Malaguti Firefox F15 po wymianie cylindra NIE ODPALA

Witam, po wymianie cylindra i tłoka na 70cc, choć kupowałem z allegro i nic nie pisze jest praktycznie identyczny jak 50cc różni się jedynie delikatnie na zewnątrz. Nie wymieniłem łożyska i uszczelki między silnikiem a cylindrem, później doczytałem że zawsze należy wymieniać no ale było za późno. Skuter chodził bardzo ładnie odpalał na strzała, po przejechaniu 30km coś już szwankował ale jeszcze odpalał gasł trzabylo mu ustawiać duże obroty na gaźniku żeby odpalił. Przejechałem około 1km skuter jakby się zagrzał i już nie chciał odpalić, tłok spuchł bo kopka przestała już chodzić tak jak wcześnie. Teraz raz odpalił po wlaniu paliwa do cylindra. A jak chciałem go tak samo odpalić na drugi dzień to nic dalej nie chciał odpalić. Iskra jest, kompresja tez ale sprawdzałem tylko przytykając palca do cylindra. Wcześniej była taka sama więc raczej nie. Kranik wymieniony, sprawdzałem podciśnienie to działa chyba że gdzieś dalej ma problem. Na świecy czuć benzynę. Nie mam pojęcia co to może byc proszę o pomoc.

Zmierz kompresję manometrem bo wiesz gdzie można wsadzić sobie palec ? :smiley: Jeżeli kompresja będzie słaba, poniżej 7-8 Bar to spada również podciśnienie i może nie zapalać, dodatkowo jak spuchł Ci tłok to mogło złapać pierścienie i nie odpalisz. bez rozebrania góry nic nie ustalisz. Ja kupując ten chiński zestaw dokupiłem tłok power force za 60 zł i nic nie puchnie. Wcześniej zajechałem 2 zestawy Airsala a ta china daje radę z tym tłokiem.

przecież to ksiazkowa druciarnia.
Wymiana cylindra bez zmiany uszczelek, bez podkręcenia paliwa w gaźniku mimo że powiekszył pojemnośc o 50%. Przegrzał i zabił go w te 30 kilometrów.
Jest cylinder do wymiany i tym razem z poprawna regulacją gaźnika.

Ty poważnie uważasz, że 50ccm i 70 ccm różnią się delikatnie wyglądem ? Sprzedaj ten skuter, ale zanim sprzedasz to zmierz sobie średnicę tłoka w 50ccm i 70ccm i wtedy dowiesz się czy różnią się tylko wyglądem. Zmieniasz cylinder to i zapotrzebowanie na mieszankę wzrasta. Chcesz aby to miało ręce i nogi to zmiana gaźnika chociaż na 17,5mm, optymalnie 19mm. Do tego jak pisze Wombat porządna regulacja gaźnika, ale widząc po tym co piszesz nie dasz rady tego ogarnąć.

Gaźnik jest 17,5 mm uszczelki były wymieniane na nowe jedynie pomiędzy silnikiem a cylindrem nie dałem tam jest ta co była wcześniej. 50cc a 70cc to jest 50% pojemności? Nieźle nieźle.

A ile to jest 50% z 50ccm ? to 25ccm + 50ccm= 75ccm. Więc o ile % zwiększyłeś pojemność ? Zmieniłeś dyszę główną ? Wywaliłeś zwężkę w filtrze powietrza ? Pomiar kompresji manometrem to możemy wtedy myśleć dalej, założyłeś używaną uszczelkę, która wcześniej została zgnieciona więc kompresja może uciekać. Bez pomiaru nie ma punktu odniesienia.

Po za tym, jeżeli między cylindrem a karterem zostawiłeś uszczelkę od 50ccm i założyłeś do 70ccm to ta uszczelka zasłania kanały cylindra bo tuleja w 50ccm ma mniejszą średnicę. Po spuchnięciu tłoka i zgaśnięciu silnika kopka się nie blokuje bo prawie natychmiast da się uruchomić silnik na nowo. Prawdopodobnie wysypało Ci się łożysko korby albo wypadło zapięcie sworznia tłoka lub założyłeś tłok odwrotnie. To, że silnik ma “kompresję” nie oznacza, że ją ma. Miałem sytuację, w której wypadło zabezpieczenie tłoka. Można było kopać i opór na kopce był ale dmuchał tylko 3,5Bar ciśnienia sprężania. Po demontażu cylindra moim oczom ukazał się obraz totalnej destrukcji. Jedyną przyczyną takiego stanu rzeczy z jakim się zmagasz był błąd montażu.