Longjia Digita 51 – wyciek oleju

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Longjia Digita 51 – wyciek oleju

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe wojtek0211 wojtek0211 4 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #179169
    Zdjęcie profilowe wojtek0211
    wojtek0211
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witam. Na forum jestem nowy i w swiecie skuterow rowniez. Troche poczytalem o zasadach dzialania podzespolow ale doswiadczenie mam malutkie poniewaz posiadam skuter od 1,5 miesiaca. Sprawowal sie bez zarzutu. Od okolo 2 tygodni predkosc maksymalna powoli spadala. Najpierw bylo 55, teraz wyciaga juz tylko 50. Skuter jest zablokowany, mieszkam w Niemczech i wole nie ryzykowac z wlasnymi przerobkami. Dzisiaj po parokilometrowej przejazdzce zatrzymalem sie na papieroska i zauwazylem ze cale tylne kolo jest zaolejone – felga i rant opony od strony przekladni (?). Na oko nie widac zadnego wycieku. Nad kolem z tej strony jest jakis wezyk wystajacy spod blotnika – co to jest? Czy to mozliwe zeby olej polecial na kolo z tego wezyka czy to raczej awaria uszczelnienia przekladni (jesli tak to sie nazywa). Przepraszam za brak polskich znakow, nie mam ich na klawiaturze. Chetnie wstawilbym zdjecia ale nie wiem jak. Pozdrawiam

    #179170
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    tak to wygląda?:

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #179171
    Zdjęcie profilowe wojtek0211
    wojtek0211
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Dokladnie w ten sposob

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kliknij i wygraj wyprawę po Ameryce z Motul

    Weź udział w konkursie Motul i przeżyj niezapomnianą przygodę. Wygraj wyprawę motocyklową marzeń po Ameryce, wodoodporny plecak lub jeden z 500 zestawów Motul. Masz czas tylko do końca czerwca!

    #179172
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    jedyny wężyk jaki tam może być to spust paliwa z gaźnika- ale jeżeli jest suchy to nie z niego cieknie.
    U mnie tak sie zrobiło jak sie zatarł tłok i zapewne doszło do zapłonu w komorze spalania i skrzyni korbowej i wtedy ciśnienie gazów wywaliło mase oleju z paliwem ze skrzyni na łączeniu karterów

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #179173
    Zdjęcie profilowe wojtek0211
    wojtek0211
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Czyli to raczej nie bedzie wyciek z przekladni? Myslalem ze moze olej z przekladni wycieka i sila odsrodkowa w czasie jazdy rozwalila go po calym kole. Ale jakby sie zatarl tlok to silnik by nie chodzil chyba prawda? A chodzi i dziala – jedynie predkosc maksymalna nieco spadla. A co to sa kartery? Wezyk jest troche mokry i czarny na koncu. Jak dotykam to raczej jest to tlusta maz wiec jakis olej. Moge jutro lub w poniedzialek porobic zdjecia ale nie wiem jak je wrzucic.

    #179174
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    wrzucić sobie możesz do galerii w profilu
    w tekst wstawiasz {img}link_do_zdjecia{/img}
    np:
    {img}http://www.skuterowo.com/content/CAM00027.jpg{/img}
    tylko nawiasy kwadratowe a nie klamrowe
    kartery to lewa i prawa część bloku silnika. z wężyka od paliwa raczej aż tyle nie wyleci. zwłaszcza że traci moc a to prawie na pewno oznacza dodatkowe atrakcje. jeżeli to 4T to raczej nie zapłon w skrzyni ale szukac i tak trzeba
    wytrzyj go dokładnie, postaw na nóżkęe centralną,odpal, kręć i obserwuj od spodu co chwile. Może coś zauważysz albo zacznie gdzieś kapać.
    Nie ma wiatru który te krople nosi wiec będzie leciało prosto w doł.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #179182
    Zdjęcie profilowe wojtek0211
    wojtek0211
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Tak to wyglada u mnie, sprawdze jutro na nozce skad kapie. A silnik oczywiscie 2t. Wombat jesli to byl strzal z karterow (slyszalem w czasie jazdy jakby cos mi wypadlo z kieszeni na ziemie) to czy dalej mozna normalnie uzytkowac skuter? A jesli bylaby to przekladnia to jakie moga byc objawy braku oleju w przekladni? Jak to sprawdzic? Co jest pod tym czarnym korkiem na deklu przekladni? Do czego on sluzy? Skuter ma tylko 500 km przejechane, jakos nie chce mi sie wierzyc ze mogl sie juz przytrzec tlok. Poza tym to ja nie robie dluzszych tras – do pracy mam 10 km a to przez centrum miasta – swiatla itp, nie cisne caly czas maksymalna predkoscia.



    #179190
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    czarny korek to wlew oleju do przekładni, śruba na dole to spust. co 1000km warto wylać i te 100ml dolać.
    Tłok się mógł swobodnie przytrzeć.Ja z przycierającym sie odebrałem z „salonu”.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #179191
    Zdjęcie profilowe wojtek0211
    wojtek0211
    Użytkownik
    • Postów: 14

    No to mnie troche uspokoiles, jutro rano pojade normalnie do pracy a po pracy na myjke cisnieniowa, umyje to kolo i sprawdze gdzie cos ewentualnie kapie jesli w ogole cos. Ale nie zauwazylem zadnych plam oleju a stawiam skuter zawsze w tym samym miejscu. Ogolnie to czekam na pierwszy przeglad. Z tej firmy to przyjezdzaja do domu busem i tam sprawdzaja skuter. Maja tez olej w przekladni wymienic. Dzieki bardzo za pomoc. Jak cos bede wiedzial wiecej to dam znac.

    #179192
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 497

    ja bym nie był spokojny. Ilość jaka ucieka jest ogromna

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie