Luz na główce ramy

Witam

mam problem bo zauważyłem że na główce ramy zrobił się lekki luz i przy hamowaniu czuję to na kierownicy.
Po dalszych oględzinach stwierdziłem, że chyba wystarczy dokręcić u góry śrubę.

Tylko teraz nie wiem z jaką siłą, czy w ogóle dokręcać, czy w serwisie mi to zrobią na pierwszym przeglądzie w ramach gwarancji?

Jak masz skuter na gwarancji i bedziesz jechal na przeglad to powiedz im o tym,sam nic nie kombinuj.

Sam nic nie rób najlepiej, jak będziesz na przeglądzie to powiedz im co i jak i oni powinni ci to zrobić ;)

no dobra Panowie ,, a tak się wtrące ,,, wiecie jakim momentem [Nm] takie łożysko (nakrętkę ) trzeba skręcać ?

Podejrzewam że nawet Ci ludzie w serwisie nie mają zielonego pojęcia o tym z jaką siłą. Siła jest pewnie określana w stopniu "heniu mocniej bo odpadnie" albo "henio ale żeś to k.... przykręcił"

Panowie jest taka pulikacja dotyczaca naprawy chiśńkich skuterów - książka taka :) na allegor ok 60 zł .. Mam pytanie czy tam sa równeiz podane jakieś wartości momentów dokręcania chociaz ważniejszych połączeń ? (wzorem książek i serwisówek do samochodów) powiem tak jakby kto wiedział czy cos takiego w ksażce jest albo spojrzał jak taka ma to bym wiedział czy warto kupować :) warto dokręcac to wszytsko znamionowo jak powinno być , przynajmniej się tak w samochodach robi i jest ok. Nawet w przypadku główki ramy , mając dane kolega by wziął klucz dynamometryczny i po sprawie (jeśli oczywiście ma skuter po gwarancji )

Pewnie są podane momenty. Pytanie tylko - czy się opłaca wydawać 60 zł na książkę ? Budowa skutera jest bardzo prosta. A jak już się uprzesz co do tego momentu to w necie pewnie coś znajdziesz.

No wreszcie dokręciłem główkę ramy. Luzów już nie ma.... no może minimalny. Ustawiłem tak że jest bardzo leciutki opór na kierownicy a nie tak jak wcześniej że kierownica latała swobodnie a przy tym cały czas były luzy. Jest tak że kierownica lekko chodzi ale mały opór jest.

I teraz pytanie czy taki lekki oporek może być czy jednak ma się "szelontać" bez żadnego oporu? Bo jak jadę skuterem to ten opór jest nawet dosyć istotny bo wtedy skuter jest stabilny bardzo. Ale nie jest to taki opór żeby nie można było skręcić. Jest jest normalnie!

Główkę ramy skręcasz tak aby tylko skasować luzy na niej. Jeśli będziesz dalej skręcał uszkodzisz łożyska. Ja tak zrobiłem kiedy użyłem siły. Kulki wbiły się w bieżnie i kierownica obracała się skokami.

nie no skoków nie mam. jest bardzo mały opór a nawet bym tego oporem nie nazwał. Luzów już nie ma!

Zawsze dokręcasz śrubę tak by nie było oporu ani luzu. Potem kontrujesz drugą nakrętką tak by ta dociskająca nie przesunęła się. I tyle.