Lekki wyciek oleju, czy jest się czym martwić?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Lekki wyciek oleju, czy jest się czym martwić?

Ten temat zawiera 21 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Skuter Garage Skuter Garage 6 dni, 12 godzin temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #649632
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 145

    Patrząc od dołu, na lini uszczelki cylindra z resztą silnika, widać że jest jakiś lekki wyciek oleju, który rozprowadził się na szerokości uszczelki, i najbardziej przy skrajnych śrubach, brud i osad pokrył te tłuste miejsca, widać też ślad że coś już kapneło, z jedna czy dwie krople, na tyle wygląda ta plama.
    Czy jest się czym martwić i co ewentualnie z tym robić dalej?

    #649633
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 609

    Na początek spróbuj to wytrzeć i lekko dociągnąć śruby mocujące cylinder i głowicę. Jeżeli będzie dalej kapało z silnika to kup nowe uszczelki i je wymień. Każdy wyciek oleju z silnika to problem z którym trzeba szybko sobie poradzić.

    Zipp Salmo: przebieg 56442km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km.
    #649665
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 145

    Wytarłem, posmigałem trochę i narazie jest suche, zobaczę co będzie dalej,skuter jest nowy ma 3000 tyś przebiegu mam nadzieję że nie trzeba będzie zmieniać uszczelki, ewentualnie dociągnąć śruby.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    TRIUMPH DOBRY MOTOCYKL W DOBREJ CENIE

    Wybierz swój fabrycznie nowy motocykl Triumph i kup go za okazyjnie niską cenę. Oferta ograniczona. Pozostały ostatnie sztuki z rocznika 2018!
    #649668
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 609

    Akurat dociągnąć śruby to nie problem, bierzesz klucz 10 – każdą śrubę dokręcasz o pół obrotu i po sprawie. Dosłownie minuta roboty.

    Zipp Salmo: przebieg 56442km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km.
    #649672
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 145

    Zgadza się, tylko chyba samo wyjęcie kibla nie wystarczy żeby tam dojść, i tego się obawiam, że będę musiał zdjąć te owiewki od przodu silnika/siedzenia, bez instrukcji zawsze łatwo połamać zaczepy bo nie wiadomo gdzie jest zatrzask itd 🙁

    #649721
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 609

    Fakt, zapomniałem że to skuter. U mnie jest to na wierzchu, ale i tak wnerwia mnie rozkręcanie plastików żeby zrobić jakąś pierdółkę w 5 minut.

    Zipp Salmo: przebieg 56442km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km.
    #649888
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 145

    Wczoraj sprawdziłem i zbiera się dalej, jest lekko mokre miejsce od oleju na Lini uszczelki, wyciek jest bliżej środka, nie przy śrubie.

    To teraz dokręcic tą śrubę która jest bliżej tego wycieku czy dwie dolne?

    #649890
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 955

    wszystkie dokreć

    ziuuummmm….
    #650087
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 145

    Bez ściągania plastików udało mi się dokręcić jedynie 1/9 obrotu, i nadal robi się lekko mokro w tym miejscu, dzwoniłem do peugeota żeby zamówić uszczelke pod głowicę, ale samej uszczelki nie sprzedają, tylko zestaw, zdaje się 3 uszczelek o ile dobrze zrozumiałem, pod głowicę, pod cylinder i coś jeszcze czego nie dosłyszałem, teraz pytanie czy muszę wymienić te 3 uszczelki? Czy można samą uszczelke pod głowicą? Koszt takiego zestawu 170zł 🙁 pytałem się czy można dokręcić, powiedzieli że to wszystko jest dokrecane na moment obrotowy i nic nie doradzą bo nie biorą odpowiedzialności jeśli np urwie się śruba.
    Czy ktoś poleci mi jakiś odpowiedni do skutera klucz dynamometryczny?

    #650123
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 609

    Weź taki w którym można ustawić mały moment. Ja mam od 0 do 30Nm. Nie wiem jak w twoim silniku, ale u mnie głowicę dokręca się momentem 18Nm.

    Zipp Salmo: przebieg 56442km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie