Luzy na korbowodzie.
- This topic has 17 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 11 years, 7 months temu by
Anonim.
-
AutorWpisy
-
15 stycznia 2011 dnia 14:34 #209096
Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Jak sprawdźić i mieć pewność że korbowód nie ma luzów ?
Oraz czy jest prosty . Pomóżcie .Pozdrawiam.
15 stycznia 2011 dnia 14:43 #209097Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
korba nie skrzywi się, może się jedynie urwać przy nadmiernym obciążeniu. (seryjne skutery nie cierpią na tę przypadłość)
Luz sprawdzisz rozbierając głowice, ściągając cylinder, cofasz tłok w najniższe położenie(tzn. do tyłu) i sprawdzasz luz góra/dół to znaczy delikatnie popychając tłok w stronę skrzyni korbowej, jeżeli wyczujesz nadmierny luz wtedy trzeba przymiećrzać się do wymiany wału korbowego+łożyska. luz nie powinien przekraczać 1-2mm. zresztą duży luz słychać bo w silniku coś stuka15 stycznia 2011 dnia 15:12 #209098Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
nie wiem ile w tym % prawdy , ale u mnie to się sprawdźiło , jak masz sam wał i weźmiesz go do ręki to chwyć za korobwód , i od góry uderz w niego ,jak zadzwoni to do wymiany , u mnie tak było seryjny dzwonił , a na nowym prawie nic nie było słychać
15 stycznia 2011 dnia 15:13 #209099Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Oo.. Andrzej ❗
No ja jeszcze dodam, że a boki jak ruszasz korbowodem, to powinien mieć lekkie luzy (tak jest od nowości), nie może być na sztywno, a góra dół to już nie może być luzów, no chyba że jakieś takie znikome, ale wtedy już trzeba szykować powoli kaskę na nowy wał 🙄15 stycznia 2011 dnia 15:27 #209100Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Wiec tak. Jako iż własnie zatarłem wał przez korbowód to mogę coś na ten temat powiedziec.
1.Slychac na wlaczonym silniku jak dzwoni (trzeba się wsluchać i to słychać)
2. Sprawdza się też tak jak napisal wrona, walić ręką od góry (tylko wał musisz mieć w ręce nie w silniku ;p)
Jeżeli wiesz już ze coś jest nie tak to można albo wymienić korbe z łożyckiem albo kupić wał. W moim przypadku wymiana korby a kupno nowego wału to była praktycznie ta sama kasa więc kupiłem nowy15 stycznia 2011 dnia 15:30 #209101Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Tzn opinia dobrego mechanika była pozytywna.Powiedział że pośmigam jeszcze trochę na tym wale. Tyle że stała się smutna rzecz i tłok uderzył w głowice . Dlatego z tąd mój temat.
15 stycznia 2011 dnia 15:49 #209102Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
jaki motyw , ale co jakos zaraz po złożeniu czy w czasie jazdy?? może łożysko igiełkowe szlak trafił to od tłoka
16 stycznia 2011 dnia 10:54 #209103Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie. Odrazu po złożeniu. Wydaje mi się że nie była zachowana odległość głowicy od tłoka ..
Dlatego to się stało . Głowice była seryjna i chyba już kilka razy planowana.16 stycznia 2011 dnia 12:38 #209104Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
może zły tłok był , ale jak mówisz że głowica była planowana , to pewnie dlatego , kup nowy tłok , załóż , złoż wszystko , sprubuj ręką obrócić wałem , jak się o góry zablokuje to kup nową głowice , a jak się nie zablokuje , to do tłoka przyklej miedziany drucik , taśmą najlepiej , złoż i znowu ręką obróć wałem, wyciągnij drucić , i sówmiarką zmierz grubość, zapytaj przemasa jaka powinna być właściwa bo ja nie pamiętam , i jak okaże się zamała , to albo podkładką pod cylinder albo , tak jak przy pierwszej sytuacji , nowa głowica
16 stycznia 2011 dnia 13:29 #209105Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
no ale przedtem odpalił czyli dało się obrócić więc to musi być minimalnie,
16 stycznia 2011 dnia 20:08 #209106Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
No dokładnie a jeśli drucik się nie spłaszczy wogólę to tzn cze jest ok ?
16 stycznia 2011 dnia 20:31 #209107Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
z tego co wiem powinine się torche spłaszczyć , ale tam jest tajkis okreslony wymiar ,
16 stycznia 2011 dnia 22:07 #209108Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
po 1 to się wkłada tam kawałek cyny bo jest bardziej plastyczny niż miedziany drut grubości conajmniej 1mm, nie wiem czy z miećdizanym drutem wał obrócisz w ogole ale ok.
najlepiej kawałek cyny nakleić na tłok równolegle do sworznia tak aby drucik kończył się idealnie na końcu tłoka.
przekręcić wał kilka razy ściągnąć drucik delikatnie i zmierzyć grubość na obu jego końcach jak będzie różna wyciągnąć średnią arytmetyczną, odległość powinna być odpowiednio:
cylinder do 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,70 – 0,90mm
cylinder do 70 cc (chłodzony cieczą) 0,55 – 0,75mm
cylinder od 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,85 – 1,00mm
cylinder od 70 cc (chłodzony cieczą) 0,65 – 0,85mmJa miałem malossi 70 to odstęp ten był koło 2mm więc stoczyłem u tokarza cylinder od tej strony gdzie głowica nachodzi tak aby odstęp wyniósł 0.8mm
16 stycznia 2011 dnia 22:28 #209109Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Aha. Czyli już wszystko rozumiem gdybyś nie stoczył cyla to by pewnie tłok uderzył w glowice?
16 stycznia 2011 dnia 22:29 #209110Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
nie, właśnie była za duża przerwa.
16 stycznia 2011 dnia 22:33 #209111Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Aha. Czyli słaba moc ? 😀
Ja musiałem mieć odwrotnie?17 stycznia 2011 dnia 09:46 #209112Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Max_94 napisał:
Aha. Czyli słaba moc ? 😀
Ja musiałem mieć odwrotnie?Stoczył= zmniejszył objętość = zwiększył kompresję = poprawił osiągi
17 stycznia 2011 dnia 11:35 #209113Anonim
Gość- 4 533
- 89 923Postów:
Aha czyli już wszytko rozumiem. Temat chyba do zamknięcia.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.