Luz na główce ramy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #29315 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    Witam

    mam problem bo zauważyłem że na główce ramy zrobił się lekki luz i przy hamowaniu czuję to na kierownicy.
    Po dalszych oględzinach stwierdziłem, że chyba wystarczy dokręcić u góry śrubę.

    Tylko teraz nie wiem z jaką siłą, czy w ogóle dokręcać, czy w serwisie mi to zrobią na pierwszym przeglądzie w ramach gwarancji?

    #29316 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • Postów: 3 266

    Jak masz skuter na gwarancji i bedziesz jechal na przeglad to powiedz im o tym,sam nic nie kombinuj.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #29318 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Sam nic nie rób najlepiej, jak będziesz na przeglądzie to powiedz im co i jak i oni powinni ci to zrobić 😉

    #29321 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    no dobra Panowie ,, a tak się wtrące ,,, wiecie jakim momentem [Nm] takie łożysko (nakrętkę ) trzeba skręcać ?

    #29322 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    Podejrzewam że nawet Ci ludzie w serwisie nie mają zielonego pojęcia o tym z jaką siłą. Siła jest pewnie określana w stopniu „heniu mocniej bo odpadnie” albo „henio ale żeś to k…. przykręcił”

    #29328 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    Panowie jest taka pulikacja dotyczaca naprawy chiśńkich skuterów – książka taka 🙂 na allegor ok 60 zł .. Mam pytanie czy tam sa równeiz podane jakieś wartości momentów dokręcania chociaz ważniejszych połączeń ? (wzorem książek i serwisówek do samochodów) powiem tak jakby kto wiedział czy cos takiego w ksażce jest albo spojrzał jak taka ma to bym wiedział czy warto kupować 🙂 warto dokręcac to wszytsko znamionowo jak powinno być , przynajmniej się tak w samochodach robi i jest ok. Nawet w przypadku główki ramy , mając dane kolega by wziął klucz dynamometryczny i po sprawie (jeśli oczywiście ma skuter po gwarancji )

    #29329 Reply
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Pewnie są podane momenty. Pytanie tylko – czy się opłaca wydawać 60 zł na książkę ? Budowa skutera jest bardzo prosta. A jak już się uprzesz co do tego momentu to w necie pewnie coś znajdziesz.

    #32533 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    No wreszcie dokręciłem główkę ramy. Luzów już nie ma…. no może minimalny. Ustawiłem tak że jest bardzo leciutki opór na kierownicy a nie tak jak wcześniej że kierownica latała swobodnie a przy tym cały czas były luzy. Jest tak że kierownica lekko chodzi ale mały opór jest.

    I teraz pytanie czy taki lekki oporek może być czy jednak ma się „szelontać” bez żadnego oporu? Bo jak jadę skuterem to ten opór jest nawet dosyć istotny bo wtedy skuter jest stabilny bardzo. Ale nie jest to taki opór żeby nie można było skręcić. Jest jest normalnie!

    #32534 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • Postów: 971

    Główkę ramy skręcasz tak aby tylko skasować luzy na niej. Jeśli będziesz dalej skręcał uszkodzisz łożyska. Ja tak zrobiłem kiedy użyłem siły. Kulki wbiły się w bieżnie i kierownica obracała się skokami.

    #32537 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    nie no skoków nie mam. jest bardzo mały opór a nawet bym tego oporem nie nazwał. Luzów już nie ma!

    #32561 Reply
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Zawsze dokręcasz śrubę tak by nie było oporu ani luzu. Potem kontrujesz drugą nakrętką tak by ta dociskająca nie przesunęła się. I tyle.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Luz na główce ramy
Twoje informacje:




Back to top button