Mniejsza moc i v-max po zmianie zerwanego paska CPI ARAGON 125 4T 2011

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #678009
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Witam ostatnio zerwał mi się pasek napędowy w skuterze CPI ARAGON 125 po wyglądzie paska raczej ze starości. By kupić nowy wyszukałem w necie zalecane wymiary paska które wynoszą
    842x20x30 co potwierdzili w sklepie i taki też zakupiłem ale założony był pasek o wymiarze
    743x20x30 wiedząc że skuter od początku startował z niskich obrotów myślałem że to przez ten za krótki pasek po przymieżeniu paska o wymiarze 842 zobaczyłem że jest sporo za długi wymieniłem na 757 i wszedł na wcisk. Teraz skuter o wiele płynniej przyśpiesza ale niestety zamiast rozpędzać się do 105 rozpędza się do 90 i słysze że na pełnej manetce ma cały czas o wiele niższe obroty czego to może być powodem czy zmienić teraz rolki na lżejsze? Niestety nie mam wagi żeby zobaczyć ile ważą stare dodam że wszystko wizualnie wygląda na stan dobry czyli wariator rolki i korektor nie wiem jak sprzęgło. Do tego planuję wymienić filtr na stożkowy może doda mu to trochę mocy tylko nie wiem co zrobić z odmą bo jest połączona z filtrem.

    #678011
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    filtra nie zmieniaj.
    pytanie czemu ci nie pasuje dedykowany pasek – o ile to jest na 100% właściwa długość.
    pytanie czy ktoś czegoś wczesnien a napedzie nie zmienił/pogrzebał.
    no i te obroty – faktycznie to z opisu wygląda jakby mu teraz rolki nie pasowały i były zbyt ciezkie.
    Nie masz oznaczeń na tym zerwanym pasku?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #678012
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Z góry dziękuję za pomoc. Teraz jestem na kompie i wstawiam zdjęcia które mam pierwsze leci stary pasek pęknięty i jego długość
    zerwany pasek
    długość starego paska
    a teraz wysyłam jak wygląda nowy pasek o zalecanych wymiarach
    nowy zalecany pasek
    wydaję mi się że jest o wiele za długi niestety nie mam zdjęcia jak wygląda pasek który teraz założyłem czyli
    757×18,5×30 który jest dłuższy od poprzedniego przez to powinien moim zdaniem jeździć lepiej a tak jak mówiłem
    mniejszy v max bo 90 gdzie było 105/110 i nie ma wysokich obrotów co też widać chyba na wariatorze wytarcia są tylko
    w dwóch punktach, w górnym i dolnym jak by chodził zero jedynkowo i męczył silnik a co do filtra to bardzo mam ochotę na jego wymianę da mi to wygląd bo ten stary jest rozklekotany i do tego wydajność chyba

    #678013
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Ja za każdym razem gdy wymieniałem pasek miał muła, potem jak pasek już się dotarł i ułożył wszystko wracało do normy. Powiedz pasek Ci pękł podczas jazdy ?

    #678018
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Tak na początku zaczeło targać skuterem jak szatanem ale musiałem chociaż trochę dojechać do miasta no i nie potrzebnie przekraczałem prędkość 50km na h i po 500m pęknął. Dziękuje za dołączenie do dyskusji. Nie ukrywam że chce żeby skuter dał z siebie wszystko i chciałbym osiągnąć spowrotem to 110km/h i lepsze przyśpieszenie co wymienić.

    #678022
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Jeżeli pasek pękł podczas jazdy uszkodzić mógł się wariator, możesz tego nie widzieć ale tak może być. Koledze po zerwaniu paska też szlag trafił wariator mimo, że nie było widać uszkodzeń

    #678023
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    A co do paska, weź ten pęknięty idź z nim do sklepu i Ci taki dobiorą. Kolega też miał przejścia z paskiem i w końcu dopasowali mu w sklepie z częściami dla ciężarówek 🙂

    #678047
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    A co do lepszego przyspieszenia to albo lżejsze rolki i twardsze sprężyny sprzęgła albo jakiś wariator typu Polini Maxi i podobne oraz regulacja tego i byłoby lepiej

    #678048
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    albo po prostu taki pasek jaki był (jaki pękł) bo kupiłes dłuższy i jeden i drugi

    #678060
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Problem jest z tym że ten pasek dłuższy co teraz go włożyłem wszedł na wcisk a na korektorze też nie był na zewnątrz tylko tak 10% w środku nie mam niestety zdjęcia bo musiałem szybko wszystko składać gdyż nie mam garażu i deszcz mnie pogonił sprawę z paskiem narazie odpuszczam chociaż moim zdaniem powinien być ciut dłuższy mimo wszystko zabiorę się za sprężyny sprzęgła tylko żeby nie było takiej sytuacji że wariator daje już maksymalny bieg a sprzęgło dopiero załapuje bo to też go pewnie zmuli w takim razie za co sie najpierw zabrać za rolki czy sprężyny sprzęgła dodam że sprężyna korektora obrotowego jest tak twarda że oburącz mogę ją ścisnąć tylko na 3 sekundy nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym

    #678085
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    normalny pasek 743mm na 20mm do GY6. Masz taki na zdjęciu i dziwnie kombinujesz. kup takiego Gatesa czy Dayco i z głowy

    #678093
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Obawiam się że jak pasior pier…. to uszkodził korektor momentu albo przez niego pier…

    #678098
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Załączam film z pracy aktualnego paska https://www.youtube.com/watch?v=esEW_V2E8qY
    Co o tym sądzicie nie za szybko łapię sprzęgło, nie za szybko wariator się tak jakby kurczy i czy ten pasek dobrze leży czy nie powinien być na równi z końcem korektora? Oczywiście koło bez obciążenia raz tam zahamowałem na rozpędzonym ale słyszałem ten silnik nie raz na wyższych obrotach i do tego na drodze nie w powietrzu.

    #678101
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Pasek jest sporo za krótki i nie ma opcji aby to dobrze pracowało

    #678102
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    No właśnie a był założony jeszcze ciut krótszy o rozmiarze 743 to teraz jak na 100% trafić z paskiem jeżeli 843 jest zbyt luźny? I jak z tą pracą wariatora?

    #678104
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Umieszczam teraz dokładniejsze zdjęcia jak wygląda aktualny pasek:



    #678105
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Albo mi się zdaje albo pasek w Vario nie schodzi do końca na dół do tulei i przez to pasek nie wychodzi z korektrora

    #680453
    Pjoter
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Witam niestety muszę podbić temat bo miesiąc pojeździłem na nowym pasku i koniec…
    rip
    rip2
    Nie wiem już na prawdę… Muszę się jakoś dokładnie dowiedzieć jaki wymiar musi mieć ten pasek.
    Ale coś mi sie wydaje że coś jest nie tak z wariatorem bo znalazłem zdjęcie jak wygląda pasek na
    otwartym wariatorze ale nie jestem pewny czy był dociśnięty na maksa wariator bo jeżeli tak to albo jest coś źle
    złożone/dobrane albo pasek musi być 2 razy węższy… Pomocy jestem bezradny. 🙁
    wario
    wario2
    wario3
    Ale jak widzę na innych zdjęciach to tak to jest maks ile ten pasek wchodzi 🙁

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button