi odblokowany moduł i blokada do zdjęcia wariatora. Na jego tulei też ma blokadę. Do tego pseudo EGR

Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Twój skuter rusza za wolno, czy w ogóle nie rusza bez odepchnięcia? Bo jak tak, to faktycznie pasek jest za luźny i ślizga się.