Luzy na wale 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #151531
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    Witam. Mam pytanie odnośnie wału. Dziś rozmawiałem z mechanikem w sprawie luzow na wale i powiedział mi że wał ma chodzić na boki. Jak to z tym jest ? Wał ma siedzieć sztywno w karterach, czy ma mieć ten luz ?

    #151538
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    U mnie chodzi ale też nie wiem czy powinien. Wydaje mi się, że tak. Ale mówię – wydaje mi się.

    #151547
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    U mnie wał siedzi sztywno. Obraca się tylko w prawo lub w lewo. Wał nie powinien latać na różne strony, ponieważ mógłby uszkodzić iskrownik, oraz pasek napędowy. Łożyska, a zarazem wał do wymiany. 😉

    #151558
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    izdebski12 tylko problem u mnie jest z tym że to jest nowy wał. Mam na nim zrobione może z 1000 km. Trochę też kosztował bo chyba jakieś 250 zł. Nie jest to chiński wał.Wszyscy mówią że mogę wkleić łożyska na klej, albo podgrzac kartery i schodzić wał i wtedy spróbować jeszcze raz to złożyć. U mnie nie ma luzów na wale. luzy są bo łożyska ruszają się w karterach. Da radę coś z tym zrobić ?

    #151566
    peciula
    Użytkownik
    • 8
    • 143Postów:

    A przypadkiem nie obracały się łożyska w karterze??

    #151568
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    peciula wszystko możliwe. Łożyska słychać jak chodzą w karterach.

    #151571
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    U mnie jak łożyska poszły wał chodził na boki i do przodu, po wymianie siedzi sztywno i nie ma mowy żeby go ruszyć.

    #151572
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    U mnie ponoć mechanik nie spunktował łożysk i karterów. Pewnie dlatego mam taki luz.

    #151574
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Taki luz może być, nic złego się nie dzieje. Po prostu bieżnia łożyska jest trochę szersza. Przy pracy silnika obroty są tak duże że wał nie lata na boki, dodatkowo trzyma go prądnica i łańcuszek rozrządu więc wszystko będzie ok.

    #151576
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    tylko u mnie leci olej z uszczelniacza od strony wariatora. Uszczelniacz wymieniany parę razy, ale przez ten luz wału olej cały czas leci. To mnie denerwuje. Nie chce mi się czyścić całego napędu co tydzień, bo jest cały w oleju. Ciągle dolewanie, ciągle sprawdzanie i czyszczenie po około 2 miesiącach stało się irytujące i chciałbym wreszcie zrobić z tym porządek…

    #151586
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Jakubie, widzę, nawet dobrze główkujesz. 😀

    Docelowo, będziesz chyba zmuszony wymienić kartery i to obie połówki, żeby za parę chwil znowu nie zaglądać do wału, wariatora, uszczelniaczy czy nawet cylindra (niwelowanie luzów w materiale poprzez punktowanie, klejenie i tym podobne kombinacje to strata czasu, pieniędzy i nerwów).
    Trzymaj się ciepło, młody, potem daj tutaj znać, jakich postępów dokonałeś w tym temacie.

    #151593
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • 104Postów:

    Kup lepszy simering. Możesz pokusić sie o kierunkowy, dwuwargowy ewentualnie ciut ciaśniejszy. Simering chiński “oryginalny” nie jest dobrej jakości. Minimalne (do 1mm) boczne luzy wału nie mają wpływu na działanie silnika- nie mają też wpływu na uszczelnienie na simeringach.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button