Magnus lifan montaz 2 zycie

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #683755
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Witam wszystkich serdecznie postanowiłem zabrać się za naprawę skutera który stoi rozebrany w garażu i chciałbym przywrócić mu życie. Mianowicie jest to z tego co widzę na skuterze Magnus clasic w dowodzie rejestracyjnym mam LIFAN LF50Q-8F/SG50Q-8F. Po oględzinach okazało się że w głowicy mam dziurę (załączone foto) czy ktoś mógłby pomóc mi znaleźć taką aby pasowała nie chciałbym źle ³zamówić A widzę że na serwisach jest tego od groma nie chciałbym czegoś źle zamówić. https://megawrzuta.pl/filesgroup/6c0934b2ec104ba88f974709107af05d.html

    #683756
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    to jest brudne i niewyraźne zdjęcie fragmentu czegoś…
    poszukaj symbolu silnika na bloku silnika – coś jak 139QMB albo 1PE40QMB.. i wtedy już będzie łatwo.

    Symboli szukaj w tych miejscach:
    https://49ccscoot.proboards.com/thread/2359/identifying-engine

    #683757
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Dodałem 5 zdjęć różnych jeżeli chodzi o symbol 12210-1p39fmb ale nigdzie nie widzę na Internecie takiego.

    #683758
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:
    #683759
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    1p39fmb (139FMB)
    jest do tego sporo gratów
    dfdf

    #683760
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Czyli trzeba mierzyć? Po modelu nie znajdę?

    #683761
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    co mierzyć?
    no przecież masz model. znajdujesz do 139fmb.. dla pewności możesz porównać ze swoimi zdjęciami i z bani

    #683762
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Tak tak już właśnie szukam dzięki wielkie za tak szybką pomoc.

    #683764
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Jeszcze pytanie szukam takiej sruby nr 10.
    https://zapodaj.net/afa3a1229ceab.jpg.html

    #683766
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:
    #683836
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Mam problem z odkreceniem tej obudowy za cholerę nie chce zejść wszystkie sruby odkrecone lekko się rusza ale nie mogę zdjąć.
    https://zapodaj.net/387a8be1a2534.jpg.html

    #683842
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Jeżeli odkręciłeś wszystkie śruby to musi zejść. Osadzona jest na tulejkach ustalających, także musisz ściągać prosto. Może ktoś nie dał tam oryginalnej uszczelki tylko silikon i trzyma?

    W każdym bądź razie mam nadzieję, że nie oddzielasz tej pokrywy śrubokrętem/przecinakiem.

    #683904
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Dzięki za odp. Nie nie przecinak nie poszedl w ruch wszystko z głową. Nożyk i rezanie udało się ktoś to chyba jakimś klejem potraktował bo to nawet nie był silikon. Miałbym jeszcze kilka pytań. Po zdjęciu obudowy moim oczom ukazał się taki widok porwany smuteczek czy to ma jakiś wpływ czy?
    https://zapodaj.net/b8547155c4748.jpg.html
    Po 2 chciałbym zrobić już taki w miarę generalny remont skoro będę miał wszystko rozebrane mianowicie wszystkie uszczelki, gumki, oringi, podkładki, olej, łańcuszek, świeca, filtr. Pytanie jak wygląda sprawa z cylindrem i glowica? powinno się to zmienić jak sprawdzić czy wystarczy zmienić same zawory (jeden przepuszcza) gumki zaworowe, tłok z pierscieniami? Jak wygląda sprawa sprzęgła jak sprawdzić czy jeszcze zostawić czy lepiej zmienić. Sprawdziłem luzow nie ma a co poza tym.

    #683907
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Odnośnie cylindra – jeżeli decydujesz się na budżetowe, chińskie części to rozważ dokupienie lepszego jakościowo tłoka. Całość dłużej pochodzi i będziesz zadowolony.

    Co do głowicy – musisz mieć ściągacz kamieni zaworowych lub zestaw do demontażu zaworów. Czy jest to konieczne? Tak. Rozebrać głowicę jesteś w stanie bez tych narzędzi, ale złożyć już nie dasz rady. Co do samej diagnostyki – serwisówka do silnika 139FMB podaje wszystkie wymiary i limity wymiarów elementów, a także informuje na co warto zwrócić uwagę. Jeżeli zdecydujesz się na zakup nowej, budżetowej głowicy to również licz się z tym, że będzie potrzeba jej rozłożenia, bo będzie wymagała docierania zaworów.

    Co do sprzęgła – elementy sprzęgła należy ocenić organoleptycznie i pomierzyć. Również wszystkie informacje jak wyżej – w serwisówce.

    #683921
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Co do ściągania i zakladania zaworów mam opanowane bez specjalnego ściągacz 😉 jeśli chodzi o serwisowke z wszystkimi wymiarami masz może jakiś namiar link? Co do głowicy to chodzi mi czy kupować całą nową czy jest sens czy wymiana właśnie podzespołów zawory itp.

    #683940
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Zawory, sprężyny zaworowe, uszczelniacze sobie wymienisz. Ciekawe co zrobisz z zużytymi gniazdami zaworowymi. Spasujesz nowe zawory do starych gniazd?

    #684083
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Części przyszly zabieram się za składanie nowa glowica zabrałem się za rozkręcenie w celu dotarcia zaworow ku mojemu zdziwieniu okazało się że zawory są dorarte;) chciałbym się dowiedzieć czy aby biegi dobrze chodzą i tak to ma wyglądać dodaje filmik który nakrecilem. Dziękuję za odpowiedź. https://www.szybkiplik.pl/CYjieRCyZa

    #684087
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Kręć sobie za wałek i sprawdzaj, czy wszystko gra. Wtedy będzie Ci łatwiej zapiąć biegi i znaleźć luz. Jak wszystko będzie działać to składaj. Łożyska skrzyni biegów poszły nowe? Jak w ogóle pod względem technicznym wygląda wał korbowy i jego łożyska?

    #684094
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Ale pytanie co do filmiki który dodałem tak ma chodzić czyli wskakuje 1 2 3 4 i zatrzymuje się w połowie?

    #684097
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Dodaje link do filmiku https://youtu.be/NRMia-rsSXY

    #684124
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Tłumaczę Ci, żebyś złapał za wałek – tam gdzie przykręcasz koło zębate. Jak bawisz się biegami to kręć równocześnie wałkiem. Jak robisz to na postoju to bieg może się nie zapiąć. Sam zobaczysz, czy jest prawidłowo, bo znajdziesz wszystkie biegi, a zarazem znajdziesz luz.

    Nie mam tego w rękach. Chodzić chodzi, ale jak to sobie głowy nie dam uciąć.

    #684218
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:
    #684230
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Podaj wymiary, albo chociaż połóż coś koło tego. 9 x 5,5 x 14 mm to tulejka pompy oleju.

    #684257
    kondi169
    Uczestnik
    • 1
    • 14Postów:

    Wymiary jakby podobne dodaje nowe foto. Tam w tej tuleje jest jakby druga ale to jest stale w całości element.
    https://zapodaj.net/95e5abe7932ca.jpg.html

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button