Moment dokręcania śrub 139 FMB

Witam koniecznie potrzebuje informacje z jakim momentem dokręcać części takie jak:głowicę,wałek rozrządu ( chodzi o te 3 śrubki ), kartery silnika, pokrywę sprzęgła, samo sprzęgło, magneto. Patrzyłem trochę w internecie, ale było różnie jeden podawał 9-10 a drugi 19 dla głowicy. Najbardziej mi zależy na głowicy i karterach, dziękuję za pomoc :)

a ten manual i tabelka na 10 stronie?
http://www.sqtery.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=41800

dokręcasz aż poczujesz opór i jeszcze z jeden obrót , ja tak mniej wiecej robie , to trzeba po prostu wyczuć według mnie

Wyczucie trzeba mieć - złamałem klamkę zamykając balkon - ale jak ma klucz dynamometryczny, to po co się stresować?

Właśnie będę miał klucz dynamometryczny, tak to właśnie zawsze na czuja skręcałem, ale teraz chce to porządnie zrobić żeby wszystko równo było po skręcane, dzięki wielkie.

ma ktos jakis dokladny spis? zalezy mi głownie na szpilkach, korkach zaworow oraz srubach oslon bocznych glowicy.

wiesz co… tu problem jest taki że wszelka dokumentacja tych silników dotyczy ich oryginałów. A teraz mamy doczynienia głównie z klonem, klonem klona i modyfikacją/ewolucją.
Jeszcze czesto składaną z przypadkowych dostaw… wiec tam gdzie jedna śruba w jednym wytrzyma to w drugim przeciagniesz.
To jak z tymi luzami zaworowymi w 139QMB. Wszyscy znają prawidłowe i wszyscy widza że w chińczykach trzeba luźniej bo zawory z gorszych materiwłów. Ile luźniej? No ile trzeba :smiley:

No wlasnie mam serwisowke do swojego Poniaka… i robiac wedle jej danych urwalem dzis gwint lewego dekla od glowicy…

Serwisowka mowila 10-12… teraz na yt widze mowia 8-10 i tez byc ostroznym…

A jeszcze mi w sklepie powiedzieli ze takiego dekla nei dostane bo srednica 72mm i tez smieszny zabek z boku a maja 71mm od 50cc i 82mm do 125c… Wiec przez taka peirdole pewno czeka mnei wymiana calej glowicy…

no bo w chińczyku sie używa następujących wartości momentów dokręcania:

  • lekko
  • mocno
  • jeszcze mocniej
  • doyebać

tylko wartości są uznaniowe. Bierzesz do ręki śrube, oceniasz ją na oko z czego jest i ile wytrzyma i w czym siedzi. I dokręcasz. Lekko albo mocno :smiley:

Trzeba dokręcać tak mocno aż w łokciu pierdolnie i potem jeszcze pół obrotu :smiley: A tak poważnie dekle w 4t dokręcaj 8Nm a głowicę 18Nm ale stopniowo. Najpierw 8Nm, potem 12Nm, 16Nm i dopiero 18Nm. Oczywiście dokręcasz na krzyż