Masz problem z gaźnikem – zajrzyj!!

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Masz problem z gaźnikem – zajrzyj!!

Ten temat zawiera 41 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 7 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 42 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #288440

    Anonimowy
    • Postów: 0

    SPROSTOWANIE!! NIE JESTEM AUTOREM TEGO ARTYKUŁU – zamieszczam go by wam pomóc. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html TAM ZNAJDZIECIE AUTORA ZA ŹLE ZROZUMIANE INTENCJE PRZEPRASZAM Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów) Regulacją przeprowadzamy na ciepłym silniku, rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i z zamontowanym (czystym) filtrem powietrza. Do przeprowadzenia poprawnej regulacji najlepiej jest dysponować dość dokładnym obrotomierzem, który jest w stanie pokazać obroty z dokładnością do 50 obr/min (są różne najpopularniejsze to te z klamerkę indukcyjną zaczepianą do przewodu wysokiego napięci). Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia wykonujemy reg. na sąuch. Wkręcamy do oporu (uwaga nie przesadzić z dokręcaniem, lekko na wyczucie) śruby składu mieszanki. Uruchamiamy silnik, śruby regulacji położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwie obroty silnika, by nie zgasł. Jeżeli nadal gaśnie, to wykręcamy nieznacznie śr. składu mieszanki, silnik pracuje nieregularnie (nierówno z tendencją do gaśnięcia). Należy stopniowo wykręcać ?r. reg. składu mieszanki, co np.0,25 (1/4) obrotu, obserwując na obrotomierzu wzrost i większą stabilność obrotów (reakcja silnika na odkręcenie ?r. nie musi był natychmiastowa, cierpliwości, jak uruchamiamy kompa też czekamy aż wskoczy system). Jeżeli w trakcie wykręcania ?r. składu mieszanki zauważymy ogromny wzrost obrotów to przez wykręcenie śruby reg. położenia przepustnicy zmniejszamy do możliwie stabilnych. Gdy w momencie kolejnego wykręcenia ?r. reg. sk?. mieszanki zauważymy na obrotomierzu spadek obrotów, lub brak ich wzrostu, powracamy do poprzedniego położenia i tak pozostawiamy (w przypadku gaźników, w których ?r. regulacji składu mieszanki reguluje dostąp powietrza, przy dalszym wykręcaniu, możemy nie zauważyć spadku obrotów jedynie coraz większą nieregularność pracy silnika). Jeżeli nie dysponujemy obrotomierzem na pewno wykręcimy jeszcze dużo dalej ?r. reg. sk. mieszanki, trzeba był bardzo ostrożnym i uważnie obserwował pracę silnika, powrócić do położenia w którym silnik najrówniej pracować. Następnie śr. reg. przepustnicy ustalamy prędkość obrotów? silnika na poziomie zalecanym przez producenta np. dla Yamahy Aerox wolne obroty to 1800 +/-200 obr/min. (tak współczesne motorowery i motocykle posiadają bardzo wysokie obroty jałowe). Dla sprawdzenia poprawności regulacji otwieramy manetką gazu i sprawdzamy jak zachowuje się silnik. Jeżeli wkręca się na obroty i po odjęciu gazu schodzi z nich z taką samą łatwością oznacza że jest dobrze wyregulowany. Jeżeli po odjęciu gazu (uwaga w skuterach rozpędzone kolo zawsze ciągnie silnik za sobą, ja lekko przyhamowują tylne kolo hamulcem) widzimy że obroty spadają bardzo wolno, będą nie chcą zejść do ustalonych wcześniej wolnych obrotów, oznacza że mieszanka jest zbyt uboga. Należy skorygować przez dalsze wykręcenie ?r. składu mieszanki. Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównać obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata � korekta śruby reg. składu mieszanki, wkręcić. W regulacji ogólnie przyjmuje się że śruba składu mieszanki ma skok od 0,5 do 2,5 obrotów wykręcenia (rzadko poza tym przedziałem). Jeżeli poprawna regulacja wymaga ustawienia ?r. sk. miesz. przed 0,5 � oznacza, że powinniśmy wymienić dyszę wolnych obrotów, teraz uwaga w gaźnikach gdzie ?r. mieszanki reguluje dopływ powietrza na większą, w innych gaż. na mniejszą. Odwrotnie wymieniamy, gdy śruby przy poprawnej regulacji musimy ustawić w położenie poza 2,5 obr. Producenci często podają pozycją wykręcenia śruby regulacji składu mieszanki, dla sprawnego, nie uszkodzonego silnika i tak np. w Aerox-ie śruba ta powinna był wykręcona o 1,25 obrotu +/- 0,25. Dysza paliwowa wolnych obrotów oraz ustawienie ?r. reg. sk. mieszanki mają pewien wpływ na płynność przejęcia silnika z wolnych do szybkich obrotów przy nagłym otwarciu przepustnicy. Zbyt uboga regulacja mieszanki, za mala dysza, nadmiernie odkręcona ?r. składu mieszanki, powodowałmoże skłonność do gażniżcia silnika przy szybkim otwarciu gazu oraz znaczne trudności uzyskania pracy zimnego silnika na wolnych obrotach. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html Na tej stronie jest cały artykuł poświęcony gaźnikowi – miłej lektury

    #288441

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Pisze się zajrzyj nie zajzyj

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #288442

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Więcej powietrza się daje jak wkręcam czy wykręcam tą śruby bo już się pogubiłem??

    #288443

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jak się odkreca to dostaje więcej powietrza

    #288444

    Anonimowy
    • Postów: 0

    to mam wrażenie że jest tu napisane odwrotnie

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #288445

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Na wolnych obrotach:
    jak dokrecasz srube to dostajesz więcej obrotów poniewaz podnosisz Zaslonke (membranke czy jak to tam się zwie), wpuszczajac więcej powietrza, paliwa i oleju…

    Na regulacjii Iglica:
    obnizajac iglice dajesz więcej powietrza,
    unoszac dajesz więcej paliwa…

    co to ma być?? Szpilki to masz na tablicy ogłoszeń a śrubkę sobie wkręć żeby więcej oleju do głowy dopływało!! warn za wprowadzanie ludzi w błąd/ siwy_fact

    Ze szpilka to chodzilo mi o iglice, ale do glowy mi nie przychodzila nazwa xD. A co do sroby to dokrecajac ja to podnosisz membranke zwiekrzajac obroty dobrze mowie xP A co do tego co wczesniej napisalem to poprawilem xD

    #288446

    Anonimowy
    • Postów: 0

    witam wszystkich. jak widac jestem nowy na forum. posiadam skutra JMSTAR JUNO BLADE 2t JSD50QT-27 70ccm. i za cholere nie mogę go odpalic. jechalem nim nagle zgasl i nici z odpalenia. wymienilem swiece na nowa,elektrozawor nowy,paliwo dochodzi jest iskra,sprawdzilem modół i jest sprawny. lalem mu na tlok paliwo grzalem swiece i nic nawet nie zakopci. uklad wydechowy czysty probowalem odpalic bez tlumnika i ten sam efekt czyli zaden… juz nie mam pomyslow jak go odpalic i co mu moze dolegac. mam go od nowosci i mozecie wierzyc lub nie przez 97000+km nie robilem nic oprocz swiecy filtra powietrza benzyny i zmiany oleju… czy znajdzie się ktos na forum kto ma pomysl jak odpalic mojego skuterkaż?

    #288447

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kolajazda napisał:

    97000+km

    o.O
    Brak kompresji !

    #288448

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kompresja jest tez

    [ Dodano: 04-01-2012, 15:58 ]
    jakis inny pomysl?? mi juz ich brakuje…

    #288449

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie za dużo tych zer jednak napisałeś?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 42 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie