Luzy na korbowodzie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #209096 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Jak sprawdźić i mieć pewność że korbowód nie ma luzów ?
    Oraz czy jest prosty . Pomóżcie .

    Pozdrawiam.

    #209097 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    korba nie skrzywi się, może się jedynie urwać przy nadmiernym obciążeniu. (seryjne skutery nie cierpią na tę przypadłość)
    Luz sprawdzisz rozbierając głowice, ściągając cylinder, cofasz tłok w najniższe położenie(tzn. do tyłu) i sprawdzasz luz góra/dół to znaczy delikatnie popychając tłok w stronę skrzyni korbowej, jeżeli wyczujesz nadmierny luz wtedy trzeba przymiećrzać się do wymiany wału korbowego+łożyska. luz nie powinien przekraczać 1-2mm. zresztą duży luz słychać bo w silniku coś stuka

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #209098 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    nie wiem ile w tym % prawdy , ale u mnie to się sprawdźiło , jak masz sam wał i weźmiesz go do ręki to chwyć za korobwód , i od góry uderz w niego ,jak zadzwoni to do wymiany , u mnie tak było seryjny dzwonił , a na nowym prawie nic nie było słychać

    #209099 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Oo.. Andrzej ❗ :mrgreen:
    No ja jeszcze dodam, że a boki jak ruszasz korbowodem, to powinien mieć lekkie luzy (tak jest od nowości), nie może być na sztywno, a góra dół to już nie może być luzów, no chyba że jakieś takie znikome, ale wtedy już trzeba szykować powoli kaskę na nowy wał 🙄

    #209100 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Wiec tak. Jako iż własnie zatarłem wał przez korbowód to mogę coś na ten temat powiedziec.
    1.Slychac na wlaczonym silniku jak dzwoni (trzeba się wsluchać i to słychać)
    2. Sprawdza się też tak jak napisal wrona, walić ręką od góry (tylko wał musisz mieć w ręce nie w silniku ;p)
    Jeżeli wiesz już ze coś jest nie tak to można albo wymienić korbe z łożyckiem albo kupić wał. W moim przypadku wymiana korby a kupno nowego wału to była praktycznie ta sama kasa więc kupiłem nowy

    #209101 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Tzn opinia dobrego mechanika była pozytywna.Powiedział że pośmigam jeszcze trochę na tym wale. Tyle że stała się smutna rzecz i tłok uderzył w głowice . Dlatego z tąd mój temat.

    #209102 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    jaki motyw , ale co jakos zaraz po złożeniu czy w czasie jazdy?? może łożysko igiełkowe szlak trafił to od tłoka

    #209103 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Nie. Odrazu po złożeniu. Wydaje mi się że nie była zachowana odległość głowicy od tłoka ..
    Dlatego to się stało . Głowice była seryjna i chyba już kilka razy planowana.

    #209104 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    może zły tłok był , ale jak mówisz że głowica była planowana , to pewnie dlatego , kup nowy tłok , załóż , złoż wszystko , sprubuj ręką obrócić wałem , jak się o góry zablokuje to kup nową głowice , a jak się nie zablokuje , to do tłoka przyklej miedziany drucik , taśmą najlepiej , złoż i znowu ręką obróć wałem, wyciągnij drucić , i sówmiarką zmierz grubość, zapytaj przemasa jaka powinna być właściwa bo ja nie pamiętam , i jak okaże się zamała , to albo podkładką pod cylinder albo , tak jak przy pierwszej sytuacji , nowa głowica

    #209105 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    no ale przedtem odpalił czyli dało się obrócić więc to musi być minimalnie,

    #209106 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    No dokładnie a jeśli drucik się nie spłaszczy wogólę to tzn cze jest ok ?

    #209107 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    z tego co wiem powinine się torche spłaszczyć , ale tam jest tajkis okreslony wymiar ,

    #209108 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    po 1 to się wkłada tam kawałek cyny bo jest bardziej plastyczny niż miedziany drut grubości conajmniej 1mm, nie wiem czy z miećdizanym drutem wał obrócisz w ogole ale ok.
    najlepiej kawałek cyny nakleić na tłok równolegle do sworznia tak aby drucik kończył się idealnie na końcu tłoka.
    przekręcić wał kilka razy ściągnąć drucik delikatnie i zmierzyć grubość na obu jego końcach jak będzie różna wyciągnąć średnią arytmetyczną, odległość powinna być odpowiednio:
    cylinder do 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,70 – 0,90mm
    cylinder do 70 cc (chłodzony cieczą) 0,55 – 0,75mm
    cylinder od 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,85 – 1,00mm
    cylinder od 70 cc (chłodzony cieczą) 0,65 – 0,85mm

    Ja miałem malossi 70 to odstęp ten był koło 2mm więc stoczyłem u tokarza cylinder od tej strony gdzie głowica nachodzi tak aby odstęp wyniósł 0.8mm

    #209109 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Aha. Czyli już wszystko rozumiem gdybyś nie stoczył cyla to by pewnie tłok uderzył w glowice?

    #209110 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    nie, właśnie była za duża przerwa.

    #209111 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Aha. Czyli słaba moc ? 😀
    Ja musiałem mieć odwrotnie?

    #209112 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Max_94 napisał:

    Aha. Czyli słaba moc ? 😀
    Ja musiałem mieć odwrotnie?

    Stoczył= zmniejszył objętość = zwiększył kompresję = poprawił osiągi

    #209113 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 325
    • Postów: 89 837

    Aha czyli już wszytko rozumiem. Temat chyba do zamknięcia.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #209103 in Luzy na korbowodzie.
Twoje informacje:




Back to top button