Longjia Sharpy 2T przegrzewa się.

Witam, zmieniłem cylinder na 72ccm, gaznik 17,5 dysza 90. Na seryjnym filtrze się zalewał wiec kupiłem stożek(nie siatkowy za 15zł) skuter o wiele lepiej reaguje na gaz i lepiej przyspiesza jednak przy jezdzie ze stałą prędkością powyżej 5500obr skuter gaśnie (silnik sie blokuje i rozłącza się sprzęgło). ale jak trzymam gaz wciśnięty na maks to skuter spokojnie dochodzi do ok 8000obr nie wiem jaki jest maks bo się boję sprawdzić. Jadąc na 6000 obr musze dodawać bardzo mało gazu co jest dość dziwne. Trzeba wsadzić jeszcze większą dysze? prosze o pomoc szukałem na forach ale nic nie znalazłem. wiekszość pisze ze dysza 90 wystarcza.

To nie przegrzewanie. Puchnie ci tłok i niestety cylek zapewne chińskie 70ccm nadaje się do wywalenia. Ew. do zrobienia szlifa i zakupu nowego tłoka.

No tak, tylko, że on dalej chodzi bez poblemu odpala i jeździ tylko, że nie mozna jechac ze stałą prędkością tak jak napisałem powyżej 5500 tyś. na seryjnym filtrze osiągał ten sam cylinder 8500 nawet 9000 podczas jazdy tylko cięzko było się rozpędzić bo muciałem bardzo delikatnie gazu dodawac bo się zalewał. a nawet przy 8500 nie mogłem trzymac gazu na maksa bo sie zalewał. po włożeniu stożka nie ma problemu moge odkręcać na full. o wiele lepiej przyspiesza i jest zrywny tylko ta stała prędkość. i to nie jest tak że jade ze stała prędkoscią 1 km tylko np 100m i zaczyna wariować. odpusze gazu na chwile i potem dam na maksa i przyspiesza bdb. Myślisz, że to nie jest cos nie tak z gaznikiem tzn. z ustawieniem?

Miałem już to samo raz jak zatarłem całkiem rms 70 bo zalałem za mało oleju a raz jak kupiłem chińskie 70ccm i co prawda nie zatarłem go bo jeździłem do tej pory ale jak jechałem dłużej na full manetce lub w 2 os. to silnik stawał, było czuć upalony pasek napędowy.

tylko, że u mnie jadąc na full manetce jest ok ale jak jade wolniej to lipa. przeciez nie bede mu dawał cały czas na full gaz. a on sie grzeje jak mam manetke wcisniętą na 1/5 nie chciałbym wymieniać cylindra i tłoka bez potrzeby

Jak ci się silnik blokuje to równoznaczne że tłok puchnie i nic z tym nie zrobisz. A jak tłok puchnie to jest większe tarcie zanim całkiem silnik stanie i normalne że się przegrzewa wtedy.

wiem, juz raz zatarłem przez zatkany przewód od pompki teraz sam mieszam. Tylko powiedz mi dlaczego tak sie zaczeło dziać dopiero po zmianie filtra mimo, że na i tak nie jest zbyt obciązany silnik. 2 tygodnie temu przejechałem nim bez problemu prawie 30 km w jedną strone na obrotach około 8000 cała droge tylko, że bardzo dużo wtedy spalił a świeca czarna.

Trudno powiedzieć, zmieniłeś filtr to i zmienił się skład mieszanki. Za dużo powietrza za mało benzyny z olejem. Sprawdź na seryjnym filtrze jak będzie, przy dyszy 90 na seryjnym to się nie dziwie że zalewało, 80 by wystarczyła.

sprawdzałem już dzisiaj i jak założyłem seryjny filtr to było ok. tzn. nie grzał sie tylko zalewał trzeba wtedy delikatnie z gazem. najgorsze jest to ze na tym seryjnym nie moge sie rozpędzić w 2 osoby albo pod górke bo nie moge dodać wiecej gazu bo zamiast przyspieszyc to zwalnia. moze do tego stożka kupic jeszcze wieksza dysze. bo iglice mam podniesioną na maksa ale to nie robi róznicy wielkiej bo sprawdzałem w róznych położeniach. skuter nie trzyma tez równych obrotów zwłaszcza na tym seryjnym. zaraz po zatrzynaniu ma 2500 a po chwili spadają do 1500 potem na 2000 i chodzi tak na tych obrotach +- 200obr

Hmm nw. co ci poradzić dziwna sytuacja. Ja bym sprawdził stan tłoka nawet przez kanał wydechowy, jak ma ryski to wiadomo już że puchnie.

Ok. Jutro sprawdze tak jak mowisz przez kanał wylotowy. Ale puchnie przez to, że sie przegrzewa czyli moze byc tego przyczyną zły skład mieszanki? Bo dziwne jest to, że ja tak lekko gazu teraz dodaje a on tak szybko jedzie.

Zacznijmy od tego, że tłok nie koniecznie puchnie z powodu kraju pochodzenia, i to piszę do Ciebie kargulec12. Wystarczy, że kolega Matto od początki źle dotarł tłok do cylindra. Na docieraniu trzeba robić krótkie trasy, po kilka, kilkanaście kilometrów aby zahartować tłok ale go nie przegrzać. Kolejna sprawa, to dysza. Ja do swojego cylindra 80cc mam dyszę 85. 90 do 72 jest stanowczo za duża. A to, że Ci dławi silnik na zwykłym filtrze jest normalne. Filtr stożkowy dostarcza więcej powietrza do gaźnika. Także, jak masz ustawiony gaźnik pod stożek z dużą dyszą, to na zwykłym filtrze silnik dostaję za dużo paliwa a za mało powietrza. Spróbuj zamienić dyszę na 80 - 85, powinna wystarczyć do 72cc. Co do czułej manetki gazu, to może masz za bardzo przykręconą śrubę od wolnych obrotów.

Deep_Nothing... czyli mam wrócić na zwykły filtr i mniejsze dysze? czy mozna poprostu do stożka dać większa? co do dotarcia to pierwszy przejazd to była trasa około 2km potem kilka razy po 7-6 km bez szaleństwa. oleju tez wtedy lałem wiecej bo tak było w instrukcji cylindra ze zamiast 100ml na 5l to 150ml. Olej tez raczej dobry. bel ray

Wpierw sprawdź cylinder, bo to najważniejszy element. Kupo dyszę 80 i 85 i sprawdź obydwie. Dysza kosztuje w granicach 2,- za sztukę, także to nie wydatek. Filtr stożkowy możesz zostawić, tylko musisz odpowiednio wyregulować gaźnik.

na dyszy 80 jest jeszcze gorzej przy stożku, a na seryjnym filtrze jest średnio przyspieszenie jak na 49ccm. na 90 dyszy i stożku najlepiej przyspiesza tylko że przy tej stałej prędkosci jest lipa. niestety w sklepie nie mieli dysz wiekszych jak 90 musiałbym zamówić przez internet tylko czy jest sens? dzsiaj specjalnie odrazu na zimnym silniku osiągnąłem stała prędkość przy około 6tyś obr i po nicałych 200m znowu silnik zaczoł sie grzać pózniej na chwile zwolniłem i z gazem na full przejechałem 0,5km i było ok. tłok sprawdziłem przez kanał wydechowy i nie widać rys.

Matto napisał:

na dyszy 80 jest jeszcze gorzej przy stożku, a na seryjnym filtrze jest średnio przyspieszenie jak na 49ccm...

To to jest w końcu 50 czy 70??? Bo wpierw piszesz 72 a teraz 50...

to jest 72ccm tylko ze wrażenie sprawiał razem z serią filtrem jak by to było 49ccm bo fabrycznie taki miałem. a problem juz prawie rozwiązany bo miałem seryjną dysze 68 i rozwieciłem ją tak na oko żeby była wieksza dziurka niz przy dyszy 90 i juz sie nie grzeje tylko zalewa takze musze teraz ustawić gaźnik dobrze i chyba będzie ok. a jak bede miał okazje to kupie dysze 105. a czy po takim przegrzaniu to mozna zmienic tylko pierscienie, niby wszystko jest ok tylko tak dla pewności? mam w domu bo były dwa komplety do cylindra.

Czekaj, czekaj. Rozwierciłeś dyszę, do rozmiaru większego niż 90 i ta zalewa silnik, więc chcesz kupić jeszcze większą?! Rzecz w tym, że zalewa Ci silnik, bo obecna dysza jest za duża. Z tego co wiem, to niektóre piździki jeżdżą na dyszach mniejszych niż 80. Więc wydaje mi się, że idziesz w złą stronę. Pal licho ze spalaniem, ale jak gaźnik będzie dosłownie lał paliwo do cylindra, to raz dwa wypalisz sobie dziurę w tłoku. Co do pytania o pierścienie. To zależy czy zatarły się tylko one, czy dostał też cylinder. A to sprawdzić można tylko rozkładając silnik.

tak rozwierciłem dysze ale wydaje mi sie ze to jest jeszcze wiecej niz 105, ale założyłem teraz dysze 90 i zrobiłem zwężkę do tego filtra stożkowego i tez jest chyba ok. nie wiem jak przy dłuższej jeździe. na tej dyszy rozwierconej to tak jak piszesz spalanie by bylo pewnie na poziomie samochodu a ja skuter używam na dłuższe trasy wiec nie może być tak że spala wiecej niz auto. w przyszły weekend rozbiore silnik i zobacze jak to tam wygląda.