Malowanie sprayem

Witam planuje jutro zabrać się za pomalowanie mojego moto sprayem , chce zrobic rame czerwoną , plastiki i bak czarny a przedni błotnik i felgi na niebiesko :D wszystko matowe .
Jak sie do tego przygotować ? Co zakupic a i jest jakis odporny na temperaturę spray ? Bo chciałbym także pomalować cylinder ponieważ silnik jest czarny a cylinder srebrny, a no i wydech chciałem odmalować . jest to możliwe ?

1. zamiast sprayu proponuje plakatówke - efekt bedzie równie zajebiaszczy i trwały. Tzn bez odpowiedniego przygotowania powierzchni (czyszczenie, szlifowanie, podkład, odtłuszczenie) bedzie tragedia. Do tego dobry lakier a nie śpray. I do różnych powierzchni są różne lakiery (a przynajmniej podkłady/grunty).
2. Są farby odporne na temperature.. np do zacisków hamulcowych lub pieców - zwłaszcza że temperatura cylindra jakoś szalenie wysoka nie jest.
3. Malowanie cylindra chłodzonego powietrzem jest słabe bo obniża możliwość oddawania ciepła (i nie sugeruj się cylindrami malowanymi fabrycznie przez dobre firmy - tam to jest wliczone w projekt). Od biedy jakaś farba strukturalna (dająca strukture/porowatą powierzchnie) ale znowu trzeba widzieć do jakiej powierzchni (bo ma trzymać), powierzchnie przygotować.. itd
.
Jeżeli chcesz pojechać amatorką i śprajem (a na to sie zanosi bo pojęcia o tym nie masz) - to na końcu wyjdzie kupa. A po sezonie bedzie kupa z odpryskami.

Ale nie chce lakieru , ma to być wszystko matowe , lakierowane są ochydne jak dla mnie+ kask mam czarny matowy

a ty myślisz że jak coś jest lakierowane to od razu musi mieć połysk? są lakiery metalizowane, są i matowe.

No dobra , a dasz rade mi rozpisać co mam w takim razie kupić ? Bo zaraz wybieram sie do sklepu aby zakupic wszysykie potrzebne rzeczy s jutro chce się za to zabrać .
A ewentualnie później gdybyś miał chwilke czasu to byłbym wdzięczny gdybyś rozpisał co po kolei robić ;)
A no i ile mnie to wszystko tak mniej wiecej wyniesie .
A okej odpuszcze sobie malowanie cylindra a co z wydechem?

szczerze mówiąc to wszystko jest opisane w necie i silnie nie chce mi się go przepisywać a megafachurą w tej dziedzinie też nie jestem.
To co ci bedzie potrzebne i ile ci bedzie potrzebne zalezy od stanu tego co masz, materiału z jakiego jest i wielkości powierzchni do pokrycia.
Lakierowanie elementów wcale nie jest proste - plastiki np pracują i wymagają powierzchni/farby i bazy która bedzie elastyczna bo inaczej popęka błyskawicznie.
Są lakiery typu plasti dip (guma w sprayu) dają matowe powierzchnie, fajne w dotyku - ale np pomalowanie tym czaszy która zbiera uderzenia kamyczków i owadów może być słabe. Dlatego na czasze dobra jest twarda i trudno ścieralna powłoka a do tego raczej nie porowata - bo tego nie doczyścisz.
Inaczej sie maluje sprzęt na pokazy co się go wozi na przyczepce pod plandeką a inaczej coś użytkowanego na co dzień. Zwłaszcza jak jest narażone na działanie warunków atmosferycznych.

na pewno każdy element potrzebujesz wyszlifować do papieru gradacji 200-250-400, odtłuścić rozpuszczalnikiem lub benzyną ekstrakcyjną i potem malować z podkładem lub bez (lepiej z z). Trudno jest malowac sprayem duże powierzchnie bo to nie pistolet lakierniczy i pluje glutami. Z kolei na ramy/rury wychodzi masa lakieru bo 90% nie osiada na ramie.. itd. Do tego warto lepiej najpierw na czymś poćwiczyć bo nałożenie równej powierzchni bez zacieków wcale nie jest proste.
pooglądaj:
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=lakierowanie%20sprayem

o jezusie chrystusie matko przenajświętsza . chyba jednak odpuszczę sobie całą tą "fachową" robotę , i po prostu dam podkład i farbę .
Ten motorek ma tylko jakoś wytrzymać do końca tego sezonu , potem będzie sobie grzecznie stał w garażu .

no dobra , postaram się zrobić jak mówisz, a malować pewno i tak będzie ojciec bo on bardziej doświadczony itp .

to jak mówiłem - wal z plakatówki. wyjdzie podobnie.

zajechałem do sklepu z farbami ale jak gościu popatrzył na motor , wyliczył mi ile będzie mi potrzeba to wyszło mi na same farby ponad 100zł ...
więc suma sumarum zakupiłem spraye , podkład , benzynę ekstrakcyjną , papiery scierne i taśme malarska .
to co pomaluje ma wytrzymac aby do końca sezonu bo i tak pod koniec tego / początek następnego kupuje nowe moto .