lingben lb50qt-16 80ccm problemy
- This topic has 17 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 10 years, 6 months temu by Fubukimaster.
- AutorWpisy
- 23 sierpnia 2013 dnia 22:40 #142312
Witam. Posiadam skuter marki lingben i nie byłem zbyt zadowolony z osiagów. Zdecydowałem że wsadze tam cylinder 80 ccm. Osiągi są znacznie lepsze i wystarczające lecz skuter zaczął dymić dość intensywnie w niebieskim kolorze. Do tego dochodzi spalanie. Dziś przejechalem się ok. 20 km i z pełnego baku została połowa. Do tego dochodzą szarpniecia podczas przyspieszania. Gdy rozpedze się do ok 35 km wszystko wraca do normy lecz nadal czasami dymi. Gdy odkrecilem pokrywę filtru powietrza czus było dość mocno bezyne. Proszę o pomoc. Co mam zrobić?
23 sierpnia 2013 dnia 23:57 #142314Jak dymi to połyka olej. Coś musiało zostać źle złożone w cylindrze albo siadły łożyska wału i tamtędy dostaje się olej. Co do spalania, stawiałbym albo właśnie na łożyska ( większe obciążenie silnika ) albo rozregulowane dysze w gaźniku. Do tego może jeszcze dojść blokada ssania. Ciężko coś powiedzieć na odległość.
24 sierpnia 2013 dnia 06:54 #142319Cylinder zmieniłem sam. Jest możliwe że coś jest źle. Co do dyszy oraz saania nic przy gazniku nie robiłem. Jeżeli dysze to jaki rozmiar byłby odpowiedni? A o ssanie to jest ten kruciec ssacy i trzeba co z nim zrobić? Jeżeli o wał chodzi to raczej sam tego nie zrobię. Ile mechanik może sobie zarzyczyc
24 sierpnia 2013 dnia 07:09 #142321Jak zalozyles pierścienie na tłoku? ja jak zmieniłem cylek to u mnie przy regulacji Gaznika trzeba było tylko podnieśc iglice o jeden przy dyszy 85 i stożku i Gaznik wyregulowany. Co do wymiany wału to mechanik sobie policzy około 100-150 zł.
24 sierpnia 2013 dnia 07:58 #142326Pierścienie nie pamietan dokładnie jak ale chyba na dole czarny na środku ta sprezynka i na górze taki srebrny. Zastanawiałem się nad tym filtrem i czy jest to zauważalne podczas jazdy gdy się go założy? Czyli muszę przy gazniku trochę pomajstrowac. Jest jakąś instrukcja co do tego jak wyregolowac gaznik do cylindra 80 ccm?
24 sierpnia 2013 dnia 08:17 #142329źle masz pierścienie ułożone. Na dole ta sprężynka i 2 cienkie. A wyżej jak będą pasowały , bo nie pamiętam w jakiej kolejności były te 2 pozostałe. ale sprezynka napewno musi być na dole.
24 sierpnia 2013 dnia 08:34 #142331Od góry:
-srebrny
-czarny
-i na 3 miejscu masz jeden cienki, sprężynkę i kolejny cienki24 sierpnia 2013 dnia 08:37 #142333Ok. Jak zobaczę później czy coś pomoże. A jeżeli chodzi o gaznik to te dysze chyba są 3 tak? I jakie rozmiary czy numerki muszą mieć?
24 sierpnia 2013 dnia 08:43 #142335Dysze są 2. Jedna główna a druga od wolnych obrotów. Kup dysze główne 85 i 90 tylko sprawdź jaki masz rozmiar gwintu. I potem reguluj Gaznik.
24 sierpnia 2013 dnia 08:46 #142336Ok. Dziś zobaczę te pierścionki. A żeby dysze zmienić i tak trzeba gaznik wyjąć więc co można jeszcze zrobić przy nim oprócz tego ssania?
24 sierpnia 2013 dnia 08:53 #142337Tak musisz wyciągnąć Gaznik ze skutera i odkręcić dolną pokrywę 😉 A co chcesz zrobić z ssaniem ?
24 sierpnia 2013 dnia 09:01 #142338Chodzi o blokadę saania. Nic przy gazniku nie robiłem i jest możliwe że blokada taka się tam znajduje. A czy ten filtr stozkowy gdy jest założony daje jakieś różnice wyczuwalne? Wiem że pod ta kopulka mam srobeczke ale jakoś nie miałem odwagi jej zdejmować aby nie rozlegolowac gaznika ale teraz muszę
24 sierpnia 2013 dnia 09:07 #142339Na ssaniu nie ma żadnej blokady, kto ci takich głupot naopowiadał? Mam rozumiec że masz cylinder 80 cc i masz jeszcze blokadę na Gazniku ? wykręc tą śrubke, a potem po zmianie dysz reguluj go. Masz stożek ? Więc dysza 85 powinna wystarczyć 😉 Ewentualnie możesz później pobawić się igilca, ale to już jak kto woli 😉 Stożek przy większej pojemności daje dużo. Nie ma porównania do seryjnego filtra.
24 sierpnia 2013 dnia 10:23 #142343Many a ty wiesz że jak się zmienia cylinder na większy to trzeba zmienić też gaźnik na większy lub dysze wymienić na większą i jak jeździsz na seryjnym wydechu to się nie ma co dziwić że tyle ci pali
24 sierpnia 2013 dnia 10:27 #142344przemao co ma wydech w 4t do spalania ?
24 sierpnia 2013 dnia 10:37 #142346W 4t to na pewno nic. Można tylko dźwięk poprawić. Za jaką cenę można kupić nowy wał? Czy też same łożyska do niego?
24 sierpnia 2013 dnia 10:44 #142347wał to koszt okolo 200 zł
24 sierpnia 2013 dnia 22:14 #142485Rozebralem cylinder i poprawilem te pierścienie. Łożyska na wale są w porządku. Nie chodzą ciężko. Zmieniłem przy okazji olej na 15w40 mineral. Za gaznik się wezmę w następnym tygodniu. Narazie działa. Lekko kopci ale można te 80 Km/h jechać spokojnie jak sądzę. Ale to za jakieś 100 km.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.