Małe problemy przy prowadzeniu i z amortyzacją w Junaku

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Małe problemy przy prowadzeniu i z amortyzacją w Junaku

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Felek Felek 4 dni, 9 godzin temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #670805
    Zdjęcie profilowe ZimoT
    ZimoT
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam wszystkich!
    Ostatnio w moim Junaku pojawiły się dwa problemy: z prowadzeniem i z przednim widelcem. Nie wiem, czy są ze sobą powiązane:
    1. Kołysanie kierownicą na boki przy małych prędkościach,
    2. Brak amortyzacji nagłych nierówności.
    O ile kołysanie może być spowodowane (nie)zbieżnością kół po ostatnim naciągniu łańcucha, tak nie wiem, czym może być spowodowany ,,brak” amortyzacji. Chodzi tutaj o to, że zwykłe nierówności są dobrze tłumione, ale jeśli na przykład wjadę nagle w jakąś nawet niewielką dziurę to bije od razu w kierownicę- wstrząs nie jest tłumiony.
    Wracając do kołysania, pojawia się ono w przedziale prędkości 10-50 km/h i jest dosyć delikatne, później znika. Jeżeli ktoś ma pomysł, czym mogą być te problemy spowodowane, prosiłbym o odpowiedź. Z góry dzięki!

    Hejo
    #670808
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    np brak oleju w amortyzatorach.
    ale szkoda że nawet nie napisałes jaki to junak

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #670809
    Zdjęcie profilowe ZimoT
    ZimoT
    Użytkownik
    • Postów: 3

    W sumie możliwe… Dzięki!
    A maszyna to dokładniej Junak 904 😉

    Hejo
    #670853
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 74

    Nie wiem jaki masz przebieg na Junaku ale jest możliwy przeciek z lagów, stąd taki problem z amortyzacją.
    Chińskie amortyzatory wciąż jeszcze miewają z tym problemy, mógł się również trafić felerny egzemplarz.
    Sprawdź na postoju uginając kierownicę ciężarem ciała jak się lagi zachowują. Czy chodzą z lekkim oporem i płynnie amortyzują twój ciężar jak się opierasz albo czy nie uginają się nierównomiernie albo wręcz zbyt łatwo i nie stawiają oporu w ogóle. Jeśli na jednym z lagów pojawi się ciemna smuga to by oznaczać mogło wycieki. Mogą nie pojawić się na odkrytej powierzchni ale będą widoczne pod taką czarną gumowatą uszczelką po jej odchyleniu. Tak czy tak przy serwisie się je demontuje. Ich naprawa jest możliwa do zrobienia samodzielnie ale jest z tym trochę pracy i dłubania.
    Kołysanie na boki kierownicą jeszcze może być spowodowane niedokręceniem główki ramy albo problemów z łożyskiem kierownicy.

    #670877
    Zdjęcie profilowe ZimoT
    ZimoT
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Ok, dzięki! Zobaczę to jutro. A jak sobie dzisiaj jeździłem, to zauważyłem, że przy ostrym hamowaniu na przód szarpie kierownicą. Czy jest to powiązane?
    Aha, przebieg to 7500km 😉

    Hejo
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #670910
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 74

    Przy hamowaniu występuję jakieś naprężenia, jeśli przód motockla nie jest dobrze skręcony mogą się tam pojawiać w kierownicy różne drgania. Jak już będziesz to robił to warto też sprawdzić czy tarcza hamulcowa jest prosta, czy felga nie pokrzywiona i tym podobne sprawy.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie