Microcar.

witam!
mam prawo jazdy am i jest taka sprawa czy można nim jeździć microcarami? jeżeli bym takie coś kupił to jak to się rejestruje? jako skuter?

A jest coś takiego w sensie prawnym jak skuter? To czy możesz danym pojazdem możesz jeździć na AM regulują przepisy. Dokładniej rzecz ujmując, możesz jeździć motorowerem i czterokołowcem lekkim.

no to właśnie to jest czterokołowiec lekkki

Mikro-cary są rejestrowane jako czterokołowce lekkie i dostajesz tablice rejestracyjną jak do motoroweru taką małą i tak możesz prowadzić do z prawkiem AM

a to auto musi mieć jakąś homologację bo na ogłoszeniach pisze albo b1 albo am o co to chodzi?

musi mieć homologację jako "czterokołowiec lekki". W mnie na mieście dwóch gości takimi jeździ. Z jednym gadałem to mówił, że śmiga takie autko jakieś 60 km/h, plus taki że na łeb nie leci. Ma silnik 2T chłodzony cieczą i automatyczną skrzynię biegów.

dzokej napisał:

Mikro-cary są rejestrowane jako czterokołowce lekkie i dostajesz tablice rejestracyjną jak do motoroweru taką małą i tak możesz prowadzić do z prawkiem AM

Są różne mikrocary - dedykowane do AM i do B1, każde z nich musi spełniać wymagania danej kategorii. Czytałem kiedyś o gościu, którego pojazd przekraczał limit 350 kg o raptem parę kg i jako czterokołowiec lekki nie zarejestrował.

I nie wspomnę o tym , że nie opłaca się kupować takiego auta. Patrzyłem na aukcje na allegro i takie używane auta kosztują prawie tyle co nowa TZR :-) A i tak pojedzie 60 km/h . Za takie pieniądze można dostać normalne, używane auto średniej klasy .

no ja wiem ile to kosztuje ale mimo to chciałbym takiego mieć
lucek a jak by przekraczał 350 kg i by miał homologację to zarejestruje?

a te microcary co są na b1 to można jakoś zrobić tą homologację? jeśli tak to ile to kosztuje?

te mikrocary na b1 potrafią mieć silniki 500ccm, więc jak byś chciał uzyskać homologację na czterokołowiec lekki?

Poza tym stać Cię na taki pojazd, czy tylko tak bijesz pianę?

Ale te auta na AM , na pewno nie mają silników 50 ccm ! Jak oglądałem na allegro te samochodziki , to w danych technicznych była wpisana pojemność 500 ccm. A w pojazdach na B1 chodzi o wagę , chyba do 500 kg czy jakoś tak. A czterokołowiec lekki musi ważyć maksimum 350 kg. Ale to moim zdaniem szkoda kasy. To już lepiej kupić skuter z dachem np. Kingway Poster , lub cokolwiek innego :-)

haha :D Auto napędzane silnikiem 50cm3? Przecież pod takim cylkiem ledwo skuter jeździ, a co dopiero auto...

Microcar na AM musi ważyć do 350 kg i v-max 45 km/h

matol1798 napisał:

Ale te auta na AM , na pewno nie mają silników 50 ccm ! Jak oglądałem na allegro te samochodziki , to w danych technicznych była wpisana pojemność 500 ccm. A w pojazdach na B1 chodzi o wagę , chyba do 500 kg czy jakoś tak. A czterokołowiec lekki musi ważyć maksimum 350 kg. Ale to moim zdaniem szkoda kasy. To już lepiej kupić skuter z dachem np. Kingway Poster , lub cokolwiek innego :-)

Mają, mają - skoro mają być rejestrowane na czterokołowiec lekki MUSZĄ mieć silniczek 50ccm. 500tki, które oglądałeś są właśnie na B1.

W aukcjach ludzie pisali ,że dane auto jest na kartę motorowerową , bądź AM. To nierealne żeby ten samochód chociaż ruszył , jeśli ma silnik 50 ccm. Takie Leone RK50 waży swoje 134 kg i już się toczy, a co dopiero maszyna która waży ponad dwa razy więcej . A silnik 500 cm też raczej mocą nie grzeszy :-) Nawet Fiat 126p ma większy silnik (choć nieznacznie) :-)

Panowie, ale o czym wy piszecie.. cylinder 50cm3 jest za słaby nawet na skuter... taki cylinder jest dobry w kosiarkach, a nie w skuterach, ale wiadomo.. jakoś jeździ... Aby skuter zaczął w miarę normalnie jeździć potrzebna jest wymiana cylka na przynajmniej 60 cm3, lub 72cm3.
Wyobrażacie sobie samochód, który jedzie na takim cylindrze? - Chyba tylko taki zabawkowy dla dzieci poniżej 5 lat.


Samochód "Miro Tis" 139QMB

Dane techniczne:
Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 50 ccm
Moc maksymalna 5KM
Zasilanie Gaźnik
Akumulator 12V/4Ah
Podwozie Wzmacniany plastik
Zawieszanie przednie Brak
Zawieszanie tylne Elastyczny szklany plastik
Hamulec przedni Brak
Hamulec tylny Ręczny
Opony 6,00-14
Pojemność zbiornika paliwa 1L
Masa własna pojazdu 15 kg
Skrzynia biegów Automatyczna
Homologacja drogowa 2-osobowa
Kolorystyka Czerwony

Dziennik Ustaw Nr 162 definiuje czterokołowce lekkie jako te, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg, nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:

a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym
b) maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym
c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.

4 kW to około 5,5 KM, więc nawet jeśli te pół litrowe diesle są zaliczane do punktu b) to i tak mają śmieszną moc porównywalną z 50ccm 2T markowych silników.

matol1798 napisał:

W aukcjach ludzie pisali ,że dane auto jest na kartę motorowerową , bądź AM. To nierealne żeby ten samochód chociaż ruszył , jeśli ma silnik 50 ccm. Takie Leone RK50 waży swoje 134 kg i już się toczy, a co dopiero maszyna która waży ponad dwa razy więcej . A silnik 500 cm też raczej mocą nie grzeszy :-) Nawet Fiat 126p ma większy silnik (choć nieznacznie) :-)

Niby nie realne a jednak takie samochody są i jeżdżą. Dynamika faktycznie jest kiepska, v-max w okolicach 55-60 km/h ale jeździ. Gadałem z właścicielem takiego samochodu - pokazał silnik i wnętrze pojazdu. Rama stalowa, obudowy z plastiku. Dwa fotele, bagażnik. Zbiornik coś koło 10 l (nie pamiętam dokładnie).

https://www.youtube.com/watch?v=PtevY4ppcYY

https://www.youtube.com/watch?v=4fa_bHoWLo0