Mieszanie oleju do mieszanki i przekładni.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Mieszanie oleju do mieszanki i przekładni.

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Czubek Zwany Mańkiem 6 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #665250

    Czubek Zwany Mańkiem
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam , to moja pierwsza wypowiedź tu. Mam pytanie bo kupiłem silnik nowy fabrycznie 60ccm do skutera Zipp quantum gt5 2t. Jest zalany jakimś olejem tzn. w wężykach od baku oleju do mieszanki i w tym wężyku od silnika do gaźnika jest jakiś olej. Ja obecnie połączyłem ten bąk od mieszania oleju, wężyk zatkałem a ten od silnika do gaźnika jest podłączony jak był.Tak mi kazał mechanik jak wymieniałem silnik. Do baku paliwa nalałem mieszanki 150ml oleju Valvoline SYNPower 2t full synetyk na 5l paliwa 95. I teraz seria pytań bo jak w silniku jest mineralny to co się stanie jak się lekko to zmiesza. Dodam że w tym regulatorze co jest w silniku który dozuje olej jest odpiera również linka która dochodzi do linki gazu.Z tego rozdwojenie ją wyjąłem i z regulatora w silniku. Teraz druga rzecz mam z pracy dużo paliwa do kos spalinowych z mieszanego już z olejem Stihl HP Super (zielony). Czy jak mam pół baku mieszanki tego Valvoline jw. I doleje pół mieszanki Stihl to coś się stanie? Jakie oleje do mieszanki można że sobą mieszać? I ostatnie. Mam w przekładni olej nieznany przy zakupie silnika był już i czy mam go wymienić czy zostawić a po 2000km pierwszych co tam wlać przy wymianie? Mogę wlać Valvoline GearOil75W90 ? Starałem się podać jak najwięcej informacji. Jak coś prosze pisać podam więcej.

    #665253
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 798

    1. Twój silnik NIE JEST ZALANY OLEJEM bo 2T sie olejem nie zalewa. Ma smarowanie mieszankowe czyli olej przelatuje razem z każdą dawką paliwa

    2. 150ml oleju na 5L paliwa to nie jest 1:50 tylko znacznie więcej.

    3. W silniku nie ma żadnego oleju mineralnego.. nie ma tam żadnego oleju >> smarowanie mieszankowe.

    4. Oleje do 2T w zasadzie możesz mieszać

    5. Możesz zalać ten 75W90 w przekładnie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #665290

    Czubek Zwany Mańkiem
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Wombat nie chodziło mi o takie zalanie jak w 4t tylko o to że w kupujac silnik nowy były już w nim 2 rurki, gruba od baku oleju miesznkowego która idzie obok gara do tego mechanizmu dozującego i stamtąd wychodzi mniejsza rurką do gaźnika. W obu jest jakiś olej i są zatkane na końcach korkiem. Czy może mylę się i jest to tak że te silniki są odpalane na fabryce w celu sprawdzenia i jest to już benzyna z olejem po sprawdzeniu czy chodzi i zatkali to żeby odrazu wmontować silnik i odpalić? W przekładni odkreciłem korek od oleju który jest po drugiej stronie koła i tam ileś oleju jest, palucha nie wsadzalem xD więc nie wiem ile bo tylko spojrzałem że błyszczy także jak się mylę to proszę popraw. Czy tak zostawić i odpalać i jeździć czy wlać ten 75w90 lub spróbować zlac to co tam widzę w celu upewnienia się czy jest i zalac tym w/w. Napisałem 150ml :5l bo jak wspomniałem silnik jest nowy więc na dotarciu i tak mi ktoś powiedział żeby dawać więcej oleju do pierwszych 500km przebiegu.
    Jeszcze jedna sprawa apropo dotarcia (jeśli pytanie wychodzi poza temat dyskusji to powiedzcie tu edytuje ,usunę ta część i zamieszcze w innym temacie). Ludzie różnie się wypowiadają w kwestii jazdy na dotarciu. Ze jeździć normalnie,ze wolno , że tylko uważać aby nie przegrzać. Ze oleju do mieszanki dawać więcej bo lepsze smarowanie, że mniej bo zostawi nagar i się zatrze. Czy jak będę jeździł normalnie, nie szalejac , płynnie ruszając nie trzymając manetki jak „aptekarz” ale bez przesady nie stawiać go na jedno koło odrazu przy ruszaniu. Do 40km/h nie jadąc cały czas na tych samych obrotach i w tak do 10km zasiegu to dobrze się dotrze? Mam 0km przejechane i chodził po odpaleniu z 2razy po 5 -10minut. Czy w pierwszych kilometrach jakoś go oszczędzać extremalnie? Z silnikiem był nowy gaźnik. Czy on był fabrycznie ustawiony czy go trzeba wyregulować. Nic nie grzebalem tam. Jak odpalilem to się dlawil po dodaniu gazu/nie miał siły. Pochodził i gasł po 30sek. Dodając gazu pompujac od 0-70%manetki wchodził w obroty i po 2minutach takiego chodzenia na lekko wyższych obrotach już nie gasł na wolnych. Kiedy go rozblokowac na wariatorze teraz czy po tych500km czy jakoś inaczej? Jestem przyzwyczajony do jazdy na rolkach Dr.pulley 6g i jak kiedyś na starym silniku dla testu włożyłem 7g to mi na dużo wyższych obrotach ruszał i ciężko mi się przyzwyczaić a teraz tak samo chyba ma tam siódemki bo widzę takie samo zachowanie jak wtedy. Wybaczcie tyle pytań po prostu mam nowiuski silnik i chce dla niego jak najlepiej a już nie daj Boże żeby się zatarł na starcie. Dziękuję za wyrozumiałość.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie