mocniejsza sprężyna centralna

pytanie brzmi : czy łądując mocniejsza sprezyne centralna do kymco s9 potrzeba cos do tego skompletować żeby układ działał odpowiednio ? np. sprężynki mocniejsze do sprzęgła czy coś?

inne rolki w wariatorze

A dokładniej cięższe.

jak cięższe ,jak kolesie mi zalecają taki oto setup do kymco s9 lc 50 : wydech tecnigas neext r ,rolki 6,5 gr zamiast seryjnych 8,5 gr do tego sprezyna hhebo + 60% .

Najpierw sprecyzuj, co zamierzasz zmieniać, bo z 1 posta nie wynika nic, a z tego coś o wydechu, a w sumie nie wiadomo, czy coś chcesz zmieniać.

Tylko błagam was, nie róbcie mu z tego Kymco kolejnego (jakich wielu) "ściganta" który rusza z 7tys obrotów bo wcześniej sprzęgło nie łapie :D

setup jaki zamówiłem wydech tecnigas neext r ,sprezyna centralna hebo 60 ,rolki 6,5 grama , eadem co masz na myśli ze to błąd dając mocniejsze sprężynki żeby wcześniej sprzęgło łapało czy jak ?

na twardszych spreżynkach sprzęgła to sprzęgło złapie później (przy wyższych obrotach - bo potrzebna jest większa siła odśrodkowa).
Nie każdy jak widać lubi startować z 5500-7000 tyś obr. Ja akurat też nie lubię.

Wombat napisał:

na twardszych spreżynkach sprzęgła to sprzęgło złapie później (przy wyższych obrotach - bo potrzebna jest większa siła odśrodkowa).
Nie każdy jak widać lubi startować z 5500-7000 tyś obr. Ja akurat też nie lubię.

Czymś takim nie da się normalnie jechać. Wtedy to tylko system 0-1 czyli albo gaz full albo w ogóle. Nie polecam :D

to wszystko kwestia silnika.
jeżeli masz serie i ta seria kręci sie do 9000 obr a ruszasz z 3500-4000 to masz efektywnego zakresu "użytecznego" blisko 5000 obr. Analogicznie jeżeli masz silnik zdolny zakręcić sie do 12000-13000 obr i startujesz z 5 czy nawet 7 tyś to wciąż masz 5-7 tyś zakresu do wykorzystania.
A na pewno rusza gwałtowniej.I jest głośniej. Ale dla każdego coś miłego.
Niestety bez zmiennych faz albo jedziemy dołem albo jedziemy górą.