Luzy na świecy

Witajcie, ostatnio przy wymianie świecy lekko przekręciłem świece i teram mam luzy... jeździ chyba normalnie, ale słychać przy odpalaniu na kopnik, że uchodzi kompresja. Czy pozostaje mi wymiana cylindra? czy jest ubytek mocy podczas przejazdów?

wymiana głowicy, przegwintowanie lub wstawienie cewki gwintującej, nie pamiętam jak to sie nazywało

Jest luz przy wkręcaniu czy gdy świeca jest już wkręcona do końca? Jeśli to pierwsze to normalne zjawisko. Jeśli to drugie to jak pisze madi to jedynie wstawienie tej cewki, bo gwintu nie możesz powiększyć, bo byś musiał dać inny rodzaj świecy. Jeśli to 2T to najtaniej wymienić samą głowicę, jak 4T to już większy problem.

niestety to 4T, chyba raczej zostanie mi wymiana cylindra... jeśli zostaje tylko to, to proszę Was o jakieś linki do tutków wymiany.

wpisz w yt i będziesz miał.

Joachim napisał:

niestety to 4T, chyba raczej zostanie mi wymiana cylindra... jeśli zostaje tylko to, to proszę Was o jakieś linki do tutków wymiany.

Wymiana tylko głowicy świecę masz wkręcaną w głowicę otwór między zaworami.

W miejsce zerwanego gwintu, można wkręcić stalową redukcję, tak jak się to robiło w Simsonach, z tym że ta redukcja musiałaby być mniejsza -świeca 4T.
(Robota u tokarza).

To się nie opłaca, tu ma głowicę;
http://moto.allegro.pl/glowica-z-zaworami-wilga-romet-quest-vapor-4t-i2259799871.html

Gwint świecy jest dość głęboki, więc może go nie zerwałeś, a za bardzo spłaszczyłeś (uszkodziłeś) pierścień uszczelniający świecy (nad gwintem swiecy). Jeżeli sam gwint trzyma (świeca powinna się lużno wkręcać) to może pomóc założenie nowej świecy.

Dla zainteresownych możliwe usterki świec zapłonowych
http://www.jednoslad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=114:usterki-apwiec-zapasonowych-tutorial&catid=13&Itemid=19

możliwe ze wkręcił krzywo świecę ( w skuterze to jest masakra żeby to odkręcić i wkręcić raz to mi świeca wpadła tam do środka i musiałem odkręcać plastiki w około żeby ja wyjąć )

a czy może być przez to ubytek przy prędkości? jak ruszam świecą to ona cała się "giba". Zobaczę jutro, jadę do szkoły ok. 30km to opiszę jak i co.

Ja mam taką głowicę seryjną z cylindra 50ccm, jest po 1700km tak że nówka nigdy nie była odkrecana świeca tak ze jest wzorowy gwint jak chcesz oddam ci ja za darmo bo mi jest nie potrzebna, wręcz mi przeszkadza, wyślij tylko pieniadze za wysyłkę (ile taka wysyłka moze kosztować? nie mam fioletowego pojęcia).

Kolego, dzięki za chęci, lecz nie wiem czy będzie pasować ponieważ to jest 80ccm (sorki jeśli nie wspomniałem) i nie wiem czy wymieniałem także głowicę.

będzie pasować

za ok 40zł można kupić zestaw do regeneracji gwintów, według mnie opcja dużo trwalsza gdyż wkładka wykonana jest z dość twardej stali.
głowicę trzeba ściągnąć przy naprawie

enter1978 ja bym z chęcią wzioł tą głowice jak ci nie potrzebna