Masz problem z gaźnikem – zajrzyj!!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #288440
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    SPROSTOWANIE!! NIE JESTEM AUTOREM TEGO ARTYKUŁU – zamieszczam go by wam pomóc. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html TAM ZNAJDZIECIE AUTORA ZA ŹLE ZROZUMIANE INTENCJE PRZEPRASZAM Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów) Regulacją przeprowadzamy na ciepłym silniku, rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i z zamontowanym (czystym) filtrem powietrza. Do przeprowadzenia poprawnej regulacji najlepiej jest dysponować dość dokładnym obrotomierzem, który jest w stanie pokazać obroty z dokładnością do 50 obr/min (są różne najpopularniejsze to te z klamerkę indukcyjną zaczepianą do przewodu wysokiego napięci). Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia wykonujemy reg. na sąuch. Wkręcamy do oporu (uwaga nie przesadzić z dokręcaniem, lekko na wyczucie) śruby składu mieszanki. Uruchamiamy silnik, śruby regulacji położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwie obroty silnika, by nie zgasł. Jeżeli nadal gaśnie, to wykręcamy nieznacznie śr. składu mieszanki, silnik pracuje nieregularnie (nierówno z tendencją do gaśnięcia). Należy stopniowo wykręcać ?r. reg. składu mieszanki, co np.0,25 (1/4) obrotu, obserwując na obrotomierzu wzrost i większą stabilność obrotów (reakcja silnika na odkręcenie ?r. nie musi był natychmiastowa, cierpliwości, jak uruchamiamy kompa też czekamy aż wskoczy system). Jeżeli w trakcie wykręcania ?r. składu mieszanki zauważymy ogromny wzrost obrotów to przez wykręcenie śruby reg. położenia przepustnicy zmniejszamy do możliwie stabilnych. Gdy w momencie kolejnego wykręcenia ?r. reg. sk?. mieszanki zauważymy na obrotomierzu spadek obrotów, lub brak ich wzrostu, powracamy do poprzedniego położenia i tak pozostawiamy (w przypadku gaźników, w których ?r. regulacji składu mieszanki reguluje dostąp powietrza, przy dalszym wykręcaniu, możemy nie zauważyć spadku obrotów jedynie coraz większą nieregularność pracy silnika). Jeżeli nie dysponujemy obrotomierzem na pewno wykręcimy jeszcze dużo dalej ?r. reg. sk. mieszanki, trzeba był bardzo ostrożnym i uważnie obserwował pracę silnika, powrócić do położenia w którym silnik najrówniej pracować. Następnie śr. reg. przepustnicy ustalamy prędkość obrotów? silnika na poziomie zalecanym przez producenta np. dla Yamahy Aerox wolne obroty to 1800 +/-200 obr/min. (tak współczesne motorowery i motocykle posiadają bardzo wysokie obroty jałowe). Dla sprawdzenia poprawności regulacji otwieramy manetką gazu i sprawdzamy jak zachowuje się silnik. Jeżeli wkręca się na obroty i po odjęciu gazu schodzi z nich z taką samą łatwością oznacza że jest dobrze wyregulowany. Jeżeli po odjęciu gazu (uwaga w skuterach rozpędzone kolo zawsze ciągnie silnik za sobą, ja lekko przyhamowują tylne kolo hamulcem) widzimy że obroty spadają bardzo wolno, będą nie chcą zejść do ustalonych wcześniej wolnych obrotów, oznacza że mieszanka jest zbyt uboga. Należy skorygować przez dalsze wykręcenie ?r. składu mieszanki. Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównać obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata � korekta śruby reg. składu mieszanki, wkręcić. W regulacji ogólnie przyjmuje się że śruba składu mieszanki ma skok od 0,5 do 2,5 obrotów wykręcenia (rzadko poza tym przedziałem). Jeżeli poprawna regulacja wymaga ustawienia ?r. sk. miesz. przed 0,5 � oznacza, że powinniśmy wymienić dyszę wolnych obrotów, teraz uwaga w gaźnikach gdzie ?r. mieszanki reguluje dopływ powietrza na większą, w innych gaż. na mniejszą. Odwrotnie wymieniamy, gdy śruby przy poprawnej regulacji musimy ustawić w położenie poza 2,5 obr. Producenci często podają pozycją wykręcenia śruby regulacji składu mieszanki, dla sprawnego, nie uszkodzonego silnika i tak np. w Aerox-ie śruba ta powinna był wykręcona o 1,25 obrotu +/- 0,25. Dysza paliwowa wolnych obrotów oraz ustawienie ?r. reg. sk. mieszanki mają pewien wpływ na płynność przejęcia silnika z wolnych do szybkich obrotów przy nagłym otwarciu przepustnicy. Zbyt uboga regulacja mieszanki, za mala dysza, nadmiernie odkręcona ?r. składu mieszanki, powodowałmoże skłonność do gażniżcia silnika przy szybkim otwarciu gazu oraz znaczne trudności uzyskania pracy zimnego silnika na wolnych obrotach. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html Na tej stronie jest cały artykuł poświęcony gaźnikowi – miłej lektury

    #288441
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Pisze się zajrzyj nie zajzyj

    #288442
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Więcej powietrza się daje jak wkręcam czy wykręcam tą śruby bo już się pogubiłem??

    #288443
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    jak się odkreca to dostaje więcej powietrza

    #288444
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    to mam wrażenie że jest tu napisane odwrotnie

    #288445
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Na wolnych obrotach:
    jak dokrecasz srube to dostajesz więcej obrotów poniewaz podnosisz Zaslonke (membranke czy jak to tam się zwie), wpuszczajac więcej powietrza, paliwa i oleju…

    Na regulacjii Iglica:
    obnizajac iglice dajesz więcej powietrza,
    unoszac dajesz więcej paliwa…

    co to ma być?? Szpilki to masz na tablicy ogłoszeń a śrubkę sobie wkręć żeby więcej oleju do głowy dopływało!! warn za wprowadzanie ludzi w błąd/ siwy_fact

    Ze szpilka to chodzilo mi o iglice, ale do glowy mi nie przychodzila nazwa xD. A co do sroby to dokrecajac ja to podnosisz membranke zwiekrzajac obroty dobrze mowie xP A co do tego co wczesniej napisalem to poprawilem xD

    #288446
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    witam wszystkich. jak widac jestem nowy na forum. posiadam skutra JMSTAR JUNO BLADE 2t JSD50QT-27 70ccm. i za cholere nie mogę go odpalic. jechalem nim nagle zgasl i nici z odpalenia. wymienilem swiece na nowa,elektrozawor nowy,paliwo dochodzi jest iskra,sprawdzilem modół i jest sprawny. lalem mu na tlok paliwo grzalem swiece i nic nawet nie zakopci. uklad wydechowy czysty probowalem odpalic bez tlumnika i ten sam efekt czyli zaden… juz nie mam pomyslow jak go odpalic i co mu moze dolegac. mam go od nowosci i mozecie wierzyc lub nie przez 97000+km nie robilem nic oprocz swiecy filtra powietrza benzyny i zmiany oleju… czy znajdzie się ktos na forum kto ma pomysl jak odpalic mojego skuterkaż?

    #288447
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    kolajazda napisał:

    97000+km

    o.O
    Brak kompresji !

    #288448
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    kompresja jest tez

    [ Dodano: 04-01-2012, 15:58 ]
    jakis inny pomysl?? mi juz ich brakuje…

    #288449
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie za dużo tych zer jednak napisałeś?

    #288450
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    nie napisalem za duzo zer jak chcesz przesle ci foto licznika

    [ Dodano: 04-01-2012, 19:12 ]
    dodam tez ze probowalem odpalic go niedawno sposobem na wiertarkę swieca mokra jak nigdy iskra jest na moje to wydaje mi się ze siadl mi modół co wy o tym myslicie??

    #288451
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    A tak z ciekawości, kto tym tyle przejechał? Z tą prędkością to on musiał jeździć z przerwami tylko na tankowanie.

    #288452
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    kolajazda napisał:

    2t

    kolajazda napisał:

    97000+km

    kolajazda napisał:

    nie robilem nic oprocz swiecy filtra powietrza benzyny i zmiany oleju

    sorry ziomek ale z takimi kitami to nie to forum..

    zaden skuter 50cc 2t nie przejedzie na seryjnym cylu wiecęj jak 35k

    albo zera ci się popierdzieliły i zrobiłes 9700 albo próbujesz nas zrobić w jajo ale sorry to nie przejdzie …

    #288453
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    wiertarką może przebieg napier** haha 😀

    #288454
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Może 0, to od metrów liczy jako kilometry.

    #288455
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Albo nie umiecie czytać ze zrozumieniem i nie zauważyliście pewnego szczegółu

    70ccm

    :573:

    [ Dodano: 04-01-2012, 21:26 ]
    Tłuki :576:

    #288456
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Czy to aż tak wiele zmieśniał

    #288457
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    ze trochę kompresji wyczuwasz to wiesz… jak masz możliwość to zmierz kompresje, jak nie to rozbieraj cylinder i mów co i jak…

    #288458
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Daj jednak foto tego licznika 🙂

    #288459
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    szukam na forach osoby ktora mi pomoże a nie dzieci ktorzy ledwo wiedza jak kluczyk do stacyjki wlozyc…

    #288460
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    A jaka jest kompresja, i jak sprawdźiłeś moduł?

    #288461
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie bulwersuj się to spróbujemy Ci pomóc – proste…

    Narazie próbujemy dociec jak skuter 2 suwowy z przebiegiem 97k może mieć dobrą kompresję – co z tą fotką licznika ? 🙂

    #288462
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie pierdzielcie. Skuter jest 70ccm .Przez cayly zywot juz mogl mieć 15 cylków

    #288463
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Wino napisał:

    .Przez cayly zywot juz mogl mieć 15 cylków

    Chiński skuter ?

    Tam prócz cylka, padło by wszystko po takim przebiegu , wał, łożyska sprzęgło pasek , rolki, przełozenia, To by trzeba było silnik od początku składać na nowo, albo nowy kupić a domyślam się że owy user tego nie robił, dajmy se spokuj z tym człowiek, z takim podejsciem nie wniesię na to forum nic sensownego ani z niego nic nie wyniesię 🙂

    kolajazda, dla mnie to ty jesteś dziecko, w dupie byłeś i gówno widziałes
    nie pisz na forach taki herezji bo ci nitk nie pomoże, no ewentualnie znam jedno forum, gdzie polecą ci cofnąć licznik i wada też się „cofnie” 🙂 Albo polecą ci naklejki mocy +5% do szybkosći 🙂

    #288464
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    wrona, wtf?

    A zapłon się nie przestawił? Możesz załatwić od kogoś 100% sprawny modół?

    #288465
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    powiem jeszcze raz. mam iskre,paliwo dochodzi,gaźnik przeczyszczony,membrana pod gaźnikiem nie przepuszcza,wydech calkowicie czysty. klin caly. wymienilem elektrozawor bo myslalem ze to będzie przyczyna,modul sprawdzony u elektryka twierdzi ze sprawny ale na moje cos mi tu nie gra z nim bo elektrozawor powinien się grzac przy odpalaniu a on nic. ustawilem impulsator na magnecie na 0.15mm nowa swieca i przewod. sprawdzalem prady miernikiem na kablu i w fajce i jest ok. probowalem odpalic ze startera z rozrusznika a nawet z wiertarki i jak mowilem jest iskra paliwo bylo nawet w tlumniku. szukam tu na forum osobe ktora miala przypadek taki jak ja z swoja maszyna albo kogos kto ma pojecie co moze dolegac mojemu skuterówi. bede wdzieczny za pomoc,mam jeszcze kilka podejrzen ale na razie nie chce podpowiadac, moze znajdzie się ktos na forum kto mysli jak ja. pozdrawiam wszystkich.

    [ Dodano: 08-01-2012, 11:17 ]
    zapomniałem dodac… sprawdźilem cala instalacje przeciscilem wszystkie polaczenia wszystko sprawne sprawdzane wielokrotnie probnikami i miernikami…

    #288466
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    kolajazda napisał:

    modul sprawdzony u elektryka twierdzi ze sprawny ale na moje cos mi tu nie gra

    to pożycz od kogoś modul i sprawdź, to jest silnik 2t więc przypuszczam że to to samo co w keewayach czyli podróba minarelli, ale skoro iskra jest to raczej moduł nie ma nic do rzeczy.

    Wszystko elegandzko sprawdźiłeś, domyślam się że do cylka też zaglądałeś, i jeżeli jest ok to może poprostu uszczelniacz wydymało.

    kolajazda napisał:

    wymienilem elektrozawor bo myslalem ze to będzie przyczyna

    masz na myśli ssanie ?

    #288467
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    nie mam na mysli ssania bo paliwo tryska jak glupie przy odpalaniu tylko nie podoba mi się elektrozawor bo nie grzeje a z tego co wiem powinien… o jakim uszczelniaczu mysliszł?

    [ Dodano: 08-01-2012, 11:45 ]
    tak to jest podroba minarelli, i o modole mysle tak samo jak ty ale w takim razie powiedz mi dlaczego elektrozawor który jest nowy nie reaguje na start powinien byc cieply po wielokrotnej probie odpalenia mialem go wykreconego i podczas odpalania obserwowalem go a on w ogóle nie drgnął. modoł jest niby sprawny bo jest iskra ale steruje tez elektrozaworem…

    [ Dodano: 08-01-2012, 11:46 ]
    i co tu jest nie taką?

    [ Dodano: 08-01-2012, 11:48 ]
    ktos mi podpowiedzial ze przyczyna moze byc slaba masa. mialem podlaczyc kabel od minusa aka do silnika. czy to moze byc przyczyna??

    #288468
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Po pierwsze edytuj posty a nie PPP , naszczęscie od niedawna u nas jest tak zrobione że większosci przypadków posty same się zcalają 🙂

    kolajazda napisał:

    nie mam na mysli ssania bo paliwo tryska jak glupie przy odpalaniu tylko nie podoba mi się elektrozawor

    nie możemy się zrozumieć widzę, jedyny elektro zawór jaki istnieje w skuterze 2t, a przynajmniej o jakim mi wiadomo to własnie ssanie. A czy powinien się nagrzewać to szczerze powiedziawszy nie wiem, jestem przeciwnikiem ssania elektrycznego, i nwet gdyby szlak je trafił to skuter powinien odpalać, bo ssanie jest włączone cały czas i dopiero po uruchomieniu silnika się wyłącza. (chyba że zdarzy się tak że się zawiesi na pozycji off).

    kolajazda napisał:

    ktos mi podpowiedzial ze przyczyna moze byc slaba masa.

    Jak iskra jest mocna to nie, swieca rozumiem nie ma przebić ?

    #288469
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    rozumiemy się.elektrozawor który domyka ssanie po rozgrzaniu masz racje z ssaniem ktore jest caly czas otwarte. swieca jest nowa nie ma przebic ani nigdzie w instalacji nie ma przebic…

    [ Dodano: 08-01-2012, 12:06 ]
    mowiles cos o uszczelniaczu. co miales na mysliż?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button