Lekki wyciek oleju, czy jest się czym martwić?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #649632
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Patrząc od dołu, na lini uszczelki cylindra z resztą silnika, widać że jest jakiś lekki wyciek oleju, który rozprowadził się na szerokości uszczelki, i najbardziej przy skrajnych śrubach, brud i osad pokrył te tłuste miejsca, widać też ślad że coś już kapneło, z jedna czy dwie krople, na tyle wygląda ta plama.
    Czy jest się czym martwić i co ewentualnie z tym robić dalej?

    #649633
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Na początek spróbuj to wytrzeć i lekko dociągnąć śruby mocujące cylinder i głowicę. Jeżeli będzie dalej kapało z silnika to kup nowe uszczelki i je wymień. Każdy wyciek oleju z silnika to problem z którym trzeba szybko sobie poradzić.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #649665
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Wytarłem, posmigałem trochę i narazie jest suche, zobaczę co będzie dalej,skuter jest nowy ma 3000 tyś przebiegu mam nadzieję że nie trzeba będzie zmieniać uszczelki, ewentualnie dociągnąć śruby.

    #649668
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Akurat dociągnąć śruby to nie problem, bierzesz klucz 10 – każdą śrubę dokręcasz o pół obrotu i po sprawie. Dosłownie minuta roboty.

    #649672
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Zgadza się, tylko chyba samo wyjęcie kibla nie wystarczy żeby tam dojść, i tego się obawiam, że będę musiał zdjąć te owiewki od przodu silnika/siedzenia, bez instrukcji zawsze łatwo połamać zaczepy bo nie wiadomo gdzie jest zatrzask itd 🙁

    #649721
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Fakt, zapomniałem że to skuter. U mnie jest to na wierzchu, ale i tak wnerwia mnie rozkręcanie plastików żeby zrobić jakąś pierdółkę w 5 minut.

    #649888
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Wczoraj sprawdziłem i zbiera się dalej, jest lekko mokre miejsce od oleju na Lini uszczelki, wyciek jest bliżej środka, nie przy śrubie.

    To teraz dokręcic tą śrubę która jest bliżej tego wycieku czy dwie dolne?

    #649890
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    wszystkie dokreć

    #650087
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Bez ściągania plastików udało mi się dokręcić jedynie 1/9 obrotu, i nadal robi się lekko mokro w tym miejscu, dzwoniłem do peugeota żeby zamówić uszczelke pod głowicę, ale samej uszczelki nie sprzedają, tylko zestaw, zdaje się 3 uszczelek o ile dobrze zrozumiałem, pod głowicę, pod cylinder i coś jeszcze czego nie dosłyszałem, teraz pytanie czy muszę wymienić te 3 uszczelki? Czy można samą uszczelke pod głowicą? Koszt takiego zestawu 170zł 🙁 pytałem się czy można dokręcić, powiedzieli że to wszystko jest dokrecane na moment obrotowy i nic nie doradzą bo nie biorą odpowiedzialności jeśli np urwie się śruba.
    Czy ktoś poleci mi jakiś odpowiedni do skutera klucz dynamometryczny?

    #650123
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Weź taki w którym można ustawić mały moment. Ja mam od 0 do 30Nm. Nie wiem jak w twoim silniku, ale u mnie głowicę dokręca się momentem 18Nm.

    #650139
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Jakiej długości masz ten klucz? Bo za długi też pewnie nke może być żeby wszędzie go wsadzić, chciał bym kupić jeden do,, wszystkiego” i czy na coś zwrócić uwagę kupując taki klucz? Po za odpowiednim momentem.

    #650154
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Kupiłem pierwszy lepszy z Allegro z odpowiednim momentem. Klucz ma jakieś 30cm długości. Jedyna ważna rzecz to właśnie zakres momentu który można ustawić. Ważne żeby był od 0 w górę, co najmniej do 30Nm.

    #651264
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Zrobiłem zdjęcie tego wycieku, a dzisiaj ktoś mi mówił że jak jest wyciek z pod uszczelki pod głowicą to są uszkodzone pierścienie, czy to prawda? Nie wiem dokładnie z którego miejsca jest przeciek, ale od strony kolektora wydechowego, wydaje się być ok, bardziej jak by ta środkowa cześć, kropla oleju jest właśnie na centralnej części, są też miejsca na uszczelce, gdzie wyszło coś gumowatego, na zdjeciu widać dwa takie miejsca, koloru ala żółty, co to takiego?

    #651327
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Można by było ten wyciek póki co, powstrzymać nanosząc sylikon wysokotemperaturowy?

    #651330
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    nie sądze żebyś to zatrzymał kitując to z wierzchu silikonem

    #651373
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    A jeśli ten sylikon by zatamował wyciek to czy ten olej by się tam gdzieś zbierał i mogło by się coś wydarzyć?

    #655403
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Skuter mam już rozkrecony, dostęp do silnika, będę wymieniał uszczelke ale co mogło być przyczyną tego wycieku? Znajomy mówi że to mogą być pierścienie, ja nie mam kompletnie pojęcia i teraz wymienię tylko uszczelke, złożę wszystko do kupy założę owiewki a to będzie ciekło dalej i ciężko mi sobie wyobrazić że będę musiał znowu rozkrecac wszystko i ponosić koszty kolejnej uszczelki itd, komplet samych uszczelek to 180zł i chciał bym to zrobić raz a dobrze.

    https://youtu.be/pbdYFtCKuyI

    #655408
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    problemem wycieku spod głowicy najcześciej jest uszczelka pod głowicą albo pod deklem zaworów – zależy skąd cieknie.
    Jak spod głowicy to jakos sie olej do cylindra musi dostać – albo przez pierścienie albo przez uszczelniacze zaworów.
    Ale jak tylko pod dekielka od zaworów to po prostu uszczelka tego dekielka

    #655410
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    A po tym filmie nke jesteś w stanie tego określić? Bo cieknie od spodu z tej pierwszej uszczelki od strony głowicy? Jak sprawdzić czy to od dekielka? Dopiero po zdjęciu głowicy?

    #655412
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    A po tym filmie nke jesteś w stanie tego określić? Bo cieknie od spodu z tej pierwszej uszczelki od strony głowicy. Jak sprawdzić czy to od dekielka? Dopiero po zdjęciu głowicy?

    #655430
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    wytrzyj, przyłóż papier i zobacz gdzie wycieka

    #655845
    Skuter Garage
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Bez klucza dynanometrycznego ni podchodź do silnika bo zrobisz więcej szkód, jak nie masz kasy to kup sobie klucz dynanometryczny wychyłowy, jak masz wyciek z pod głowicy należałoby sprawdzić dokręcenie śrub cylindra, moment dokręcania powinna być w servisówce, jak nie ma, możesz dokręcić z siłą 16nm, jak nie pomoże trzeba rozebrać silniki, zrobić oględziny,jak trzeba to wymienić uszczelki.

    #656290
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    thx, klucz oczywiście że kupie, taki jak powinien być, a jeśli już mowa o kluczach, to mam taki najtańszy zestaw z grzechotką z obi, jest dobry do odkręcania kibla, plastików itd, ale do głowicy, termostatu, ogulnie silnika, powinienem mieć jakieś firmowe nasadki, z twardej stali, jakiej firmy takie nasadki i klucze kupić?

    #656298
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    tak profi: Gedore, Stahlwille, Proxxon, Jonnesway, snap-on,
    tak amatorsko: stanley (ale nie amerykański) generalnie schodzi na psy lekko , yato, honiton, elofort,facom

    #656301
    Spider
    Uczestnik
    • Postów: 150

    Wombat, otwierasz mi świat na rzeczy nowe. :-))). * A… Kuźnia (po dziadku partyzańcie) nie wystarczy?

    #656320
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    no teraz to mnie zadziwiłeś. Od dawna jestem przekonany że to wy żyjesz w swiecie wielowymiarowym o którym się fizjologom czy innym fizjonomom nie śniło… to powinieneś o takich kluczach i technikach słyszeć że nikt inny nie słyszał.

    Mi by wystarczyło, tobie by wystarczyło. Zapewne obaj sie nawet nie bawimy w klucze dynamometryczne przy skuterze w żadnej sytuacji (przynajmniej ja nie) – kwestia ręki i ilości dokręconych śrubek i fakt że czesto miedzy sugerowanymi danym w instrukcji do chińczyka a życiem jest duża różnica 🙂 . Ixionowi by nie wystarczyło – zwróć uwagę jakie ma podejście.
    Lubi profi i na bogato

    #656324
    ixion
    Uczestnik
    • Postów: 274

    Ja w życiu nie dokrecałem głowicy więc muszę użyć klucza dynamometrycznego, nie mam pojęcia jak na wyczucie, wyczuć 16Nm, gdy próbowałem dokręcic cieknący termostat nasadką z kompletu z obi za 40zł to czułem że ta nasadka zaczyna się odkształcać i jak dalej będę próbował to jeszcze zniszcze krawędzie śruby, faktem jednak jest że lubię firmowe żeczy dobrej jakości i nie oszczędzam na nich, hobbistycznie zajmuje się też budową rakiet i silników rakietowych w Polskim towarzystwie rakietowym, wierzcie mi że praca przy budowie silnika rakietowego na paliwo stałe lub hybrydowego nie wybacza błędów 🙂 procedury muszą być zachowane, specyfikacja żecz święta 😉

    #656325
    No to LU
    Uczestnik
    • Postów: 432

    Ortografia też, chłopie:-)

    #656330
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 956

    średnio momenty dokręcania koł w samochodach osobwych to 85-120Nm. W jakichś takich megaciężkich typu landcruiser, rangerover, durango, escalade to tam jest za 180-200Nm.
    Ale 130Nm to jest normalne dokręcenie do oporu śruby ręcznie, zwykłym krzyżakiem o ramieniu 20cm.
    Inaczej – 100Nm to jakbyś na końcu 1m klucza powiesił siatke z zakupami 10kg (albo użył tyle siły ile trzeba żeby ją podnieść – a to robi człowiek jedną ręką swobodnie)
    Jeżeli to 50cm klucz to potrzeba 20kg. Jeżeli to 25cm klucz to 40kg.

    czyli jak sie na 25cm kluczu wiesza lub staje (albo wskakuje i usiłuje „wkopać” klucz) facet 80kg to znaczy że dowala średnio 200-280Nm).

    No i tutaj widac jak destrukcyjny może być udar mający nawet te 300Nm – przy odkręcaniu to jeszcze ok.. ale przy przykręcaniu to trzeba bardzo ostrożnie

    Wiec mając 20cm klucz i siłe 16Nm to do tego klucza trzeba przyłożyć 6,5kg – tyle co nic. Biorąc pod uwagę że przedramię, ramię i dłoń to jest około 5% masy twojego ciała to znaczy że przy takim kluczu wystarczy cięzar twojej ręki na tym i minimalny nacisk- ale mniej niż obie ręce na raz.

    #656341
    No to LU
    Uczestnik
    • Postów: 432

    Zaczynam czaić, dlaczego wszystko urywam… 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button