Mierzenie kompresji kymco vitality 2T

Witam mam pytanie czy mierząc kompresję w skuterze (kymco vitality 2T) powinienem robić to na zimnym czy ciepłym silniku? Czy jak włożę manometr w miejsce świecy to powinenem dać manetkę na max i kręcić z rozrusznika czy z kopniaka? Jaki wynik mniej wiecej powinien być dobry? Przebieg 3700

Ja tam mierzyłem na zimnym, biorąc pod uwagę fakt, że pomiar będzie nieco niższy niż na rozgrzanym. Nie przekręcaj manetki, bo niby po co miałbyś to robić? Kompresja w Vitality powinna wynosić około 11 barów.

Pomocy! 1.rozkręciłem świece patrzę... a tam pomiędzy tym gwintem co się świeca wkręca a tą małą okrągłą blaszką w niektórych miejscach gruube warstwy czegoś czarnego i lepkiego.. było to tak jakby... na tym grubym pierścieniu pomiędzy tą cienką blaszka a tym gwintem. oczywiście wyczyściłem to, ale czy to mogła być zbyt bogata mieszanka? Używam full syntetyk castrol power racing.
2. Kopałem kopałem rozrusznikiem.. i na zimnym kompresja doszła do ok. 11.5 czyli dobrze, ale podczas któregoś kopnięcia usłyszałem dziwne stuknięcie, czy to mógł uderzyć tłok o tą nakrętke od manometru? Możliwe jeszcze że to co innego uderzylo bo miałem narzedzia na skuterze.
3. Czy jak kopnąłem rozrusznikiem podczas gdy nie było ani świecy, ani manomentru mogło coś się stać? PROSZĘ O POMOC, ROBIĘ TO PIERWSZY RAZ, BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY

lucek jak nie wiesz to nie gadaj , temperatura zbytnio nie ma znaczenia ale lepiej na ciepłym , co do gazu to powinien być na full ( maxa ) , co do kompresji jaka powinna być prawidłowa to musisz zobaczyć do książki skuta - tam jest dokładnie podane w jakim zakresie ma być .

Co do manetki to racja, ale zgodnie ze sztuką powinno się robić pomiar na ciepłym silniku. Przy zdrowym silniku nie ma to znaczenia.

Co do świecy to jest ona zaolejona, przyczyną może być zła mieszanka.

A czy może to coś uszkodzić?