Moment dokręcania śrub 139 FMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #304461
    Draculazz
    Użytkownik
    • 5
    • 45Postów:

    Witam koniecznie potrzebuje informacje z jakim momentem dokręcać części takie jak:głowicę,wałek rozrządu ( chodzi o te 3 śrubki ), kartery silnika, pokrywę sprzęgła, samo sprzęgło, magneto. Patrzyłem trochę w internecie, ale było różnie jeden podawał 9-10 a drugi 19 dla głowicy. Najbardziej mi zależy na głowicy i karterach, dziękuję za pomoc 🙂

    #304466
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    a ten manual i tabelka na 10 stronie?
    http://www.sqtery.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=41800

    #304467
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • 135Postów:

    dokręcasz aż poczujesz opór i jeszcze z jeden obrót , ja tak mniej wiecej robie , to trzeba po prostu wyczuć według mnie

    #304470
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Wyczucie trzeba mieć – złamałem klamkę zamykając balkon – ale jak ma klucz dynamometryczny, to po co się stresować?

    #304537
    Draculazz
    Użytkownik
    • 5
    • 45Postów:

    Właśnie będę miał klucz dynamometryczny, tak to właśnie zawsze na czuja skręcałem, ale teraz chce to porządnie zrobić żeby wszystko równo było po skręcane, dzięki wielkie.

    #724761
    Freeb
    Uczestnik
    • 11
    • 160Postów:

    ma ktos jakis dokladny spis? zalezy mi głownie na szpilkach, korkach zaworow oraz srubach oslon bocznych glowicy.

    #724765
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    wiesz co.. tu problem jest taki że wszelka dokumentacja tych silników dotyczy ich oryginałów. A teraz mamy doczynienia głównie z klonem, klonem klona i modyfikacją/ewolucją.
    Jeszcze czesto składaną z przypadkowych dostaw.. wiec tam gdzie jedna śruba w jednym wytrzyma to w drugim przeciagniesz.
    To jak z tymi luzami zaworowymi w 139QMB. Wszyscy znają prawidłowe i wszyscy widza że w chińczykach trzeba luźniej bo zawory z gorszych materiwłów. Ile luźniej? No ile trzeba 😀

    #724766
    Freeb
    Uczestnik
    • 11
    • 160Postów:

    No wlasnie mam serwisowke do swojego Poniaka… i robiac wedle jej danych urwalem dzis gwint lewego dekla od glowicy…

    Serwisowka mowila 10-12.. teraz na yt widze mowia 8-10 i tez byc ostroznym…

    A jeszcze mi w sklepie powiedzieli ze takiego dekla nei dostane bo srednica 72mm i tez smieszny zabek z boku a maja 71mm od 50cc i 82mm do 125c… Wiec przez taka peirdole pewno czeka mnei wymiana calej glowicy…

    #724770
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    no bo w chińczyku sie używa następujących wartości momentów dokręcania:
    – lekko
    – mocno
    – jeszcze mocniej
    – doyebać

    tylko wartości są uznaniowe. Bierzesz do ręki śrube, oceniasz ją na oko z czego jest i ile wytrzyma i w czym siedzi. I dokręcasz. Lekko albo mocno 😀

    #724774
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Trzeba dokręcać tak mocno aż w łokciu pierdolnie i potem jeszcze pół obrotu 😀 A tak poważnie dekle w 4t dokręcaj 8Nm a głowicę 18Nm ale stopniowo. Najpierw 8Nm, potem 12Nm, 16Nm i dopiero 18Nm. Oczywiście dokręcasz na krzyż

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button