Luz na główce ramy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Luz na główce ramy

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe degename degename 9 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #29315 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Cionek1
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    Witam

    mam problem bo zauważyłem że na główce ramy zrobił się lekki luz i przy hamowaniu czuję to na kierownicy.
    Po dalszych oględzinach stwierdziłem, że chyba wystarczy dokręcić u góry śrubę.

    Tylko teraz nie wiem z jaką siłą, czy w ogóle dokręcać, czy w serwisie mi to zrobią na pierwszym przeglądzie w ramach gwarancji?

    Cionek

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32887] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/32887/icon3.png[/IMG][/URL]

    #29316 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266

    Jak masz skuter na gwarancji i bedziesz jechal na przeglad to powiedz im o tym,sam nic nie kombinuj.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #29318 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe a123659
    a123659
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Sam nic nie rób najlepiej, jak będziesz na przeglądzie to powiedz im co i jak i oni powinni ci to zrobić 😉

    o
    #29321 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe ArtekToros
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    no dobra Panowie ,, a tak się wtrące ,,, wiecie jakim momentem [Nm] takie łożysko (nakrętkę ) trzeba skręcać ?

    #29322 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Cionek1
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    Podejrzewam że nawet Ci ludzie w serwisie nie mają zielonego pojęcia o tym z jaką siłą. Siła jest pewnie określana w stopniu „heniu mocniej bo odpadnie” albo „henio ale żeś to k…. przykręcił”

    Cionek

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32887] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/32887/icon3.png[/IMG][/URL]

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #29328 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe ArtekToros
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    Panowie jest taka pulikacja dotyczaca naprawy chiśńkich skuterów – książka taka 🙂 na allegor ok 60 zł .. Mam pytanie czy tam sa równeiz podane jakieś wartości momentów dokręcania chociaz ważniejszych połączeń ? (wzorem książek i serwisówek do samochodów) powiem tak jakby kto wiedział czy cos takiego w ksażce jest albo spojrzał jak taka ma to bym wiedział czy warto kupować 🙂 warto dokręcac to wszytsko znamionowo jak powinno być , przynajmniej się tak w samochodach robi i jest ok. Nawet w przypadku główki ramy , mając dane kolega by wziął klucz dynamometryczny i po sprawie (jeśli oczywiście ma skuter po gwarancji )

    #29329 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    Pewnie są podane momenty. Pytanie tylko – czy się opłaca wydawać 60 zł na książkę ? Budowa skutera jest bardzo prosta. A jak już się uprzesz co do tego momentu to w necie pewnie coś znajdziesz.

    Router WS 50 2013
    #32533 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Cionek1
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    No wreszcie dokręciłem główkę ramy. Luzów już nie ma…. no może minimalny. Ustawiłem tak że jest bardzo leciutki opór na kierownicy a nie tak jak wcześniej że kierownica latała swobodnie a przy tym cały czas były luzy. Jest tak że kierownica lekko chodzi ale mały opór jest.

    I teraz pytanie czy taki lekki oporek może być czy jednak ma się „szelontać” bez żadnego oporu? Bo jak jadę skuterem to ten opór jest nawet dosyć istotny bo wtedy skuter jest stabilny bardzo. Ale nie jest to taki opór żeby nie można było skręcić. Jest jest normalnie!

    Cionek

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32887] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/32887/icon3.png[/IMG][/URL]

    #32534 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe dychul
    dychul
    Użytkownik
    • Postów: 971

    Główkę ramy skręcasz tak aby tylko skasować luzy na niej. Jeśli będziesz dalej skręcał uszkodzisz łożyska. Ja tak zrobiłem kiedy użyłem siły. Kulki wbiły się w bieżnie i kierownica obracała się skokami.

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35595] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35595/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35599] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35599/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61978] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/61978/icon3.png[/IMG][/URL]
    #32537 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Cionek1
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    nie no skoków nie mam. jest bardzo mały opór a nawet bym tego oporem nie nazwał. Luzów już nie ma!

    Cionek

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32887] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/32887/icon3.png[/IMG][/URL]

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
Odpowiedz do: Luz na główce ramy
Informacje o Tobie: