LED H4 HS1 zakupiony dzisiaj – jest mega!

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery LED H4 HS1 zakupiony dzisiaj – jest mega!

Ten temat zawiera 32 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe ZOW ZOW 3 tygodnie, 3 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 33 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #663515

    Maks Rider
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam. Otóż dzisiaj zakupiłem i zamontowałem nowe LEDy do swojej maszynki H4 HS1, żarówka nie wymagała specjalnego ustawienia, wystarczyło tylko podmienić pod stary halogen. Światło nie wali po oczach, ani nie jest za ciemne, ma zwyczajnie idealnie białą barwę i świeci na takim samym poziomie, co halogen. Nie musiałem ustawiać lampy, wysokość jest taka sama jak stary halogen w rzeczywistości, ponieważ zdjęcia tak tego nie pokażą. Jak w nocy jechałem w całkowitej ciemnicy pomiędzy polami, to przy halogenie byłem ślepy jak kret, musiałem się migaczami wspomagać, a teraz widzę wszystko, także polecam. Poniżej zamieszczam zdjęcia z dwóch motocykli tego samego modelu, po lewej LED, po prawej halogen.

    Kupiłem na AliExpress, tutaj: https://bit.ly/2DRSxxW

    Za 55 zł z darmową wysyłką, czekałem równo 2 tygodnie i ani dnia dłużej.

    LED vs Św. Pamięci Halogen

    Jestem bardziej widoczny, nie oślepiam nikogo. Bezpieczeństwo przede wszystkim. LWG!

    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider. Powód:Chciałem dodać zdjęcie porównania ze starym halogenem
    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider. Powód:Dopisałem szczegółowy opis
    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider.
    Maks
    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider. Powód:Chciałem dodać zdjęcie porównania ze starym halogenem
    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider. Powód:Dopisałem szczegółowy opis
    • Ten temat został zmodyfikowany4 tygodnie temu przez Maks Rider.
    #663523
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    oślepiasz, masz podniesione z lewej strony a powinno być z prawej i powyżej odcięcia też jest bardzo jasno.
    Wiec tak na oko to marne to światło (jakośc). Tyle że mocne. Tak jest jak sie kupuje dziadowksie żarówki lED i wkłada bez regulacji.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663524

    Maks Rider
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Maszyna była przekrzywiona na bok plus nierówne podłoże, ale linia jest równa, światła LED nawet są minimalnie niżej, niż Halogen obok. Po prostu zdjęcie tak wyszło, może uda mi się filmik wrzucić, to zupełnie inaczej to wygląda.

    Maks
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

    Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.
    #663525

    Maks Rider
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Po lewej LED na krótkich, po prawej Halogen na długich

    Po lewej LED na krótkich, po prawej Halogen na długich

    Tutaj obydwa na krótkich, nic nikogo nie oślepia. Stałem na przeciwko i różni się tylko barwa światła

    LED vs halogen na krótkich

    Maks
    #663529

    Maks Rider
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Takie porównanie jeszcze w ciemności. Jest na równi z halogenem, nikogo nie oślepia jak to ludzie piszą. Różni się tylko barwą światła, linia taka sama. Oczywiście zdjęcie nie pokaże tego, jak to to naprawdę wygląda, tylko jak zwykle obiektyw aparatu białe światło LED bardziej rozjaśni, przez co może wydawać się aż tak tragicznie, ale tak nie jest. Jakość światła również dużo lepsza, niż seryjny halogen, tamten jest cały rozmazany, jak jechałem nim w ciemnicy, to byłem ślepy jak kret, dosłownie.

    Chcę być widoczny i chcę widzieć drogę w nocy, bo życie mi miłe. Szpan i wieśniactwo mam gdzieś. Za stary jestem.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 4 tygodnie temu przez  Maks Rider.
    Maks
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 4 tygodnie temu przez  Maks Rider.
    #663550
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    masz tam powidoki powyżej linii odcięcia, to światło ma plamy i na każdej focie jest podniesione z prawej
    Tutaj masz prawidłowo świecące LEDy , bez powidoków i refleksów i świecące równo – tyle że symetrycznie bo GTS ma symetryczną lampe.

    tutaj troche o doborze i regulacji.
    http://sym.waw.pl/index.php/modyfikacje/48-sym-gts-led-retrofit-czyli-wymiana-zarowek-na-led
    w twojej żarówce paski led są przekoszone względem siebie – samo to ją dyskwalifikuje.

    nie ma prawa byc takich rzeczy zaznaczonych na czerwono
    sdsds

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663557
    Zdjęcie profilowe Thomson
    Thomson
    Użytkownik
    • Postów: 65

    Jak już musisz tego leda kupywać to celuj w philipsa. Jeszcze nie mają homologacji, ale świecą bdb. Tylko ledy to się sprawdzają w lampach soczewkowych, a nie prostych kloszach skuterowych. Za jazdę na ledach można dostać fajny mandat tak btw.

    #663572
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    i nie bedą miały homologacji nigdy wiec nie pisz „jeszcze nie mają”.
    Natomiast wcale to nie musi być philips xtreme-ultinion. on jest dobry ale ma jeszcze lepszy marketing (i cene odpowiednią). Ale są na rynku 2-3 typy żarówek LED którą „dają rade”.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663577
    Zdjęcie profilowe Thomson
    Thomson
    Użytkownik
    • Postów: 65

    Wymienisz? Bo jestem zaciekawiony. Do mnie dotarły informacje tylko o philipsach i ich staraniach na homologację jako zwykłe żarówki.

    #663615
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    Nigdy nie słyszałem o ich staraniach że ktoś (np UE) uznał że halogen=LED a do tego by sie to musiało sprowadzić.
    To zbyt karkołomne i gdzieś by musieli baaaardzo grubo posmarować.
    Jeżeli masz reflektor homologowany do żarówek halogenowych to siłą rzeczy MUSI w nim być źródło światła halogenowe (lub w majestacie prawa „uznane” za halogenowe). Pomijając samą technologie „generowania” światła chodzi też o moc. Halogen H4-H7 emituje 1200-1400 lumenów przy mocy 55W.
    Żarówka LED o mocy 25-30W jest w stanie wyemitować 2200-3000lm. Ciut gorej wykonana lampa (a takich jest sporo) i oślepisz wszystkie gołębie w okolicy. Bo żarówka to jedno a reflektor to drugie.
    Wiec żeby taki numer przeszedł to by musiało być prawo że halogen=led i to też nie każdy led tylko pewne typy do pewnej ograniczonej mocy (np do 12-15W)..itd tylko wtedy korzyść z takiego retrofita by była niewielka – lekka zmiana barwy światła.

    Co do samych żarówek led. Z philipsami jest łatwo (chyba że kupisz podróbę) bo w zasadzie wiesz czego sie spodziewać kupując. Za m.in. tą powtarzalność (no i markę) philips sobie każe słono zapłacić – za to zakup jest prosty i pewny.
    W przypadku chinoli trzeba „umieć wybrać” – tzn wiedzieć jakie cechy ma mieć poprawnie zbudowana żarówka LED i zaryzykować zakup – albo oprzeć sie na jakimś solidnym teście (np pańcia z ruskiego kanału TestLab na YT) i kupić dokładnie takie jakie sie tam sprawdziły.
    „Dobry LED” to trzy cechy:
    – dobrze symulowana żarówka halogenowa z odpowiedniej wielkości i w odpowiednim miejscu źródłem światła (co w wypadku H4, H7, H1 sprowadza się do max 3 małych diod ułożonych w szereg – bo 4 to już za dużo)
    – sztywna i temperaturowo odpodna konstrukcja, bez żadnych gumowych uszczelek, plastikowych przekładek i innych tego typu rzeczy które sie rozeschną i wykruszą lub utrudniają transfer ciepła z podstawy diodek na radiator
    – wydajne chłodzenie. zabójcą diody jest za dużo volt lub temperatura. a te powerLed to się grzeją konkretnie wiec przez całą żarówke trzeba to ciepło błyskawicznie odporowadzić i wypromieniować/rozproszyć poza lampe lub po lampie. zwłaszcza u nas gdzie na światłach jedziesz cały dzień – nawet jak jest +36 w cieniu i pojazd stoi w korku to to sie i tak ma wychłodzić do temperatur bezpiecznych dla diody.
    Na aliexpress to niektóre zestawy oznaczone P7 albo z nowszych CL7 2.0
    Polecam do pooglądania gościa https://www.youtube.com/channel/UCVOiJIYQyCbXwkrKYXw8Thg te filmy tak sprzed ponad roku jak „grubo” z tematem diodek jechał. Dużo testów, dużo wniosków i można zobaczyć jak jest, jak może być i jak powinno być

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 33 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie