LONGJIA pomoc w doborze gaźnika

Cylider
https://motor-x.pl/cylinder-kit-airsal-sport-50cc-minarelli-lezace-ac,p.html

gaxnik wybrałem ten:
https://www.rooader.pl/produkt/194-gaznik-aprilia-yamaha-mbk-i-inne-skutery-z-silnikiem-minarelli-oslash175mm-s.html

Teraz pytanie jak z dolotami co muszę zmienić nie wiem jak to się nazywa i jak tego w ogóle szukać żeby to pasowało

do tego gaźnika jakas spora dysz 80…85 lub więcej nawet. a dolot to wiesz od stożka po po jakieś sportowe airboxy lub fabryczne airboxy od 125
ja wole airboxy bo są ciche jak seryjne doloty. tani i dobry jest motoforce performance airbox ale doppler tez robi i kilka innych firm.
z tym cylindrem seryjny wał marnie skończy

Czyli mówisz ze na gaźnik sportowy filtr powietrza większa dysza w nim i to wystarczy na sporta airsala 50 cc ?

Wał muszę zmienić na 50 cc sport ?

wał i łożyska na jakieś sensowniejsze niż ten oryginalny.

mhm najpierw go rozblokuję włożę mu sportowy napęd i wydech i zobaczę jeśli zamknę licznik to mi wystarczy. Ten silnik to kopia MH prawda ? tam jest dzwon 112 mm ?

tak, MH. Ale nie zamknie ci licznika - chyba że masz zepsuty licznik. W każdym razie nie na tym cylindrze.
W moim 1PE40QMB z tylnym kołem 12" i bębnem jest 112mm.
jakbyś bardzo chciał to jeszcze mam sprzęgło, wariator sportpro (ale na 16mm wał wiec trzeba na 13mm dokupić tuleje, sprzęgło z dzwonem i wydech proreplica… i tam jeszcze pewnie czapke sprezyn i rolek.

Nie kupuje używanych części a dwa że pro replica będzie za długa do niego bo będzie wystawała poza tylne koło a to ch…o wygląda :slight_smile: Zakładam mu https://motor-x.pl/wydech-giannelli-extra-v2-titanium-minarelli-lezace-e-2,p.html

Jaki tam jest pasek bo za nic w swiecie nie wiem jak daje model skutera to mam 4 rozmiary :frowning: silnik to LJ50QT-2L 50 2T DIGITA 51 49 2010-2013

przeciez pro replica ma taką sam długość jak ten gianneli.
nic nie wystaje poza koło https://www.youtube.com/watch?v=MJQ3mWs_qj8
no i to jest wydech do raczej słabszych cylindrów.
podajesz model skutera nie silnika

Już Ci mówie LJ1PE40QMB-2 tak mam dokladnie napisane na karcie od niego. chce zmienic wariator i wydech warto na seri dokładać sprzęgło inny dzwon i sprężynki i sprężynę centralną ? czy zostawic sam wariator jakis dobry z rolkami a reszta seri poza tłumikiem ? Co po wymianie tłumika zrobić z zawirowaczem >?

Poleć mi jakiś gaźnik do tego airsala 50 cc sport najlepiej z ssaniem automatycznym nie koniecznie w komplecie bo mogę przełożyć seryjne.

na serii nie ale jak pójdziesz w tego airsala to już warto. Niby on jest w stanie 8-10KM naprodukować skoro jest alternatywą na Malossi Sport70 i S6 Streetrace70. No to tu sie już zabawa kończy. Tu i seryjny dzwon się ugotuje i seryjne sprzęgło szybko padnie.

To co tylko wariator i wydech zmienie bo przecież zbankrutuje jak to jedno za drugim kolejne koszta pociąga. Szukam czegoś po prostu żeby zamknąć licznik a nie władować kilka tysięcy w podzespoły. Co sądzisz o tym ?
https://motor-x.pl/cylinder-ceramiczny70cc-47-00mm-2t-quantum-2,p.html

lub

https://motor-x.pl/cylinder-glowica-65ccm-kpl-2t-sworzen-fi-10mm,p.html

Do nich też wymiana gaźnika czy tylko sama dysza ?

nie zamkniesz licznika na seryjnych bebechach - nie ma takiej opcji.
Potrzebujesz około 8KM na kole (czyli na silniku więcej). Nie zrobisz tego cylinderkiem za 200zł i na seryjnym osprzęcie bo to 2x więcej mocy niże generuje i znosi seria. 17,5-19mm gaźnik, taki sam króciec. dobry wydech, sportowy wariator, dobry pasek, sprzęgło i dzwon i dobre łożyska na wale i wyważony wał solidniejszy niż seria.
Nie da się tego zrobić z sensem i tanio lub jeżeli zrobisz to tanio (na cześciach no name) to bedziesz się cieszył tylko chwile i zaraz bedziesz kładł kase za naprawy

Mi by wystarczyło to co np. rozblokowana seryjna yamaha jog która dobija do 80 Km/h znajomy ma tylko wariator wymieniony i super się to zbiera takie coś by mi wystarczyło. Tylko że pewnie na tym chinczyku tyle nie wycisne :frowning: Powiedz mi jeszcze bo wymienię wydech co zrobic z tym zawirowaczem spalin tym wężykiem odpiąć go i wywalić czy co się z tym robi ?

seryjny jog nie dobija do 80km/h. to tylko tak na liczniku pokazuje. Leci okolice 70-73km/h jak się trafi fartowna sztuka. Ale JOG kosztował 7500zł, ma silnik chłodzony cieczą i jest skuterem za inne pieniądze. Dużo jeździłem JOG-R na przemian z Junakiem i jest różnica nawet w sztywności samej konstrukcji. Jest z innej bajki.
W każdym razie w 1PE40QMB bo grubych modach żeby to wszystko wytrzymało i na 10KM cylindrze dociągniesz do około 90km/h. Takich realnych 90 a nie licznikowych.
Więcej nie wykrzesasz bo blokuje cię przełożenie główne. no i tutaj są dwie drogi - albo ekstremalne obroty (wyścigowy wał i wysokoobrotowy cylinder z całą resztą tak żeby na tych 11-13 tys jeździć) i to jest góra pieniędzy albo zmiana przełożenia głównego. Te 8-10KM naprawde wystarcza w 80-100kg skuterze żeby go napędzać i jest jeszcze zapas mocy na obrócenie wiekszym przełożeniem.
Bez zmiany przełożenia to co widac to jest max. Tutaj napęd nie był regulowany “na kopa” tylko na dobrą przelotową przy stosunkowo bezpiecznych obrotach. A ja nim jeździłem po 25-30km ciurkiem po warszawie gdzie wszystko jeździ średnio 60-80.
https://www.youtube.com/watch?v=XuDZmOH8Qq0
tylko u mnie licznik kłamie w doł - tzn jak jest 75 na budziki to GPS już pokazuje 85-86km/h. Szybciej bez zmiany przełożeń to by już było piłowanie ale seryjnego JOG-a bez blokad spokojnie wciągał.

Tyle co masz Ty na filmie by mi wystarczyło właśnie. Ile kasy włożyłeś i jakie części ? też miałeś ten silnik 1PE40QMB ?

Pasek mam 16,6 x 792 mm tak sam mam dac czy moge dac inna szerokosci lub dlogosc ?

tak, mam 1PE40QMB
u mnie seryjny pasek to QINJIANG 788x18x28 a potem jeździłem na Stage6 Performance Belt S6-5916606 opisany Stage6 PRO Minarelli kurz. Tylne koło 12". bęben.
Zasadniczo to co w nim było zrobione to można ująć jednym słowem - wszystko. Chodziło o to żeby mógł tempem 70km/h lub więcej równo z falą samochodów jeździć po warszawie i nie zwalniać na podjazdach - a to są przeloty 12-30km jednym skokiem.
Dlatego szedłem w żeliwne cylindry typu S6 Streetrace 70 i potem Malossi Sport70. Darowałem sobie jakies aluminowe S6 Racing MKII bo aż tyle nie potrzebowałem a po zabitym Airsalu T6 jakoś mało wiary w cylindry Alu i ten nicasil cienki jak cień wkładam.
Jak nagrywałem ten film to był cylinder Streetrace 70, wał Motoforce Racing 16mm wyważany chyba do 15-16 tys obr, wariator S6 SportPro, przeciwtalerz Motoforce Racing, łożyska NTN, o połowę lżejsze sprzęgło rozrusznika, sprzęgło regulowane Motoforce Evolution 112, dzwon S6 Wingcooler 112mm, tylny korektor od Yamahy JOG 90/100, pasek S6, 19mm gaźnik Dellorto, filtr Motoforce Airbox Performance, Gasbox Malossi (w formie zabawki), większy filtr paliwa, wyższy wentylator dmuchawy z wyższą pokrywą i łapaczem powietrza, wydech albo Next-R albo już ProReplica, króciec MF Racing, zawór membranowy MF Racing… itd. Kartery były oryginalne w sumie :slight_smile:
Wtedy w silniku było gratów na jakieś 3000zł i do tego za 600 leżało jakichś blokad, narzędzi, sprezyn, rolek, dysz… itd.
Można go było wyregulować tak że szedł na koło z manetki albo tak że dobijał 100km/h ale był tak ustawiony na środek mniej więcej. Zresztą skute ważył 104kg, ja stówe i jeszcze 50L kufer z tyłu woziłem - miał co wlec. Na hamowni jak już padał cylinder pokazywał 6.5-7,2KM na kole - czyli na silniku było te 20-30% więcej które normalnie idzie w ciepło a przekładni i sprzęgle.

To nawet fajnie i bezusterkowo by jeździło tylko ja miałem pecha do warsztatu. Pierwszy wsadził airsala i ograniczyli się do zmiany (lub nawet nie) dyszy w gaźniku wiec po 300km docierania zrobiłem kolejne 100 i padł. Drugi “tjuner” to oszołomy i małolaty, składali i pałowanie…“stunterzy” z YT nim jeździli jak miał świeżo założony cylinder, palenie gumy było i jak go odbierałem z nowym garem to miał 40km przebiegu i już pierścienie dzwoniły… potem to zmieniali ale nikt mi nie powiedział żeby zmienić dawkę oleju po dotarciu wiec następny zabiłem ja po 2000km. No i jak juz się tym całkiem sam zająłem to zmieniłem cylinder na malossi sport, zrobiłem 20km, wstawiłem pod plandeke i kupiłem 125. Oo tamtego czasu nie jeździ a teraz go powoli rozsprzedaje bo tam oprócz cylindra wszystko ma max 2000km przebiegu i zerowe zużycie.
Edit,
Troche zdjęć.

to tak tylko część.

Rozumien doszedłem do wniosku ze skoro cały skuter jest made in ryż to i cylinder też taki włożę ponieważ jest słabszy od firmowych 70 cc a mi wystarczy się rozpędzić i trzymać prędkość tak jak zrobiłem w 4t toros el diablo wstawiłem dysze 85 gaźnik seria dałem kit komplet 80 cc MCN realne 72 cc i zamykał licznik wariator tylko był SV1 i pasek kewlar BANDO reszta seria. Ani łożyska ani wał nie strzelił a nabiłem 5 tys. i nawet jakos specjalnie go nie docierałem bo po 150 Km już targałem nim ile popadnie. To samo mi wystarczy tylko że w tym 2t a więc dobrałem tak:

1- https://sklep.mieloch.pl/produkt/sprzeglo-rms-std-d110-112mm-cpi-keeway-morini-chinskie-2t.html
2- https://sklep.mieloch.pl/produkt/wariator-stage6-sport-pro-cpi-keeway-chinskie-2t-d13mm-d16mm.html
3- https://sklep.mieloch.pl/produkt/dzwon-sprzegla-polini-speed-bell-d112mm-cpi-chinskie-2t-derbi-keeway-50-minarelli-100.html
4- https://motor-x.pl/wydech-giannelli-extra-v2-titanium-minarelli-lezace-e-2,p.html
5- https://gmoto.pl/cylinder-nicasil-jog-3kj-ac-47mm-power-force,85353.html
6- https://gmoto.pl/dayco-pasek-napedowy-166x792-kewlar,16732.html

do tego wariatora naprawe warto zmienić przeciwtalerz z seryjnego na inny. A do wariatora musisz sobie od razu zamówić blokadę S6 bo inaczej będziesz miał problem z odkręcaniem tego.
Tylko miej na względzie że wymiana z 50 na 70 w chińskim wypuście w 4T raczej kosmetyka a w wypadku 2T róznice w mocy są spore.
No i moduł inny sobie musisz dobrać.