Longjia LJ50QT-2L – skuter stracił moc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #668535
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Witam. Jechałem sobie moim skuterem i nagle odczułem że zrobił się słaby. Po przemysleniach wymieniłem pasek ale problem nie ustał. Obejrzałem też sprzęgło i wygląda niemal idealnie. Świeca nowa.
    Czy może to być problem z silnikiem?

    #668537
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    może.

    #668538
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Może coś więcej? Jak ewentualnie zdiagnozować, że to faktycznie coś z silnikiem?

    #668540
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    standard – filtry, regulacja gaźnika, pomiar kompresji, sprawdzenie szczelności dolotu w tym uszczelniaczy wału, stan napędu – paska i wariatora

    #668542
    No to LU
    Uczestnik
    • 0
    • 432Postów:

    Wombat, mogę zacytować klasyka? Mogę, mogę…?
    „Zmierz kompresję. Tylko nie palcem… manometrem.”
    Yeah…!!! 😛
    *
    Cholera.. za późno 🙁

    #668544
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    A czy możesz mi napisać w jaki sposób wyregulować ten gaźnik? bo próbowałem różnych ustawień i jakoś nie ma różnicy, może ja coś źle robie. W sumie tam jest ustawienie obrotów i dawki, nie do końca wiem jak zacząć ustawiać dawkę. Może ty coś wiesz na ten temat?

    #668548
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    ja cośtam wiem. ale ty wiesz ile google albo wyszukiwarka forum wie? z pińćset razy więcej.
    tylko nie masz co regulowac gaźnika jezeli np pada ci cylinder.
    Statystyka forumowa podpowiada że przytłaczająca większość przypadków „jechał i nagle osłabł” oznacza że zdechł cylinder.

    #668585
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Zmieniłem cylinder, w sklepie mieli jedynie 70cm, więc postanowiłem zmienić z 50 na 70. Wszystko już praktycznie ustawione, pozostał jeden problem. Skuter ma problem z wystartowaniem z niskich obrotów, trzeba potrzymać 2-3 sekundy na gazie żeby ruszył, pod lekkie wzniesienie nie daje rady wystartować, co prawda na nowym cylindrze mam przejechane dopiero ok. 5km. Coś muszę jeszcze przestawić czy gdy wszystko się już podociera to będzie dobrze?

    #668586
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    widzisz, przy zmienia z 50 na 70 trzeba co najmniej wymienić dysze w gaźniku na większą i wyregulowac gaźnik – inaczej raz że nie jeździ a dwa że zabijesz ten cylinder zanim go dotrzesz.
    A najczęściej i najlepiej do cylindra 70 trzeba też wymienić gaxnik na wiekszy i wyregulowac i gaźnik i napęd (rolki)

    #668590
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    a jaki wymiar tej dyszy powinien być do tej 70?

    #668591
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    to zależy jaki to cylinder i jaki to obecnie gaxnik.
    szukaj na necie opisów takich konfiguracji jak twoje i wczytaj sie na czym wystroili. u ciebie NIE BEDZIE tak samo ale bardzo podobnie

    #668593
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Ok, sprawdze jaka mam dysze i kupie o 10-15 wieksza jak zecali w innych miejscach. a co sądzisz o przestawieniu iglicy? zostawic ja w tej pozycji czy cos zmieniac?

    #668594
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    tu nie ma „co sądzisz”. jak jest potrzeba to zmieniasz a jak nie ma to nie ruszasz.

    #668690
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Zmieniłem dyszę. Nie miałem na niej żadnego rozmiaru, ze starego gaźnika wyjąłem dyszę 68,okazała się troszke wieksza niz ta co była w gaźniku w skuterze. Wrzuciłem dyszę 75, pozniej 80 bylo co raz lepiej. Regulowałem gaźnik, są 3 opcje, albo skuter startuje bez problemu ale nie moze sie rozpedzic albo nie moze wystartowac ale bardziej sie rozpedza lub nie startuje i dusi się przy dodaniu gazu. Gdy potrzymam skuter na gazie kilka sekund to dopiero łapie obroty takie zadowalające. Co mkze byc tego przyczyną?

    #668707
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Jeżeli wymieniam cylinder na 70cm to co oprócz tego MUSZĘ wymienić a co mogę zostawić z dotychczasowych elementów?

    #668711
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    przeczytac 4-6 odpowiedzi wczesniej

    #668713
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Napisze kolejny raz, dysza zmieniona na większą, teraz jest na dyszy 80. Po wymianie dyszy regulacja gaźnika nie daje praktycznie nic. Przy wkręceniu sróbki od mieszanki do oporu motor zbiera się dość fajnie ale maksymalna prędkość to 30km/h i przy tej prędkości zaczyna przerywać i nie osiągnie większej prędkosci, przy wykręceniu śróbki od mieszanki do tego stopnia by motor jechał około 55 km/h pojawia się problem przy starcie a mianowicie brakuje mocy. Nie można nawet ruszyć z miejsca. Więc twoim zdaniem pomoże jedyniee wymiana gaźnika?

    Rodzaj ssania automatyczne
    Do pojemności 50-70
    Średnica przepustnicy [mm] 15mm
    Rozmiar dyszy głównej 80
    Średnica wewnętrzna od strony króćca [mm] 19mm
    Średnica zewnętrzna od strony króćca [mm] 23mm
    Średnica wewnętrzna od strony filtra [mm] 31.5mm
    Średnica zewnętrzna od strony filtra [mm] 35mm

    moje wymiary gąźnika różnią się dosłownie o 0,5-1mm – czy to faktycznie ma aż takie znaczenie?

    #668714
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    ma znaczenie, do tego wymiary to jedno a jakość wykonania gaźnika to drugie. Tzn chiński odlew gaźnika 19mm z dyszą 75 może podawać zupełnie inną mieszanke niż markowy i precyzyjny gaźnik 19mm z dyszą 75.
    pamietaj też że gaźnik 15mm z dysza 75 poda zupełnie inną ilośc paliwa niż gaźnik 19mm z dyszą 75 – tak dla przykładu pisze żebyś załapał że są różnice.

    Gaźnik sie reguluje w kilku zakresach różnymi elementami:
    dysza ssania
    dysza wolnych obrotów
    dysza główna
    iglica (kształt, wysokość mocowania)
    poziom paliwa w komorze

    musisz sobie znaleźć 1-2 artykuły o strojeniu gaźnika (ale nie o regulacji wolnych obrotów śrubkami) i przeczytać bo nie widze sensu w przepisywaniu internetu. Przeszukaj sobie internet (forum Mieloch np) pod kątem „jaka dysza do 70cm” – zobaczysz jakie sprzęty, przy jakich gaźnika i na jakiej dyszy wyregulowali. Tu trzeba po prostu „odrobić lekcje”

    15mm gaźnik do cylindra 70 (nawet gównianego) to generalnie za mało.
    Skoro musisz na maxa zakręcić powietrze żeby odpalił i jako tako jechał to oznacza że podaje za mało paliwa (dysza jałowych za mała) a jak już masz odkręconą manetkę to znowu jest źle – czyli dysza główna za mała lub za duża – stawiam na to że wciąż za mała ale to wróżenie z fusów.
    Jeżeli gaźnik (silnik w zasadzie) nie reaguje na regulacje – to oznacza że parametry które chcesz wyregulować są SPOZA ZAKRESU który możesz na tym gaźniku (lub jego elementach) uzyskać. Albo jest walnięty gaźnik – ale to inna sprawa.

    #668765
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Siedziałem dziś jeszcze przy skuterze, czytałem kilka postów, oglądałem kilka filmów i zdjąłem końcówkę z tłumika oraz zdjąłem dolot filtra powietrza tak, że brał bezpośrednio powietrze z otoczenia. Śróbkę od mieszanki wkręciłem na maxa i wielkie zaskoczenie bo skuter jedzie jak szalony. Czy normalne jest to, że ta śróbka jest całkowicie wkręcona a skuter jedzie? Czy to będzie miało jakieś konsekwencje? Co byś zaproponował zrobić z tym filtrem, no bo bez niego to raczej niedługo pojeżdże.
    Jedynym minusem, chyba z mojej winy, jest to, że porozciągałem sprężyny na sprzęgle i teraz na wolnych obrotach skuter ciągnie sam, bez dodawania gazu. Czy jest możliwość reanimacji tego sprzęgła czy raczej muszę już kupić nowe?

    #668766
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    masz wciąż nie wyregulowany gaźnik wiec konsekwencją bedzie awaria cylindra
    sprezynki sprzęgła możesz wymienić

    #668767
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Czyli co w końcu mam wyregulować w tym gaźniku bo już powoli się gubie. Czytam, to wszędzie piszą o wykręcanu/wkręcaniu śróbki od dawki paliwa i ewentualnie obrotów. Co mogę jeszcze z tym gaźnikiem zrobić?

    A czy ta śróbka przy wkręceniu na maxa powoduje zwiększenie dawki paliwa czy powietrza?

    #668770
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    w gaźniku masz wyregulować gaźnik.
    masz dobrać własciwą dysze główną i właściwą dysze jałowych – taką na której silnik reaguje na regulacje w sposób jaki powinien -czyli z tych książkowych 2,5 obr da sie reguować i w góre i w doł.
    Potem masz dobrać taką dysze główną na której równo przyśpiesza a przy jeździe na maxa świeca ma właściwy kolor (nie jest ani zalany ani przegrzany).
    na tym polega regulacja gaźnika.

    #668772
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Twoje rady są średnie a nawet nijakie – niby naprowadzają na coś co można poprawić, zmienić ale takich prawdziwych konkretów to w żadnym poście od ciebie nie dostałem. W taki sposób to ja tez mogę prowadzić rozmowy z innymi na tym forum. Rozumiem, że na odległość jest to ciężka sprawa ale ktoś kto ma o tym większe pojęcie napisałby mi chociaż czy wkręcenie tej śróbki powoduje większą dawkę paliwa lub powietrza. Znajdę chyba inne forum na którym będzie może ktoś konkretniejszy. Tak czy tak, dzięki za naprowadzanie na problemy.
    Pozdrawiam.

    #668774
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    nijakie rozumiem – bo specjalnie dla ciebie nie przepisałem tu połowy internetu w formie 12 stronicowej instrukcji z filmami i zdjęciami jak akurat TY masz wyregulowac swój gaźnik który jest przeciez tak inny od 245 tysięcy innych gaźników. A.. no i koniecznie z instrukcją osbługi i budowy gaźnika – konkretnie twojego.

    Wyślij mi go kurierem to ci go dokładnie opisze i odeśle z 3 godzinym autorskim filmem na DVD jak masz go regulować.
    W najgroszym razie przyjade i ci to ogarnie.. albo nie – co sie bedziesz wysilał. Olej to a ja już jade i zrobie za ciebie.

    Chłopie. Jest to opowiedziane, opisane, obfotografowane milion razy. Po polsku, angielsku, rosyjsku i w suahili.
    Już ci x-razy podstawiłem pod nos ścieżke jaką masz iść. Teraz musisz włożyć w to troche wysiłku i sie w temacie wydeukować. A ty przeczytałes kilka postów i zdjąłeś filtr powietrza – i to jest cała twoja wiedza i wciąż oczekujesz precyzyjnej instrukcji pod nos podstawionej. Powodzenia życze ale nie sądze że uzyskasz ją gdziekolwiek.

    #668775
    robis
    Uczestnik
    • 1
    • 13Postów:

    Ale wcale nie trzeba było przepisywać całego internetu tylko po prostu powiedzieć w prost a nie coś w stylu skoro nie działa ci to i tamto to domyśl się co może być nie tak. Pierwsza twoja wypowiedź to już był początek tego kabaretu, napisałem „czy może to być problem z silnikiem?” po czym odpowiedziałeś „Może” – no dzięki wielkie. Teraz ja dla ciebie przepisze „pół internetu”, o ironio nawet z waszej strony, „Silnik dwusuwowy jest rodzajem silnika cieplnego. Silnik cieplny jest to urządzenie w którym zamienia się energię chemiczną paliwa w ruch, wykorzystywany do poruszania pojazdu. Silniki dwusuwowe są powszechnie wykorzystywane do napędu motorowerów i skuterów, z racji swojej prostej budowy i wysokich osiągów. […]. Najprościej ujmując silnik taki jest zbudowany jest ze skrzyni korbowej, do której przytwierdzony jest cylinder zamknięty od góry głowicą. W skrzyni korbowej znajduje się wał korbowy, który za pośrednictwem korbowodu łączy się z tłokiem. Miejscem pracy tłoka jest cylinder, w którym tłok może poruszać się w górę i w dół.” Twoja odpowiedź „może” mogła mi zasugerować problemy:
    -ze skrzynią korbową
    -z cylindrem
    -z głowicą
    -z wałem korbowym
    -z tłokiem
    Super, może od razu z miejsca wymienię cały silnik bo nie jesteś w stanie konkretnie napisać co MOGŁO (podkreślam jeszcze raz M-O-G-Ł-O) się zepsuć. To tak jakbyś poszedł do lekarza z bólem brzucha i zapytałbyś się go „Czy to może mieć związek z moją wczorajszą kolacją? -Mogło”, „Czy to mogło mieć związek z moim kotem? -Mogło”

    Popatrzyłem na twój profil i z tego co widzę to nie tylko u mnie się wypowiadasz w podobny sposób. Dzięki twoim niektórym radom mógłbym zostawić już w sklepach kilkaset złotych i nic z tego nie mieć.
    Więcej do dyskusji nie wracam.

    #668780
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    widzisz, problem z tobą (i wiekszością innych) jest taki że nadludzkim wysiłkiem napiszą równoważnik zdania a oczekują analizy i kompletnego rozwiązania z głowy i najlepiej nie za długo – żeby trudne nie było.
    To niestety nie jest wymiana baterii w pilocie.
    To wymaga jakiejś elementarnej wiedzy, narzędzi i zrozumienia tematu. Wtedy twoje pytanie by były sensowniejsze.
    A tak wymagasz żeby ktoś ci opisał jakie elementy w silniku mają wpływ na jego moc (a to jest większość elementów silnika) oraz jak każdy z nich diagnozować i weryfikować. W sumie chcesz żeby ktoś ci napisał podręcznik naprawy twojego skutera.

    Czego chłopaku nie umiesz zrobić samodzilenie? Wpisac w google „regulacja gaźnika 2T”?
    To patrz:
    https://www.google.com/search?q=regulacja+ga%C5%BAnika+2t&oq=regulacja+ga%C5%BAnika+2t+&aqs=chrome..69i57j0l5.7454j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    i wyniki (jakbyś nie dał rady sam kliknąc pierwszych trzech)

    Gaźnik – regulacja gaźnika: Jak optymalnie wyregulować

    Jak to zrobić? Czyszenie i regulacja gaźnika 2T i 4T (skutery i motocykle)


    http://forum.mieloch.pl/regulacja-gaznika-2t-nie-tylko-dwiema-srubkami-t264614.html

    nie wiesz jak dobrać dysze? Wpisujesz w google „dobór dyszy gaźnika 2T” i znowu:
    https://www.google.com/search?ei=aVhAXcisN-fErgTV8aOQBQ&q=dob%C3%B3r+dyszy+ga%C5%BAnika+2t&oq=dob%C3%B3r+dyszy+ga%C5%BAnika+2t&gs_l=psy-ab.3…184784.188367..189597…0.0..0.89.1447.19……0….1..gws-wiz…….0i71j0i7i30j0i13j0i5i30j0i8i30j0i8i7i30.NAAZVKK3Snw&ved=0ahUKEwiIhdio8dzjAhVnoosKHdX4CFIQ4dUDCAo&uact=5

    wiec nie zawracaj 4 liter bo to wszystko jest milion razy podane na tacy. zamykam to.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Temat ‘Longjia LJ50QT-2L – skuter stracił moc’ jest zamknięty na nowe odpowiedzi.
Back to top button