Lekki wyciek oleju, czy jest się czym martwić?

Patrząc od dołu, na lini uszczelki cylindra z resztą silnika, widać że jest jakiś lekki wyciek oleju, który rozprowadził się na szerokości uszczelki, i najbardziej przy skrajnych śrubach, brud i osad pokrył te tłuste miejsca, widać też ślad że coś już kapneło, z jedna czy dwie krople, na tyle wygląda ta plama.
Czy jest się czym martwić i co ewentualnie z tym robić dalej?

Na początek spróbuj to wytrzeć i lekko dociągnąć śruby mocujące cylinder i głowicę. Jeżeli będzie dalej kapało z silnika to kup nowe uszczelki i je wymień. Każdy wyciek oleju z silnika to problem z którym trzeba szybko sobie poradzić.

Wytarłem, posmigałem trochę i narazie jest suche, zobaczę co będzie dalej,skuter jest nowy ma 3000 tyś przebiegu mam nadzieję że nie trzeba będzie zmieniać uszczelki, ewentualnie dociągnąć śruby.

Akurat dociągnąć śruby to nie problem, bierzesz klucz 10 - każdą śrubę dokręcasz o pół obrotu i po sprawie. Dosłownie minuta roboty.

Zgadza się, tylko chyba samo wyjęcie kibla nie wystarczy żeby tam dojść, i tego się obawiam, że będę musiał zdjąć te owiewki od przodu silnika/siedzenia, bez instrukcji zawsze łatwo połamać zaczepy bo nie wiadomo gdzie jest zatrzask itd :frowning:

Fakt, zapomniałem że to skuter. U mnie jest to na wierzchu, ale i tak wnerwia mnie rozkręcanie plastików żeby zrobić jakąś pierdółkę w 5 minut.

Wczoraj sprawdziłem i zbiera się dalej, jest lekko mokre miejsce od oleju na Lini uszczelki, wyciek jest bliżej środka, nie przy śrubie.

To teraz dokręcic tą śrubę która jest bliżej tego wycieku czy dwie dolne?

wszystkie dokreć

Bez ściągania plastików udało mi się dokręcić jedynie 1/9 obrotu, i nadal robi się lekko mokro w tym miejscu, dzwoniłem do peugeota żeby zamówić uszczelke pod głowicę, ale samej uszczelki nie sprzedają, tylko zestaw, zdaje się 3 uszczelek o ile dobrze zrozumiałem, pod głowicę, pod cylinder i coś jeszcze czego nie dosłyszałem, teraz pytanie czy muszę wymienić te 3 uszczelki? Czy można samą uszczelke pod głowicą? Koszt takiego zestawu 170zł :frowning: pytałem się czy można dokręcić, powiedzieli że to wszystko jest dokrecane na moment obrotowy i nic nie doradzą bo nie biorą odpowiedzialności jeśli np urwie się śruba.
Czy ktoś poleci mi jakiś odpowiedni do skutera klucz dynamometryczny?

Weź taki w którym można ustawić mały moment. Ja mam od 0 do 30Nm. Nie wiem jak w twoim silniku, ale u mnie głowicę dokręca się momentem 18Nm.

Jakiej długości masz ten klucz? Bo za długi też pewnie nke może być żeby wszędzie go wsadzić, chciał bym kupić jeden do, wszystkiego’’ i czy na coś zwrócić uwagę kupując taki klucz? Po za odpowiednim momentem.

Kupiłem pierwszy lepszy z Allegro z odpowiednim momentem. Klucz ma jakieś 30cm długości. Jedyna ważna rzecz to właśnie zakres momentu który można ustawić. Ważne żeby był od 0 w górę, co najmniej do 30Nm.

Zrobiłem zdjęcie tego wycieku, a dzisiaj ktoś mi mówił że jak jest wyciek z pod uszczelki pod głowicą to są uszkodzone pierścienie, czy to prawda? Nie wiem dokładnie z którego miejsca jest przeciek, ale od strony kolektora wydechowego, wydaje się być ok, bardziej jak by ta środkowa cześć, kropla oleju jest właśnie na centralnej części, są też miejsca na uszczelce, gdzie wyszło coś gumowatego, na zdjeciu widać dwa takie miejsca, koloru ala żółty, co to takiego?

Można by było ten wyciek póki co, powstrzymać nanosząc sylikon wysokotemperaturowy?

nie sądze żebyś to zatrzymał kitując to z wierzchu silikonem

A jeśli ten sylikon by zatamował wyciek to czy ten olej by się tam gdzieś zbierał i mogło by się coś wydarzyć?

Skuter mam już rozkrecony, dostęp do silnika, będę wymieniał uszczelke ale co mogło być przyczyną tego wycieku? Znajomy mówi że to mogą być pierścienie, ja nie mam kompletnie pojęcia i teraz wymienię tylko uszczelke, złożę wszystko do kupy założę owiewki a to będzie ciekło dalej i ciężko mi sobie wyobrazić że będę musiał znowu rozkrecac wszystko i ponosić koszty kolejnej uszczelki itd, komplet samych uszczelek to 180zł i chciał bym to zrobić raz a dobrze.

https://youtu.be/pbdYFtCKuyI

problemem wycieku spod głowicy najcześciej jest uszczelka pod głowicą albo pod deklem zaworów - zależy skąd cieknie.
Jak spod głowicy to jakos sie olej do cylindra musi dostać - albo przez pierścienie albo przez uszczelniacze zaworów.
Ale jak tylko pod dekielka od zaworów to po prostu uszczelka tego dekielka

A po tym filmie nke jesteś w stanie tego określić? Bo cieknie od spodu z tej pierwszej uszczelki od strony głowicy? Jak sprawdzić czy to od dekielka? Dopiero po zdjęciu głowicy?

A po tym filmie nke jesteś w stanie tego określić? Bo cieknie od spodu z tej pierwszej uszczelki od strony głowicy. Jak sprawdzić czy to od dekielka? Dopiero po zdjęciu głowicy?