LED H4 HS1 zakupiony dzisiaj - jest mega!

  • 38 odpowiedzi, 2 odp, ostatnia aktywność 1 month temu od curry 8.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #663515
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Witam. Otóż dzisiaj zakupiłem i zamontowałem nowe LEDy do swojej maszynki H4 HS1, żarówka nie wymagała specjalnego ustawienia, wystarczyło tylko podmienić pod stary halogen. Światło nie wali po oczach, ani nie jest za ciemne, ma zwyczajnie idealnie białą barwę i świeci na takim samym poziomie, co halogen. Nie musiałem ustawiać lampy, wysokość jest taka sama jak stary halogen w rzeczywistości, ponieważ zdjęcia tak tego nie pokażą. Jak w nocy jechałem w całkowitej ciemnicy pomiędzy polami, to przy halogenie byłem ślepy jak kret, musiałem się migaczami wspomagać, a teraz widzę wszystko, także polecam. Poniżej zamieszczam zdjęcia z dwóch motocykli tego samego modelu, po lewej LED, po prawej halogen.

    Kupiłem na AliExpress, tutaj: https://bit.ly/2DRSxxW

    Za 55 zł z darmową wysyłką, czekałem równo 2 tygodnie i ani dnia dłużej.

    LED vs Św. Pamięci Halogen

    Jestem bardziej widoczny, nie oślepiam nikogo. Bezpieczeństwo przede wszystkim. LWG!

    #663523
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    oślepiasz, masz podniesione z lewej strony a powinno być z prawej i powyżej odcięcia też jest bardzo jasno.
    Wiec tak na oko to marne to światło (jakośc). Tyle że mocne. Tak jest jak sie kupuje dziadowksie żarówki lED i wkłada bez regulacji.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #663524
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Maszyna była przekrzywiona na bok plus nierówne podłoże, ale linia jest równa, światła LED nawet są minimalnie niżej, niż Halogen obok. Po prostu zdjęcie tak wyszło, może uda mi się filmik wrzucić, to zupełnie inaczej to wygląda.

    #663525
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Po lewej LED na krótkich, po prawej Halogen na długich

    Po lewej LED na krótkich, po prawej Halogen na długich

    Tutaj obydwa na krótkich, nic nikogo nie oślepia. Stałem na przeciwko i różni się tylko barwa światła

    LED vs halogen na krótkich

    #663529
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Takie porównanie jeszcze w ciemności. Jest na równi z halogenem, nikogo nie oślepia jak to ludzie piszą. Różni się tylko barwą światła, linia taka sama. Oczywiście zdjęcie nie pokaże tego, jak to to naprawdę wygląda, tylko jak zwykle obiektyw aparatu białe światło LED bardziej rozjaśni, przez co może wydawać się aż tak tragicznie, ale tak nie jest. Jakość światła również dużo lepsza, niż seryjny halogen, tamten jest cały rozmazany, jak jechałem nim w ciemnicy, to byłem ślepy jak kret, dosłownie.

    Chcę być widoczny i chcę widzieć drogę w nocy, bo życie mi miłe. Szpan i wieśniactwo mam gdzieś. Za stary jestem.

    #663550
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    masz tam powidoki powyżej linii odcięcia, to światło ma plamy i na każdej focie jest podniesione z prawej
    Tutaj masz prawidłowo świecące LEDy , bez powidoków i refleksów i świecące równo – tyle że symetrycznie bo GTS ma symetryczną lampe.

    tutaj troche o doborze i regulacji.
    http://sym.waw.pl/index.php/modyfikacje/48-sym-gts-led-retrofit-czyli-wymiana-zarowek-na-led
    w twojej żarówce paski led są przekoszone względem siebie – samo to ją dyskwalifikuje.

    nie ma prawa byc takich rzeczy zaznaczonych na czerwono
    sdsds

    #663557
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Jak już musisz tego leda kupywać to celuj w philipsa. Jeszcze nie mają homologacji, ale świecą bdb. Tylko ledy to się sprawdzają w lampach soczewkowych, a nie prostych kloszach skuterowych. Za jazdę na ledach można dostać fajny mandat tak btw.

    #663572
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    i nie bedą miały homologacji nigdy wiec nie pisz „jeszcze nie mają”.
    Natomiast wcale to nie musi być philips xtreme-ultinion. on jest dobry ale ma jeszcze lepszy marketing (i cene odpowiednią). Ale są na rynku 2-3 typy żarówek LED którą „dają rade”.

    #663577
    Thomson
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 63
    • Postów: 66

    Wymienisz? Bo jestem zaciekawiony. Do mnie dotarły informacje tylko o philipsach i ich staraniach na homologację jako zwykłe żarówki.

    #663615
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    Nigdy nie słyszałem o ich staraniach że ktoś (np UE) uznał że halogen=LED a do tego by sie to musiało sprowadzić.
    To zbyt karkołomne i gdzieś by musieli baaaardzo grubo posmarować.
    Jeżeli masz reflektor homologowany do żarówek halogenowych to siłą rzeczy MUSI w nim być źródło światła halogenowe (lub w majestacie prawa „uznane” za halogenowe). Pomijając samą technologie „generowania” światła chodzi też o moc. Halogen H4-H7 emituje 1200-1400 lumenów przy mocy 55W.
    Żarówka LED o mocy 25-30W jest w stanie wyemitować 2200-3000lm. Ciut gorej wykonana lampa (a takich jest sporo) i oślepisz wszystkie gołębie w okolicy. Bo żarówka to jedno a reflektor to drugie.
    Wiec żeby taki numer przeszedł to by musiało być prawo że halogen=led i to też nie każdy led tylko pewne typy do pewnej ograniczonej mocy (np do 12-15W)..itd tylko wtedy korzyść z takiego retrofita by była niewielka – lekka zmiana barwy światła.

    Co do samych żarówek led. Z philipsami jest łatwo (chyba że kupisz podróbę) bo w zasadzie wiesz czego sie spodziewać kupując. Za m.in. tą powtarzalność (no i markę) philips sobie każe słono zapłacić – za to zakup jest prosty i pewny.
    W przypadku chinoli trzeba „umieć wybrać” – tzn wiedzieć jakie cechy ma mieć poprawnie zbudowana żarówka LED i zaryzykować zakup – albo oprzeć sie na jakimś solidnym teście (np pańcia z ruskiego kanału TestLab na YT) i kupić dokładnie takie jakie sie tam sprawdziły.
    „Dobry LED” to trzy cechy:
    – dobrze symulowana żarówka halogenowa z odpowiedniej wielkości i w odpowiednim miejscu źródłem światła (co w wypadku H4, H7, H1 sprowadza się do max 3 małych diod ułożonych w szereg – bo 4 to już za dużo)
    – sztywna i temperaturowo odpodna konstrukcja, bez żadnych gumowych uszczelek, plastikowych przekładek i innych tego typu rzeczy które sie rozeschną i wykruszą lub utrudniają transfer ciepła z podstawy diodek na radiator
    – wydajne chłodzenie. zabójcą diody jest za dużo volt lub temperatura. a te powerLed to się grzeją konkretnie wiec przez całą żarówke trzeba to ciepło błyskawicznie odporowadzić i wypromieniować/rozproszyć poza lampe lub po lampie. zwłaszcza u nas gdzie na światłach jedziesz cały dzień – nawet jak jest +36 w cieniu i pojazd stoi w korku to to sie i tak ma wychłodzić do temperatur bezpiecznych dla diody.
    Na aliexpress to niektóre zestawy oznaczone P7 albo z nowszych CL7 2.0
    Polecam do pooglądania gościa https://www.youtube.com/channel/UCVOiJIYQyCbXwkrKYXw8Thg te filmy tak sprzed ponad roku jak „grubo” z tematem diodek jechał. Dużo testów, dużo wniosków i można zobaczyć jak jest, jak może być i jak powinno być

    #663783
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    większość skuterów ma te żarówki 12V 35/35W BA20D tak?

    warto więc wymienić je na https://allegro.pl/oferta/led-ba20d-motocykl-skuter-2x3200lm-mini-nowosc-7954817422 ?

    światła mam zasilane z cewki, z tego co się orientuje to ledy powinny być zasilane z aku, ile by wytrwały na cewce i czy by poprawnie działały?

    ogólnie to wymieniałem kiedyś na niby „lepsze” tego samego typu ale jest totalnie słabo, wieczorem gdy jest lekko ciemno nawet na jezdni światła nie widać więc wolałbym to poprawić.

    #663791
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    to nie chodzi o zasilanie z cewki lub akumulatora tylko o stabilne napięcie prądu stałego – niestety najczęściej w 50cm z racji na prostote konstrukcji na lampe idzie zmienny

    #663793
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    masz rację, przypomniało mi się dokładniej. czyli jak je zamontuję to na co mogę liczyć? będą działać w miarę poprawnie, na tyle aby były lepsze od zwykłych? i jak długo by wytrzymały, nie padną chyba po paru dniach?

    #663797
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    możesz liczyć na to że bedzie to świecić źle, migać i długo nie wytrzyma

    #663800
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    może kupię jakieś tańsze i sprawdzę jak się sprawują. na wolnych obrotach lampy świecą stabilnie więc możliwe, że byłoby w miarę dobrze. no chyba, że masz jakiś sprawdzony sposób/żarówkę, która będzie lepsza od zwykłych bo naprawdę nic nie świecą i nic nie widać.

    #663801
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    nie ma takiej żarówki. musiał byś przerabiac instalacje pod kompetnie inne ledy i najlepiej wstawic soczewki. problemem jest też to że lampy są marne, mają marne odbłyśniki i marne prowadzenie światła.
    Lepsza (mocniejsza) żarówka oświetli troche lepiej jezdnie ale też bedzie siała tym światłem na wszystkie strony.

    Zrobienie porządnie lamp w junaku kosztowało mnie w częściach około 1100zł i mase roboty. w GTS około 700zł i mniej roboty bo ma lepsze lampy i od razu elektryke odpowiednią

    #663802
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Na AliExpress masz to samo, co na Allegro za 55 zł + darmowa wysyłka. Są sprawdzone, bo kupiłem te same, 2 tyg. szła wysyłka. Linl: https://bit.ly/2DRSxxW Na Allegro też je kupisz, ale 2x drożej te same.

    Zdjęcie 1

    Zdjęcie 2

    Porównanie

    Cały czas je mam i z czystym sumieniem polecam. Nic się nie grzeje, ponieważ maja wbudowany wentylator, obojętnie jak je podłączysz, ja podłączyłem normalnie jak zwykła żarówkę, wyjmujesz starą, wsadzasz LED i przykręcasz klosz. To wszystko.

    #663803
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    chłopie przestań.
    Po pierwsze on ma żarówki B20 a ty mu dajesz linka do H i to zasilanych DC a on ma AC. Po drugie świeci to tragicznie – Przeciez to widac gołym okiem.

    #663804
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    tak świeci prawidłowo LED w lampie
    sdsd
    sdsds
    długie
    dsds

    układy konwertujące prąd AC/DC i stabilizujące napięcie do instalacji 50tki
    sdsds
    modyfikacja lamp na półmetku
    sdsd

    porównaj sobie z tym koszmarkiem świetlnym który ty stworzyłeś.

    w symetrycznej lampie
    sdsd
    w naturze:
    sdsds
    sdsd
    tutaj H7 Halogen (lewa) i LED H7 (prawa)
    sdsd

    od 10 lat m.in robie retrofity w rónych lampach i na róznych żarówkach wiec nie opowiadaj mi o doskonałości tego co masz bo wiem co widze.

    #663805
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    podjedź uczciwie na 5-7m od jednolitej MATOWEJ ściany np jakiegoś supermarketu, sprzet na centralną żeby równo stał i cyknij fote. Tak na „auto” aparatem. Nie retuszuj foty
    Pogadamy o jakości tego co widać.

    Albo stań 5-7m przed jednosladem na włączonych światłąch i go od przodu sfotografuj mając aparat na wysokości twarzy. Zobacz czy ci nie olśni aparatu.

    #663806
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Widzę, że się dobrze znasz. A jakbym takie LED DRL zamontował https://bit.ly/2JVu7aB , to efekt lepszy by był? Oczywiście uruchamiane na włącznik, żeby nie używać ich na ulicy. Dużo pozytywnych opinii mają, pełno ludzi je kupuje, no i cena 60 zł za 2 szt.

    LED DRL

    #663807
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    @up, dołączam się do pytanka.

    #663810
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    DRL nie są po to żeby cokolwiek oświetlac tylko żeby było je widać
    i w motocyklu nie można mieć 3 lamp z przodu. a masz obowiązek jechac na mijania (co najmniej jedna lampa). poza tym to jest 60W poboru prądu STAŁEGO – skąd tyle weźmiesz żeby to zasilić?

    #663811
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Mogę sobie zamontować, żeby oświetlać pola jak jeżdżę, a jeżeli nie będę ich używał na ulicy, to nikomu nic do tego, mogę mam prawo mieć zamontowane i nic mi nie zrobią jeżeli nie użyję ich na ulicy. Na las i pola są idealne. I to właśnie do oświetlenia.

    Kolega ma zamontowane w Junaku 905 i jest bardzo zadowolony. Po to jest wyłącznik, żeby można było mieć 3 lampy z przodu, nie wolny ich tylko używać na drogach publicznych. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.

    1

    2

    #663812
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    mógłbym wrzucić drugi akumulator, mam akurat na zbyciu jeden + miałbym gdzie go włożyć, podłączyłbym kablami do pierwszego, cały czas i tak jest przeładowany – po powrocie z trasy ma 16~voltów a po 20 sekundach schodzi do 13~ więc myślę, że miałoby to jakiś sens, ogólnie to strasznie rzadko i tak bym je włączał, nie jeżdżę często w nocy, zazwyczaj późnymi wieczorami mi się zdarzy na bardzo mało ruchliwych drogach. pisałeś chyba, że nie można mieć 4 więc pomyślałem, że może bym ją ukrył gdzieś tutaj, jedną – asd
    jesteś pewien, że nie można mieć trzech? ewentualnie mógłbym wyjąć lewą BA20D i tam jakoś zamontować tego leda pod przycisk osobny, czyli większość czasu bym jeździł z jedną prawą – jest to legalne?

    ogólnie to naprawdę jest to chyba jeden z bardziej możliwych sposobów na poprawienie świateł w mym skuterze więc jeżeli jest jakaś legalna opcja na to aby je zamontować to daj znać.

    #663813
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Cyt: „DRL nie są po to żeby cokolwiek oświetlac tylko żeby było je widać” HAHA normalnie padłem. W życiu większej bzdury nie słyszałem. To równie dobrze możesz zamontować światła od choinki jak chcesz być widoczny.

    #663816
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    P.S. „Nie wolno mieć 3 lamp”. Fabrycznie mam ich 5 od nowości i to zgodnie z prawem 🙂 Także kolego „fachowcu od 10 lat” – mit obalony.

    1

    #663832
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 284
    • Postów: 21 339

    człowieku przestań sie zapowietrzać i pisać głupoty.
    1. DRL to jest Day Running Light – światła do jazdy dziennej – wiec siłą rzeczy w sytuacji kiedy jest JASNO. Służą bardziej do zaznaczenia pozycji samochodu na drodze niż efektywnego oświetlania czegokolwiek. Dlatego nie wymaga sie od nich zasięgu tylko odpowiedniej ICH widoczności.

    2. Zaprzyjaźnij sie z kodeksem oraz warunkami technicznymi pojazdów i dowiedz sie co to jest w pojeździe „PUNKT ŚWIETLNY” (od razu ci podpowiem że nie jest to to samo co lampa lub klosz który widzisz lub dwie żarówki pod w jednej lampie to nie są „dwa punkty” – wbrew temu co sie WYDAJE na chłopski rozum).
    Doczytaj sie kiedy mają i mogą być włączane oraz jak mogą być montowane/rozstawiane kiedy jest ich więcej niż jeden.
    Inaczej szkoda czasu na głupie pyskówki z tobą.
    Dlatego nie można u nas mieć led barów i innych tego typu wynalazków bo jest problem z ilością świateł. ich rozmieszczeniem i ew. „dostępnością” w czasie jazdy – chyba że masz motocykl szerszy niż 1.3m.

    Dochodzi jeszcze sprawa tego typu że jakiś producent połozył odpowiedniej instytucji kase na badania dopuszczające swoich lamp (ok. 9 tys zł netto od każdej żarówki w lampie) i otrzymał odpowiednie dopuszczenie. Wtedy nawet jakby tą lampe miał w różowe kwiatki i niebiskie słoniki to ma na nią kwit LEGALIZACYJNY a ty na swoje wynalazki NIE MASZ – i to wasze rozwiązania odróżnia. Jego 4 lampy są legalne a twoje nie.
    I 10 patroli cie puści a 11 sieknie ci dowód w majestacie prawa a „że kolega ma” nie jest tu żadnym argumentem.

    Dokształć sie wstępnie zanim sie nwou zaczniesz sadzić (kliknij w obrazek):
    https://moto-kaplan.autokult.pl/28974,lightbary-i-halogeny-w-motocyklach-czy-i-kiedy-dodatkowe-oswietlenie-jest-zgodne-z-prawem,all
    a wiec to jak napisałem -kodeks i warunki techniczne pojazdów.

    i to nie jest też tak że możesz sobie napierdolić lamp i miec je „wyłączone guziczkiem” na drodze publicznej i już jesteś w pożo. To tak samo jakbys miał niebieskiego koguta ale „wyłączonego guziczkiem” albo np antyradar ale „wyłączony guziczkiem”. Możesz sobie wyłączyć nawet dziewięcioma guziczkami i nic to nie da bo po prostu nie możesz ich mieć.
    Tutaj jest śmiesznie bo:
    – są lampy których nie możesz mieć.
    – ale jeżeli już je masz to muszą działać zgodnie z wymogami prawa
    – ale nawet jak działają to i tak nie możesz ich mieć wiec nie ma to znaczenia.
    Są nieliczne sprzęty wyposazone fabrycznie w HOMOLOGOWANE lampy przeciwmgłowe i/lub DRL (mój GTS, ze dwa modele BMW) ale to są na prawdę wyjątki. GTS ma nawet lampe homologowaną na xenon bo i w takiej wersji wychodziły.

    Nie ma za co.

    #663839
    Maks Rider
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 10
    • Postów: 11

    Ty człowieku dalej nie potrafisz zrozumieć, że będę jeździł na tylko jednej głównej lampie dziennej, a 2 DRL będą wyłączone. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Nie rozumiesz po prostu, że jest takie coś jak wyłącznik i wiem, że nie mam prawa poruszać się z 3 światłami po drodze publicznej, ale za samo zamontowanie nikt mi nic nie zrobi, jeżeli ich nie będę używał. Chłopie pomyśl!

    #663840
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    czyli jak zamontuję Lightbary przeciwmgłowe (typ B lub F3): to grozi mi tylko mandat, tak? orientujesz się jaka to jest kwota?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Temat ‘LED H4 HS1 zakupiony dzisiaj - jest mega!’ jest zamknięty na nowe odpowiedzi.
Back to top button