moc pradnicy 50cc 4t?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Zipp moc pradnicy 50cc 4t?

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 1 lat, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #636965
    Zdjęcie profilowe box515
    box515
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam. Pytanie jak w temacie, jaką moc ile Watt generuje prądnica występująca w zipp pro 50gt ( jest to przecietni silnik 50cc 4t) Pytam dlatego, że chcę wiedzieć jakie maksymalnie mocne żarówki mogę zastosować, ponieważ na tych 2x 18w hs1 standardowych nic nie widzę gdy jadę wieczorem, Sama moc żarówek by wystarczyła gdyby nie specyficzny układ odbłysników lamp.

    #636968
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    6-cio cewkowa prądnica w starannym wykonaniu powinna dawać około 85W łącznie z czego około 60-65W na światła (cewka oświetlenia) i reszte czyli około 20W na ładowanie i zapłon.
    Niestety niektóre potanione wykonania z chińczyków dają tylko około 45-50W z czego około 20-25W na lampę.

    A np 8-cewkowe rozwiązanie w Minarelli (Yamaha) daje nawet 110W ale zalecają nie obciążać ich bardziej niż na 80%

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #636969
    Zdjęcie profilowe pavianek
    pavianek
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Podpinam sie do tematu. sam jestem ciekaw czy mozna wlozyc sama h4 55w bo wyglada tak samo jak hs1 35w.
    Duzo jezdze w nocy wiec kupilem xenon hs1 ale poza tym ze swieci na bialo to widocznosc nie wzrosla.

    #636972
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    bo tam xenon to jest tylko w nazwie po to żebyś kupił. No i zadziałało. Ta żarówka miała się głownie sprzedać a nie świecić – wiec już jakby swoje przeznaczenie spełniła.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #636975
    Zdjęcie profilowe box515
    box515
    Użytkownik
    • Postów: 6

    No wlasnie kazda zarowka z barwionym na niebiesko szklem ma zawsze slabsza wydajnosc, jeszcze ja osobiscie myslalem nad ledami, mam jeszcze inny plan, ze po prostu umieszcze gdzies drugi akumulator i z niego będą swiatła bo to jest strach w nocy jezdzic widocznosc na dlugich to gora 5m i to jeszcze przy zerowym oswietleniu poboczy.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #636978
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    z led-ami nie jest tak łatwo. ja to robiłem u siebie w ubu skuterach i to jest do zrobienia i optyka i elektryka. możesz wyszukiwarką na forum wygrzebać.
    Pierwszy problem jest taki że lampa jest dziadowska i wstawienie tam tak mocngo źródła światła jak LED (pomijam fakt że 1 na 10 modeli żarówki LED świeci dobrze – i to nie jest tania żarówka) spowoduje że bedziesz świecił do 3 pietra na wszystko a druga sprawa jest taka że prąd na lampe idzie zmienny wprost z cewki a LED potrzebuje stałego i dobrze stabilizowanego.
    W SYMie to nie problem bo ma 280W alternator a i w Junaku 50cm nie było tak źle bo ma fabrycznie w przedniej lampie 2x35W HS1 świecące równocześnie – wiec przynajmniej nie miałem problemu z niedoborem prądu. Pozostało wyprostować i ustabilizowac.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #636980
    Zdjęcie profilowe box515
    box515
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Tak to prawda ze w zippie idzie przemienny z cewki, ale kazdy led (nadajacy sie bynajmiej do jazdy na drogowych i mijania a nie tylko dziennych) posiada stabilizator a nawet i nie wiem czy nie mostek prostowniczy, ale to nie problem dac przed zarowke mostek prostowniczy na jakichs mocniejszych diodach. Bede cos probowal wykombinowac, skoro juz wiem z jaka mniej wiecej moca moge sie liczyc z tej pradnicy chinskiej 😉

    #636983
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    niestety nie jest tak jak myślisz. ten stabilizator wbudowany w żarówki to w zasadzie kpina a prosty mostek przed nie wystarczy. do tego mostek podbije napięcie a to diody i te ich drivery zabije.
    znalazłem tylko jedne żarówki led H4 fabrycznie zabudowane z prostownikiem i stabilizatorem. Niestety elektrycznie są OK ale za to świecą jak parchy.

    Potrzebujesz czegoś takiego przed LED
    https://pl.aliexpress.com/item/AC-to-DC-12V-2A-Buck-Converter-Step-Down-Isolation-Power-Module-Supply-Regulator/32691509666.html?spm=a2g17.search0104.3.47.2d7c38f4b4WlGl&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_5711315_10621_5722412_10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_7&algo_expid=eb6311e5-08ec-4b14-995b-2038ddba908a-6&algo_pvid=eb6311e5-08ec-4b14-995b-2038ddba908a&priceBeautifyAB=0

    jedno na długie, drugie na krótkie. Tylko taki co ma na wejściu zakres 6-30V i minimum 2A na wyjściu a jeszcze lepiej 3A. DO tego trzeba to szczelnie zabudować ale tak żeby się solidnie chłodziło.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #636984
    Zdjęcie profilowe box515
    box515
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Tak to co napisałeś ma sens i to by było w pełni profesjonalnie zrobione, jednak gdybym dał wyżej wspominany mostek z kondensatorem filtrującym równolegle (co rzeczywiście podbiło by V) a za tym stabilizator napięcia 12V 3A , to prawnie, po tym zabiegu gdyby, Ledy się uszkodziły to na gwarancji nie powinni nawet pisnąć tyle je wymienić, ja myślałem o ledach tzw „c6” ludzie na nie narzekają bo stosują je w autach, ale w motorowerze, w który 2 żarówki łącznie dają 900 lumenów, to mogłyby zdać egzamin. Ważne aby dawały sporo światła, elektronikę w nich sam bym przerobił. W wyżej wspominanym zippie pro gt przepalały mi się przednie ledy pozycyjne, ale jak zrobiłem je na stabilizatorze napięcia to od tamtej pory jest dobrze nic się nie dzieje.

    #636985
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    to że „ludzie coś stosują” to nie znaczy że to jest ok. Ludzie pchają żarówki „zenon”, chińskie retrofity xenonowe w stare lampy i choć mają oślepiające słońca z przodu „nie narzekają”.
    Te C6 to kupa.
    Nie bedą świecić poprawnie jeżeli nie zabudujesz ich w projektor – po prostu rozmiar tej diody wykracza znacznie poza punkt ogniskowej zwierciadła w reflektorze (to obszar koło 5x2mm tam gdzie w halogenie jest włókno).
    Potrzebne są żarówki o takiej konstrukcji żeby ten obszar się pokrywał + jeszcze możliwość regulacji ogniskowej na żarówce gwint przy kołnierzu). I dopiero to ustawisz w DOBREJ LAMPIE a niekoniecznie chińska plastikowa lampa jest dobra i precyzyjna.
    Oni produkując ja zalożyli sobie źródło światła za 350-450lm i mili w nosie jakie to ma straty na boki bo przy takiej mocy i tak nie oęlepia.
    No i wsadź tam teraz 40W żarówke diodową co daje 3000lm. Masakra.

    Tak świeci lampa przed kręceniem ogniskową żarówki
    re

    tak po regulacji ogniskowej
    rgrg

    to symetryczny reflektor wiec nie ma linii załamania.

    Co do typów żarówek:
    Kupa
    dfdf
    Kupa
    fdfd
    Daje rade
    dfdfdf

    to zresztą konstrukcja taka jak Philips x-treme ultinon (jedne z najlepszych do retro fitów tylko cena jest spora)

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie