Mam problem z karterem

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #87397 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Mam spory problem z moim skuterem, chodzi o wyciekający olej z lewego karteru. Opiszę po kolei, nie wiem z jakiego powodu zaczął pojawiać się olej pod deklem, na początku lekkie opocenie po niedługim czasie zaczęło się lać z pod dekla na ziemię, zdiagnozowałem skąd ten wyciek i okazało się że z takiej zaślepki za wariatorem obok uszczelniacza wału, zaklejenie nic nie dało bo klej odpadł następnego dnia, wywierciłem ten korek plastikowy wiertarką , gwintownikiem zrobiłem gwint i na klej wkręciłem śrubę w to miejsce, wyciek ustąpił ale karter był spocony olejem,wkurzało mnie to że jest tłusty nalot pod deklem więc wkurzyłem się i rozebrałem silnik i zaspawałem to miejsce, po zespawaniu przez kilkaset kilometrów było sucho i dalej zaczęło się lać z pod dekla. Miarka się przebrała , zamówiłem nowy karter znowu rozbiurka silnika i po 9 godzinach pracy miałem sprawny silnik z pięknym nowym karterem, ale po 400km z ciekawości zdjąłem dekiel i mało mnie h… nie strzelił bo okazało się że widać że karter jest opocony po kilku dniach sprawdzałem znowu pocenie się nasila i za kilka set kilometrów będzie ciekło ciurkiem, uszczelniacz jest piękny nowy suchutki i wygląda jak by był dopiero z opakowania wyjęty, kit mam 90ccm więc pomyślałem że może odma nie wyrabia , zamontowałem odmę o dużej przepustowości i dupa oleju pod deklem mam coraz więcej i mam pytanie. Po jakiego granata jest w karterze ten korek plastikowy, za wariatorem obok uszczelniacza wału, i w ogóle każda pomoc jest mi potrzebna, może ktoś będzie umiał w sieci lepiej odemnie znaleść podobny problem i podzielić się linkiem bo ja nic kompletnie nie znalazłem. Po h.. jest w ogóle ten otwór zaślepiony zaślepką, w tym karterze nie ma kanałów olejowych, ja się poddaję nie mam fioletowego pojęcia o co chodzi, domyślam się tylko że mam karter do wymiany 🙂

    #87399 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 771
    • Postów: 802

    Dziwna sprawa z tym wyciekiem.Zakładając że dziura została dobrze zaspawana to olej nie powinien się wydostać,ale aluminium ma to do siebie że nie jest łatwo szczelnie zaspawać dziurę.Dziwne jest również to że przy nowym karterze wystepuje ten sam problem.Wprawdzie nowy nie oznacza dobry – różnie z tym bywa.Może jest inny powód że olej wycieka tym „otworem” ?.Domyślam się że silnik to 4t,może pierścienie już nie trzymają kompresji i w skrzyni korbowej wytwarza się zbyt wielkie ciśnienie ? – może to jest powodem że olej szuka sobie ujścia ?,a najsłabszym ogniwem jest właśnie ta plastikowa zaślepka ?.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #87400 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    enter jaki to konkretnie skuter i model silnika np 139qmb ktory wytepuje tylko jako 4t
    czy jakiś inny to sporo pomoze

    #87413 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Dziadek100, a widziales kiedys 2t z olejem w silniku?:D

    #87418 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Standardowy chiński 4t 139qmb. Nowy karter ma logo producenta takie samo jak orginał ten seryjny który spawałem. Ten korek plastikowy jest fabrycznie wbity w karter choć nie wiem po co bo po wywierceniu go, tam nic nie ma , nie przechodzi na wylot przez ścianę karteru tam do łańcuszka rozrządu, na boki też nie ma żadnych kanałów, bardzo chciał bym wiedzieć po jakiego h…a w fabryce to nawiercili i zaślepili. Jak wyżej pisałem też pomyślałem że jest za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie chodzi o pierścienie ale o samą pojemność silnika, ale to błędna diagnoza bo standardowa odma jest jak była i jeszcze jest dorobiona druga o średnicy 10mm i na tych dwóch odmach nie ma szans na za duże ciśnienie w silniku. Stary karter zaczął ciec po przebiegu 16tyś km, z nieudolnymi próbami naprawy dobiłem do 19tyś km, a nowy przejechał raptem 400km i cieknie i z własnego już doświadczenia wiem że będzie ciekło coraz bardziej. Uszczelniaczem wału nie cieknie nic jest suchutki i wygląda celująco a to z uszczelniacza powinno ciec jak już. Drogi mam tragiczne a skuter rozwija znaczne prędkości i może poprostu karter jakoś pęka na dziurach, już tak kombinuję bo nie mam żadnego sensownego pomysłu. Bardzo mnie interesuje co to jest za otwór zaślepiony po co to jest i czemu ma służyć, bo w końcu po coś to zrobili ,łatwiej jest zrobić odlew i po sprawie niż zrobić odlew nawiercić i jeszcze zaślepić, po coś to musi być. Skuter jest mi bardzo potrzebny bardzo dużo jeżdżę a tu takie jaja , nie kupię następnego karteru nie znając przyczyny usterki bieżącego , nie chodzi nawet o koszty tylko o sporo pracy i sporo czasu którego za bardzo nie mam , a rozłożenie silnika na części pierwsze bardzo dokładne umycie każdego elementu i skręcenie go w całość zajmuje mi prawie cały dzień. Największym moim problemem jest moja niewiedza , bardzo chciał bym poznać odpowiedź na pytanie dlaczego mi cieknie olej z karteru, będę czytał odpowiedzi forumowiczów może któraś naprowadzi mnie na jakiś pomysł, bo narazie jestem bezsilny. Hm jak mówiłem wywierciłem w poprzednim karterze ten korek nagwintowałem i wkręciłem śrubę na klej efekt był niezły ale nie do końca satysfakcjonujący więc ten otwór zaspawałem ale nie o to chodzi, chodzi o to że jak wywierciłem ten korek to tam nic nie ma za korkiem jest ściana aluminium dookoła na boki ściana aluminium ten korek jest wbity w lite aluminium więc z kąd w ogóle pod tą zaślepką bierze się olej bo dobra korek może nie szczelnie być wprasowany ale na moje oko gdybym go wywiercił wiertłem czy np wypalił palnikiem sposób pozbycia się zaślepki jest nie ważny ważne jest to że nawet bez tej zaślepki olej nie ma prawa tamtędy wypływać, ale chyba mój olej o tym nie wie i wypływa nawet z zaślepką 🙂

    #87429 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    A próbowałeś wyciągnąć tą zaślepkę i odpalić silnik ?Sprawdź czy wtedy będzie tamtędy pluł olejem. Dziwna sprawa że praktycznie nowy karter już padł. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia o jakiej w ogóle zaślepce mówisz bo u mnie ( też 139QMB ) nigdy żadnej zaślepki nie widziałem ale to może dlatego że nie zwracałem na to uwagi.

    #87431 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    ent odpowiem ci w w ten sposob. znam budowe silnika lecz jest kilka „odmian”. jesli to nie bedzie problemem to pokaz jakas fotke / w duzej rozdzielczosci/ tego wycieku

    #87434 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 771
    • Postów: 802

    DooOminO napisał:

    Dziadek100, a widziales kiedys 2t z olejem w silniku?:D

    Tak widziałem – w miom skuterze 2t wyciekał mi olej z pod cylindra.Okazało się że uszczelka była żle założona (w fabryce odwrotnie ją założyli).Po drugie daruj sobie te genialne spostrzeżenia bo nic nie wnosisz poza nabijaniem sobie postów.

    #87437 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Oleju 2t nie ma jedynie w mieszance. Spostrzezenia dlaczego? Przeciez jest to forum i kazdy moze napisac swoja opinie

    #87438 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 771
    • Postów: 802

    DooOminO napisał:

    Oleju 2t nie ma jedynie w mieszance. Spostrzezenia dlaczego? Przeciez jest to forum i kazdy moze napisac swoja opinie

    Tobie potrzebna chyba jest opinia lekarska.Zauważ że Ty tutaj (i nie tylko tutaj)szukasz tylko zaczepki,nie piszesz na temat,nie pomagasz – czyli zaśmiecasz.Człowieku czy trzeba Ciebie rozpatrywać w kategoriach medycznych ?.

    #87439 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Takiej osobie jak Ty to bym dlugopisu do zlozenia nie dal nie mowiac juz o „kategoriach medycznych”

    #87440 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 771
    • Postów: 802

    Domyślam się że składanie długopisu zlecasz innym bo ta czynność przekracza możliwości twojego mózgu :).

    #87443 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    To byla przenośnia.-.-

    #87445 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    może ta zaślepka to otwór na czujnik poziomu oleju?

    #87454 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    do diuabla nie sprzeczac sie. Zrobi chlopak fotki bo bedzie bardziej wiadamo oco chodzi a tak to kazdy z nas jest w ciemnej d…

    #87505 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Jedyne co mi przychodziło do głowy to uszczelka pod cylindrem, ale skoro złożyłeś to jeszcze raz i jest źle…

    Masz teraz 90 cm3, jaki to zestaw? Ile mm średnicy, jaka firma, wymieniałeś wał, łożyska? Jeśli tak to na jakie?/

    Jedyne co znalazłem o smarowaniu tego silnika (strona 29 – 30): http://www.yamoto.no/images/139qm_motormanual.pdf

    A do chłopaków – Tak, powstały benzynowe silniki 2T z
    – układem smarowania gładzi cylindra, łożysk wału korbowego i sworznia tłoka opartym o pompę oleju i miskę olejową,
    – układem smarowania tylko łożysk wału korbowego,
    – rozrządem z 4T (działa w dwóch trybach, 2T i 4T w zależności od potrzeby – silnik rolniczy),
    – rozrządem zaworowo-tłokowym,
    – doładowaniem,
    – turbodoładowaniem,
    – kompresorem rootsa,
    – zmienną geometrią wydechu,
    – zmienną geometrią okna wydechowego,
    – wirowym napełnianiem cylindra (nieświadomie uwarstwili mieszankę),
    – cylindrem bez głowicy (to nie żart),
    – w układzie bokser,
    – u układzie V8.

    Wariacji i rodzajów tego silnika jest dużo, nawet taki gdzie rezonans nie ma znaczenia dla mocy silnika choć wydech dalej jest potrzebny do uzyskania pełnej mocy.

    Wszystkie te silniki miały podobną moc (oprócz tych z tłokami z noskiem) ze względu na wady zastosowanych rozwiązań, do tej pory przetrwał tylko pomysł zmiennej geometrii wydechu i lekkiego doładowania.

    Celowo nie wspomniałem o wtrysku w 2T bo o nim wszyscy wiedzą że jest a ja mógłbym rozpisać się o nim za bardzo.

    #87513 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Cylinder bez glowicy tzn samozaplonowe paliwo?:-P

    #87516 Reply
    OstRy
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 455
    • Postów: 465

    moze chodzi mu o tak zwane „ślepe cylindry” glowica i cylinder stanowia w nich jedna nierozbieralna calosc

    #87517 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Watpie bo tak jest w wielu silnikach np w pilach do drzewa. Dobra koniec offtopu

    #87523 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    DooOminO – tu masz taki silnik, nawet z turbo: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Opposite_piston_engine_anim.gif

    A co do problemu oleju, wygląda tak jakby olej nie mógł odpłynąć z komory zębatki i wylatuje tam gdzie może czyli właśnie tym korkiem. Inaczej mógłbyś stracić smarowanie rozrządu podczas jazdy.

    Tak to wygląda gdy spojrzy się na te schematy.

    #87528 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Ten z wikipedi to ma chyba zasade dzialania 2t? tzn wstrzykniecie mieszanki paliwowo-powietrznej sie tak odbywa

    #87577 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Tak, on jest silnikiem 2T, turbosprężarkę umieszcza się przed gaźnikiem nadciśnieniowym, wały korbowe mają smarowanie z olejem z miski olejowej i są połączone ze sobą np łańcuchem. Muszą chodzić asynchronicznie – oba mają kanały płuczące ale tylko jeden ma okno wydechowe, właśnie ten tłok zasłania je kiedy kanały płuczące są otwarte, w ten sposób można używać turbodoładowania. Ale jest to tylko jeden z typów silnika w którym można go używać doładowania.

    Takie konstrukcje potrafiły osiągać nawet 140 koni mechanicznych z litra pojemności. Niestety traciły wszystkie zalety lekkiego i małego silnika dwusuwowego.

    enter1978 – jakie łożysko masz na wale od strony zębatki rozrządu?

    #87583 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Przepraszam za offtop ale musze podziekowac degename za informacje bo nigdy o takim silniku nie slyszalem i jego dzialanie jest ciekawe 🙂

    #87673 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Nie pisałem bo mi laptop zdarł kopyta.
    Co do pytania degename , łożyska na wale są standardowe z wału a wał jest nowy Top Racing, ma raptem 4 tys km przebiegu.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Mam problem z karterem
Twoje informacje:




Back to top button