lepsze chłodzenie dla (dodatki do) silnika chłodzonego powietrzem?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning lepsze chłodzenie dla (dodatki do) silnika chłodzonego powietrzem?

Ten temat zawiera 21 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe No to LU No to LU 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #668107
    Zdjęcie profilowe Elon
    Elon
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Znacie jakiś fajny sposób na lepsze schładzanie silnika chłodzonego powietrzem?
    Mimo tego że silnik jest chłodzony powietrzem to i tak ma radiatory jak ten chłodzony cieczą.
    Chciałbym aby był schładzany na postoju i w czasie jazdy, myślałem już nad rurkami miedzianymi (małe giętkie pomiędzy radiatorami) w okół silnika zalanymi cieczą które byłyby podłączone do pompki i do chłodnicy.

    ¯\_(ツ)_/¯

    #668117
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 833

    on ma użebrowanie nie MIMO TEGO że jest chłodzony powietrzem tylko własnie dlatego

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #668121
    Zdjęcie profilowe Elon
    Elon
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dokładnie tylko że użebrowanie mniejsze i rzadsze niż w grzebieniu do włosów, nawet można powiedzieć że takie same jak w silniku chłodzonym cieczą gdzie użebrowanie jest rzadkie i małe przypominające wzmocnienia. Dodatkowo jest to silnik o poj. 125 i używany na normalnej drodze jak i w terenie gdzie obr. są wysokie a pręd. mała.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Elon Elon.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Elon Elon.
    #668124
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 833

    pomysł słaby.
    a jaka to konkretnie konstrukcja?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #668128
    Zdjęcie profilowe Elon
    Elon
    Użytkownik
    • Postów: 9

    152FMH – znany jako silnik do cross’a 125. Jeżeli fabryka tak zrobiła to tak powinno być, ale i tak chciałbym go schodzić zanim w terenie olej gdzieś mi wypiepszy jak pokrywę w Czarnobylu lub się zatrze. Chciałbym dodać że też jeżdżę z kolegą w długie trasy i nie chciałbym stawać co 10km na 30 minut lub po 5km.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #668130
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 833

    wymien gar na taki z chodzeniem cieczą i dołóż chłodnice

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #668207
    Zdjęcie profilowe ZOW
    ZOW
    Użytkownik
    • Postów: 195

    Ta! To są już… tzw. ^grube tjuny^. To nie jest jeszcze dla niego i po co jemu, tu i teraz? 😉 * Dopnij sobie tam chłodnicę oleju, a za te… 120 zeta i ciśnienie całkiem ci zejdzie z wentyla. 😉 Temperatura na silniku również. Reflektujesz? 🙂

    Ryży kłak. 😉
    #668440
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 432

    Ale ZOW serio dał ci tańszą alternatywę, czyli schłodzenie oleju silnikowego dodatkową zewnętrzną chłodnicą, to czego się ciskasz…? Są do kupienia takie zestawy, są też nowe crossy z zamontowaną chłodnicą oleju, czyli pomysł działa też w crossie, mimo minimalnych prędkości (drugie zdjęcie):
    https://www.olx.pl/oferta/x-moto-x-motos-xb-38-140cc-cross-chlodnica-oleju-raty-transport-0zl-gliwice-CID5-IDyXikZ.html

    no i na co to komu…?
    #668452
    Zdjęcie profilowe Elon
    Elon
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Zainstalowanie chłodnicy oleju powoduję mniejsze ciśnienie oleju w silniku i nie wiadomo czy smarowanie będzie takie skuteczne. Dodatkowo cylinder grzeje się najbardziej a oleju w cylindrze (w sciankach) jest mało, no i wydajność takiej chłodnicy jest nie do końca fajna chociaż jakbym zamontował jeszcze wentylator z czujnikiem temperatury to może olej by się schłodził. Jestem ciekaw z jaką prędkością olej przepływa przez chłodnicę

    i z tym kompresorem to na serio mówiłem tylko jest trochę duży i mieli wszystko co wciągnie, dot. to nogi operatora

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Elon Elon.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Elon Elon.
    #668460
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 432

    Mam wrażenie, że co byś nie zrobił, dupa zawsze będzie z tyłu:
    – dodasz między żeberka rurki z cieczą+gdzieś zbiorniczek+chłodnicę+pompkę, to: zablokujesz chłodzenie powietrzem (przysłonisz radiator), zwiększysz masę i będziesz potrzebował dodatkowego prądu (wymuszenie obiegu pompką+wentylator), czyli dodatkowo obciążysz silnik.
    – założysz chłodnicę oleju, to wydłużysz obieg oleju (ciśnienie), nie chłodzisz tam gdzie chcesz i nadal wykorzystujesz jedynie większą „pojemność/objętość cieplną” (że tak powiem) powiększonego układu, brak dodatkowego chłodzenia wymuszonym przepływem powietrza przy niewielkich prędkościach.
    – ponieważ to jednostka chłodzona powietrzem, to samo się nasuwa, żeby z tego korzystać i tylko dodatkowo wymusić jego przepływ jakimś wentylatorem przy deficycie chłodzenia na małych prędkościach, ale to już przerabiano tu:

    Dodatkowe chłodzenie silnika

    i wynika z tego, że wiatrak by musiał być raczej… spory:
    https://allegro.pl/oferta/wentylator-7-18cm-tloczacy-wiatrak-uniwersalny-7730851373?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=CjwKCAjwpuXpBRAAEiwAyRRPgbPYTbeaKZ-QK8UsL2zTZZo4I7MGYBWmRVA4rhz3CVefi4L5amrvhBoCw0kQAvD_BwE
    A spory wiatrak, to sporo prądu, a to dodatkowe obciążenie silnika + element wirujący za przednim kołem… no i gówno zazwyczaj trafia w wentylator 🙂 Słaby pomysł do błotnych kąpieli 🙂
    Ja bym jednak na twoim miejscu spróbował z chłodnicą oleju:
    http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/aw0702/atv+-+chlodnica+oleju+czarna+139+fmb+fmh.html
    Patent sprawdzony, dostępny, niedrogi, bez ruchomych elementów łatwych do uszkodzenia, można by powiedzieć: „pasywny” i neutralny (obciążeniowo) dla silnika, gdyby nie ten wydłużony obieg oleju i kwestia wyrabiania się pompy olejowej.
    A może są wydajniejsze pompy oleju do takich sprzętów…? Nie wiem, tak pytam – na pałę 😛

    no i na co to komu…?
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie