Małe problemy przy prowadzeniu i z amortyzacją w Junaku

Witam wszystkich!
Ostatnio w moim Junaku pojawiły się dwa problemy: z prowadzeniem i z przednim widelcem. Nie wiem, czy są ze sobą powiązane:

  1. Kołysanie kierownicą na boki przy małych prędkościach,
  2. Brak amortyzacji nagłych nierówności.
    O ile kołysanie może być spowodowane (nie)zbieżnością kół po ostatnim naciągniu łańcucha, tak nie wiem, czym może być spowodowany ,brak" amortyzacji. Chodzi tutaj o to, że zwykłe nierówności są dobrze tłumione, ale jeśli na przykład wjadę nagle w jakąś nawet niewielką dziurę to bije od razu w kierownicę- wstrząs nie jest tłumiony.
    Wracając do kołysania, pojawia się ono w przedziale prędkości 10-50 km/h i jest dosyć delikatne, później znika. Jeżeli ktoś ma pomysł, czym mogą być te problemy spowodowane, prosiłbym o odpowiedź. Z góry dzięki!

np brak oleju w amortyzatorach.
ale szkoda że nawet nie napisałes jaki to junak

W sumie możliwe… Dzięki!
A maszyna to dokładniej Junak 904 :wink:

Nie wiem jaki masz przebieg na Junaku ale jest możliwy przeciek z lagów, stąd taki problem z amortyzacją.
Chińskie amortyzatory wciąż jeszcze miewają z tym problemy, mógł się również trafić felerny egzemplarz.
Sprawdź na postoju uginając kierownicę ciężarem ciała jak się lagi zachowują. Czy chodzą z lekkim oporem i płynnie amortyzują twój ciężar jak się opierasz albo czy nie uginają się nierównomiernie albo wręcz zbyt łatwo i nie stawiają oporu w ogóle. Jeśli na jednym z lagów pojawi się ciemna smuga to by oznaczać mogło wycieki. Mogą nie pojawić się na odkrytej powierzchni ale będą widoczne pod taką czarną gumowatą uszczelką po jej odchyleniu. Tak czy tak przy serwisie się je demontuje. Ich naprawa jest możliwa do zrobienia samodzielnie ale jest z tym trochę pracy i dłubania.
Kołysanie na boki kierownicą jeszcze może być spowodowane niedokręceniem główki ramy albo problemów z łożyskiem kierownicy.

Ok, dzięki! Zobaczę to jutro. A jak sobie dzisiaj jeździłem, to zauważyłem, że przy ostrym hamowaniu na przód szarpie kierownicą. Czy jest to powiązane?
Aha, przebieg to 7500km :wink:

Przy hamowaniu występuję jakieś naprężenia, jeśli przód motockla nie jest dobrze skręcony mogą się tam pojawiać w kierownicy różne drgania. Jak już będziesz to robił to warto też sprawdzić czy tarcza hamulcowa jest prosta, czy felga nie pokrzywiona i tym podobne sprawy.