Luz i ciężko chodząca kierownica w Colibrze.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Luz i ciężko chodząca kierownica w Colibrze.

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe klekocix klekocix 8 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #45797
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 484

    Nie dawno kupiłem skuter, do drobnych poprawek, dla teścia do jazdy. Większość rzeczy już naprawiłem, jednak pozostał problem kierownicy.

    Otóż aby wydostać się z garażu podziemnego muszę podjechać pod górę po wystających cegłach (na zimę przydatne, żeby samochody mogły podjechać). Jadąc tamtędy czułem, że kierownica ma niewielki luz, słychać w niej stukanie na tych wybojach. Postanowiłem przykręcić odrobinę śrubę na kierownicy oraz kontrę. Po tym przy dokręceniu tych dwóch śrub i przejażdżce okazało się, że kierownica skręca z lekkim oporem na boki a do tego w pozycji „na wprost” jest taka jakby blokada. Żeby z tej pozycji skręcić kierownicą trzeba przyłożyć jeszcze więcej siły. Jeździć tak się da, choć nie jest to komfortowa jazda, chciałbym to poprawić.

    Co proponujecie?

    #45799
    Zdjęcie profilowe norbert1710
    norbert1710
    Użytkownik
    • Postów: 347

    może łożyska nasmaruj 😉 odkręć owiewki i sprawdź moze cos przyciera czy coś wtym stylu… skuter mogl stac… juz luzow nie ma? czy luzy sa i do tego ciezko sie skreca?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #45802
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 484

    norbert1710 napisał:

    może łożyska nasmaruj 😉 odkręć owiewki i sprawdź moze cos przyciera czy coś wtym stylu… skuter mogl stac… juz luzow nie ma? czy luzy sa i do tego ciezko sie skreca?

    Luzów nie ma ale ciężko teraz skręcić kierownicę podczas jazdy, jakby lekko klinuje się w położeniu na wprost.

    #45831
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Za mocno skręciłeś tą śrubę dlatego ciężko chodzi kierownica. Poluzuj ją na tyle aby kierownica chodziła bez wysiłku. Najlepiej by było jakbyś sprawdził w którym miejscu jest luz. Wciśnij przedni hamulec i lekko popychaj skuter do przodu a ktoś niech patrzy i bierze na „wyczucie” miejsce luzu.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #45902
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Jak słychać stukanie to łożyska główki ramy mogą być już wyrobione. Nawet by to pasowało do tego, że po zbyt mocnym dokręceniu są trudności ze skręceniem kierownicy. Jeżeli luzy czuć tylko na takich wybojach z cegieł to wystarczy poluzować mocowanie sztycy.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #45964
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 484

    MichalWujak napisał:

    Jak słychać stukanie to łożyska główki ramy mogą być już wyrobione. Nawet by to pasowało do tego, że po zbyt mocnym dokręceniu są trudności ze skręceniem kierownicy. Jeżeli luzy czuć tylko na takich wybojach z cegieł to wystarczy poluzować mocowanie sztycy.

    Luz jest tylko na wybojach z cegieł, na mieście jadąc po warszawskich dziurawych drogach nic nie słychać. Co to jest to mocowanie sztycy? 🙂 Masz na myśli to miejsce, gdzie są 2 nakrętki, jedna większa i jej kontra, to co za mocno skręciłem?

    #46107
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 484

    klekocix napisał:

    MichalWujak napisał:
    Jak słychać stukanie to łożyska główki ramy mogą być już wyrobione. Nawet by to pasowało do tego, że po zbyt mocnym dokręceniu są trudności ze skręceniem kierownicy. Jeżeli luzy czuć tylko na takich wybojach z cegieł to wystarczy poluzować mocowanie sztycy.

    Luz jest tylko na wybojach z cegieł, na mieście jadąc po warszawskich dziurawych drogach nic nie słychać. Co to jest to mocowanie sztycy? 🙂 Masz na myśli to miejsce, gdzie są 2 nakrętki, jedna większa i jej kontra, to co za mocno skręciłem?

    Dzięki za wszystkie pomysły. Okazało się, że kierownica jest w należytym porządku po odkręceniu odrobinę śruby nad łożyskiem, natomiast to co wali to jest stelaż przedniego błotnika o przedni widelec, czyli drobnostka a nie poważna awaria 🙂

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie