Lpg w skuterze

Co sądzicie o tym??? Wypowiedź cytowana z innego forum:

Zaczerpniete z innego forum.

Kamilu nie przejmuj się, jak zwykle kontrowersyjne pytanie techniczne wywołuje nie zawsze idąca w dobrą stronę dyskusję.
Ponieważ LPG ma swoich zwolenników jak i przeciwników no to musisz wysłuchać zdań Tych u których hasło LPG wywołuje obstrukcję
Dla mnie na czym jeździ jednoślad jest rzeczą drugorzędną byle było tanio i pewnie.
Marzeniem jest motocykl/skuter z turbodieslem
Problem gazu w skuterze też swego czasu analizowałem i doszedłem do nastepujących wniosków:
1. aby go zamontować w pojemności >125ccm wymagany jest układ odparowania gazu płynnego. Takie pojemności wymagają takiej ilości gazu, że nie jest możliwe skorzystanie z fazy gazowej LPG. Zamarznie po prostu zawór.
Czyli musi to być silnik chłodzony cieczą, która podgrzeje parownik.
No i teraz mamy dwie możliwości jeśli mamy dostęp do jakichś części zasilania LPG od wózków widłowych, samochodów czy agregatów prądotwórczych to możemy spróbować
sami coś wyrzeźbić lub kupić gotowy układ np. firmy Lovato.
Jeśli jednk kupimy to opłacalne jest to wyłącznie przy dużych przebiegach.

Przy jakich przebiegach jest to opłacalne?!

weźmy np: skuter z silnikiem 125 ccm-250 ccm na gaźniku szacuję że koszt instalacji przy sporym wkładzie własnym i wykorzystaniu zwykłej butli zmieści się w max. 500-600 zł. Potrzebne będą parownik, mieszalnik, centralka, zawór PGL i benzynowy, nieco przewodów i rurek.

Przeciętny skuter spala 4-5 ltr benzynki liczmy 4 ltr za 4,25 zł/ltr. Gazu zużyjemy w takiej prostej instalacji ok. 30 % więcej czyli 5,2 ltr za ok. 2,50 zł/ltr .
Na 100 km mamy więc 17 zł-13 zł=4 zł oszczędności
Zwrot instalacji po 600:4x100 km=15 000 km. czyli dla DRAGONA po 1/2 roku, kuriera po roku, a przeciętnego skuterzysty po 2 latach.
Aby mieć pełnie komfortu należało by kupić jeszcze wielozawór, butlę i zawór do tankowania co podniesie koszty prawie dwu krotnie !

2. Skutery o pojemności <100 ccm.
Te możemy zasilać fazą gazową prosto ze zwykłej butli LPG zasilając silnik przez reduktor od kuchenki gazowej i własnej konstrukcji mieszalnik.
Dla komfortu można zamontować prostą centralkę i elektrozawory gazu i benzyny.
Można zamontować taki "układ" nawet w skuterach 2T dozownik oleju i tak działa bo jest napędzany od wału.
Tu upierdliwość eksploatacji jest jeszcze większa, ale zwrot kosztów "prawie" natytchmiastowy.

Skutery z wtryskiem to już znacznie większe koszty i tu nawet przy moim entuzjazmie do paliw alternatywnych nie widzę sensu.

Podsumowując:
można montować LPG w skuterze/motocyklu, ale wyłącznie gdy naprawdę dużo jeździmy i to w pobliżu stacji LPG lub nasz motocykl pije jak smok, czytałem o zamontowaniu LPG w Dnieprze.

Jesteśmy dłubkiem i zapaleńcem lub mamy dostęp do tanich części od instalacji LPG, nawet uszkodzonych, parownik daje się łatwo zregenerować.
Lub w prosty sposób przerabiamy 50 -100 ccm z całą kłopotliwością obsługi i pewnym ryzykiem gdybyśmy zapomnieli na postoju zakręcić zawór gazu

Wybór zostawiam Tobie i innym.

Wszystko związane z LPG
I TU

link do orginału
http://www.skutery-forum.pl/paliwo-vt295.htm?view=next

Co o tym sądzicie?

i dowód ze istanieją takie maszyny
http://www.metacafe.com/watch/1348413/lpg_scooter_glp/

Sam o tym myślałem kiedyś... Jednak trzeba sporo wyłożyć na taką przeróbkę. I pozatym w 2T będzie ciężko zrobić, bo jeszcze musi być olej..

ale jest automatyczny dozownik

no to co, przecież dozownik podaje olej do gaźnika a tam miesza się on z benzyną. Gaz (jak sama nazwa wskazuje) nie jest cieczą więc może być utrudnione mieszanie z olejem. Takie są moje przypuszczenia, choć mogę się oczywiście mylić...

montuje się wtrysk oleju

Krzysiu a może masz jakieś namiary na firmę która tym się zajmuje

Jeśli nawt się zamontuje gas w skuterku to problemy mogą być na przeglądzie bo to musi mieć jakiś atest..

marin jakby sie tym zajał profesjonalny warsztat to na podstwei ich cerftyfikatu dastałbyś homologacje. niestety nie znam jeszcze miejsca gdzie cos takiego zakladali by w polsce

Krzysiu,takiego zakładu raczej nie znajdziesz....Sam osobiście pierwszy raz słyszałem o lpg w skuterku.A to co na filmiku powstało gdzieś w czeluściach jakiegoś garażu( jak wiele innych zaskakujących patentów)...

Nie rozumię po co przerabiać skuter na LPG??Głupota!W samochodach jest dla oszczędności,a w skuterze po co?Przecież te "pierdzi kółka" i tak bardzo mało palą.

Tu macie linka, żeby więcej o tym się dowiedzieć: http://www.bikestaff.com/gassino.html
Strona w języku włoskim, ale można sobie przetłumaczyć na google tłumacz.