Malossi Multivar - Jak poprawnie przygotować?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #169347
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    No i nadszedł ten dzień w którym wzbogaciłem się o Najdroższy, i „najlepszy” (zaraz po J. Costa) wariator. Malossi Multivar. W zestawie mam rolki 6x 7gr, sprężynę centralną białą, 3 naklejki, oraz piękną, rozbudowaną instrukcje obsługi. W 5 językach świata, niestety nie w Polskim. Wariator doskonałej jakości. widać, że nie żałowali na materiałach. Tulejka ma wysokość 39mm. Stop! Gdzieś, coś, kiedyś się dowiedziałem, że aby uzyskać większy v-max należy skrócić tulejkę. Na ile mm? Nie chciałbym też aby pasek ocierał o bendix jak to było w wariatorze wm motor.
    Tulejka z wariatora wm motor ma 38mm – czyli jest o 1mm krótsza od tulejki malossiego. Jak polecacie przygotować wariator (gramatura rolek, wysokość tulejki) na rozbudowany setup 72cm3 podany poniżej?

    Aktualnie na seryjnym napędzie, i rolkach 5gr osiąga max licznikowe 75-80 km/h przy czym wyje jak szatan,. a obroty tak wysokie, że boję się przycisnąć gazu do końca z obawy o wybuch silnika. Na seryjnym wariatorze już są bardzo duże luzy między wariatorem a tuleją. Nie wiem jak wysoka jest tulejka seryjna.

    #169352
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja kiedyś też myślałem, że im krótsza tulejka tym wyższa prędkość maksymalna. Niestety, nie do końca tak jest. Tulejka musi być taka jaka jest dostarczona z wariatorem czyli jaka jest jemu dedykowana. Tego się nie zmienia.

    Rolki załóż te dostarczone z wariatorem. Zobacz jak to będzie śmigać przez jakieś 300 km i potem zdecyduj co Ci nie odpowiada w pracy przekładni.

    Ja muszę już zmienić rolki, bo mi muli strasznie przy ruszaniu. te Top Racingi były już po 300 km wybite. Boję się co tam jest teraz… Myślę, że 0,5 g lżejsze Vicmy dadzą radę.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #169368
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Miałem Malossi multivara. Nic nie trzeba w nim skracać. Tylko go zamontować i śmigać. A co do sprężyny białej to kolega ją zamontował i mu się osiągi pogorszyły. A na seryjnej wszystko ładnie śmigało.

    #169576
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jak tam, Piotrze? Rozwaliłeś się, że nie piszesz nic jak chodzi Multivar?

    #169587
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Pewnie go rozpiłował bo myśliał że to coś pomoże.

    #169604
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Rysiu myśli, że jest taka szansa.

    #169605
    szczecin007
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Jak napisać coś na forum (zapytanie) ?

    #169608
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    wchodzi se w jakiś dział i na dole masz NOWY TEMAT W TYM DZIALE

    #169616
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    Szczeciniaku, chyba właśnie napisałeś… COŚ.
    Izdebeszczak nie będzie z tego jednak rad. Tak jakby. 😉

    #169637
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Po prostu nie mam czasu ani klucza pneumatycznego aby zainstalować owy wariator. Czeka w domu w pudełeczku.
    Środa, czwartek w robocie (z tego idzie ~140 zł dziennie), jutro w poniedziałek będę zajmował się wpłatą za części na konto racing-planet, a konkretnie za: Tajwańską głowicę, tajwańską klawiaturę zaworową, oraz bendix i papier uszczelkowy. We wtorek jest umówiony na odbiór części na stworzenie z przodu hamulca tarczowego zamiast bębna. Dopiero później może w piątek lub sobotę będę zajmował się wariatorem. Za pewne będzie jakiś Tutorial pt. „Wymiana Hamulca bębnowego na hamulec tarczowy hydrauliczny w Torosie F16”, również zgrzeszę nakręceniem filmiku jaką to moc będzie miało F16 po zakończeniu w nim prac. Przypominam, że 20 lipca do 27 lipca Toros będzie w Bieszczadach ;P

    #169639
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Po co Ci klucz pneumatyczny? Najprościej odkręcic wariator to wziąć 2 klucze. Jeden do odkręcenia wariatora a drugi do zablokowania go. Wkładasz go w przeciwtalerz (w te ząbki) jedną stroną a drugą gdzieś w przekładni blokujesz i odkręcasz. Ja tak zawsze robie i odkręcenie wariatora po zdjęciu obudowy zajmuje mi 20 sekund.

    #169641
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Quantumek napisał:

    Po co Ci klucz pneumatyczny? Najprościej odkręcic wariator to wziąć 2 klucze. Jeden do odkręcenia wariatora a drugi do zablokowania go. Wkładasz go w przeciwtalerz (w te ząbki) jedną stroną a drugą gdzieś w przekładni blokujesz i odkręcasz. Ja tak zawsze robie i odkręcenie wariatora po zdjęciu obudowy zajmuje mi 20 sekund.

    To, że Ty tak robisz nie znaczy, że ja tak będę robił. U mnie nie ma takiej możliwości, zawsze napęd jest skręcany mocnymi pneumatykami.

    #169644
    Quantumek
    Użytkownik
    • Postów: 716

    Ja też miałem torosa i jak dobrze kluczem przyblokujesz to odkręcisz. Ja tak kilka razy odkręcałem i nic się nie stało. A dokręcić wystarczy ile masz siły w rękach i po sprawie. Ja tak robiłem i jeżdziło. Oczywiście decyzja należy do Ciebie i zrobisz jak będziesz uważał.

    #169646
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Gdzieś w jakimś temacie zamieściłem złamane 2 klucze właśnie przez ten Twój sposób. Poszukaj.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button